Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1944 ggr
Mirjami-78
0

Veckans tråd v.34

Då var det måndag och en ny vecka igen. Vi närmar oss hösten med stora steg….Snart är augusti förbi.

Hoppas ni får en bra dag/vecka.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

sponny
0

God morgon. Om en kvart sticker jag och Mathilda, det är första skoldagen både för henne och mig. Skrattande

ingann
0

Äntligen är sommarlovet över så man får lite egentid:) Även om det bara är på dagarna när man har massa annat att göra så är det skönt att få göra sakerna ifred..

Hoppas alla får en bra och solig dag!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Idag är Alicias första dagisdag efter sommaren och Jennifers riktiga skoldag för hon hade ju bara upprop i lördags.

Jag har precis kommit hem ifrån min särbo, så Leo försöker jaga livet ur katterna så gott han kan medan jag utan effekt säger NEJ!! Nu fick Missan in en fullträff på hans nos så han pep till, få se hur länge den lärdomen sitter iSkrattande

Jennifer har ridskola idag, dså det känns som om det bara är skjutsa och passa tider som gäller i eftermiddag.

Nu ska jag slänga mig i uschen och sedan sätta mig ner och filura ihop ett par jobbansökningar, trots att det känns totalt meningslöst med alla nej tack man får.

Soligt och lite vind, så det känns underbart ute!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Bettan1975
0

Jaha, tänk att man då aldrig ska få lite lugn och ro. Jennifer var enormt upprörd när jag hämtade henne i eftermiddag.

A och N har då suttit och pressat Jennifer i över en halvtimme trots att hon grät och gav samma svar om och om igen.

De sa att de hade hört att Jennifer skickat dumma sms till mamma när hon var hos dem och sagt att de bråkade. Jennifer blev livrädd och blånekade var på de pressade och pressade och försökte manipulera henne till att tro att hon inbillat sig att det förekom bråk.

Alltså, jag kan ju inte styra vad som händer när barnen är där och de är MÅNGA gånger jag fått höra både från barnen och från andra att det är mkt bråk där hemma. Vad andra säger brukar jag bortse ifrån, men barnen har ingen anledning att ljuga och bara det att Jennifer berättar hur de gjorde emot henne bevisar ju att det är bråk. Att gå på henne två vuxna mot en 10-åring ensam och fortsätta pressa fastän hon gråter och svarar samma sak(inte vågade väl hon säga att hon skickat sms, hon var ju livrädd).

Denna gång har jag faktiskt lagt mig i och skickat ett sms åt A och berättat att Jennifer var mkt ledsen för det de gjort och att han måste ta det lite lugnt, dessutom ska de inte gå på henne två stycken, vilket jag också sa. Jag har inte fått så mkt som ett pip till svar, men jag hoppas att jag inte gjort något fel som sa ifrån. När Jennifer är så tydligt upprörd har jag faktiskt en skyldighet att se till hennes bästa och därför skickade jag smset.

Tycker ni andra att jag gjort fel????

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

sponny
0

Absolut inte. Det låter ju som rena gestapo-metoderna att försöka liksom tvinga fram ett "erkännande." Bara att två vuxna (ja, om man nu kan kalla dem det) håller på på det viset är ju ett tecken på att allt inte kan stå riktigt rätt till.

Så nej, du gjorde helt rätt.

Mirjami-78
0

Bettan: Jag tycker INTE att du gjorde fel. Vad är det de håller på med egentligen?? Har de problem får de väl lösa det men behöver ju inte dra in barnen i det hela. Tror inte heller att flickan hittade på eftersom hon ändå är så stor…En 10 åring tror jag ut av min egen erfarenhet kan berätta rätt så väl vad som har hänt.

Har ni kontakt med fam.rätten?? Antekna detta hela vad som hände och när det hände och ta upp det hela där, det skulle jag ha gjort.

Mirjami-78
0

Ja då var måndagen snart förbi….Tid för sängen igen snart. Imorgon är det jobb igen som gäller…..Just nu tror jag att regnar. Det ska tydligen vara något regnoväder som är på gång.

ingann
0

Bettan: Jag hade också lagt mig i om mitt barn kom hem och berättade en sån sak.. Det är som du säjer att du som vårdnadshavare/boförälder har det yttersta ansvaret för att ditt barn har det bra…

/Ingalill

Bettan1975
0

Tack alla för ert stöd, nu känns beslutet bättre och jag väntar med magont på att han ska ringa och gapa idag.

Jaha tisdag och det vackra vädret från igår lyser med sin frånvaro och regnet strilar ner i jämn takt utanför. Jennifer ska cykla till skolan idag, jag har bestämt mig för att öka "kraven" lite nu när hon börjar 4:an. Jag tycker att det är dags att hon tar lite mer ansvar och eget intresse för saker och ting, jag känner att jag gör henne lite av en björntjänst när jag curlar henne hela tiden.

Nu när hösten börjar närma sig och skolor och jobb är på G igen så tycker jag att aktiviteten här på forumet, som på många andra sajter som säger samma sak. Ska fundera lite och se om man kanske kan hitta på någon tråd som är rolig, nyttig elr som leder till diskussion på trevlig nivå, kanske kan man hitta på någon "lek".

Vad säger ni, ska vi se om vi kan slå våra kloka ihop och öka aktiviteten?????

Jag och Alicia ska träna lite inför ridlekis idag och åka till stan och köpa "tossor" till gymnastiken på dagis, eftersom syrran fick idrottsskor igår och inga "tossor" fanns åt Alicia.

Just ja, jag har ju glömt det roligaste: "vår" häst(dvs mamma och pappas) vann igår och var med i dagens dubbel 2, så om någon såg travet på tv4+ så är Jennifer Flower vår hästSkrattande

Bettan1975
0

Jaha, ni måste tycka att jag är världens drygaste. Min kompis var in och snokade runt lite på fb och hittade då N. Vi blev mkt förvånade när hon skrivit på loggen att hon ska ha barn om 2månader!!!!!! Barnen fick veta nu i helgen, det kallar jag lite tajt om tid för att de ska vänja sig och hon måste ju vara väldigt liten om hon är i sjunde månaden och barnen inte märkt någon mage.

Ahhhh…….jag trodde jag skulle ha 4-5 månader på mig att vänja både mig själv och barnen med bebisen och jag måste erkänna att min stora förhoppning när jag fick veta, var att hon skulle gå upp minst 30kgCool Tänk att man inte ens kan få vara skadeglad över det, suck!!!!! Så går det när man tänker illa om andra.

Regnet fortsätter iaf, men jg och Alicia har lyckats hitta det vi skulle till gympan och dessutom som genom ett mirakel så fanns det klipptid åt Jennifer idag, dessutom hade vi sådan tur att det var hos henne som vi brukar klippa oss. Här är man tacksam för de små mirakel som uppstår.

Jag startade ett par nya trådar också, men kunde inte komma på något mer. Ska kolla upp lite matnyttigt till en annan dag som kan vara intressant läsning för oss singelföräldrar.

ingann
0

Tvättisdag.. Har ingen lust alls men vi måste ju ha rena kläder Flört

Bettan: Helt rätt att börja ge Jennifer lite mer egenansvar nu när hon börjar bli stor:) Hon kommer växa enormt i självförtroende ju mer ansvar hon får. Jag började väldigt tidigt med mina att dela ut uppgifter som blev deras… Skillnaden mellan dig och mig är ju att jag inte klarar av att göra allt hemma och därför blev tvungen  att ta barnen till hjälp.. Men kanske tack vare det så är jag övertygad om att de kommer klara sig den dagen de flyttar hemifrån:)

Angående A & N så kan jag bara säja att du nog ska vara glad att N övertagit A för då slipper ju du honom;) Och utan det hade du ju aldrig träffat O Flört

/Ingalill

Bettan1975
0

Hahahahaaaa……alla dessa bokstäver börjar likna något kemiskt vapen hihihihiiii

Och ja, jag är glad att jag slipper A, men han kunde skött allt i rätt ordning med N och jag kände ju redan O fast bara som gemensam kompis till mig och A.

ingann
0

Haha ja, vi har snart hela alfabetet här Tungan ute Jo, men du hade ju inte inlett ett förhållande med O om du haft A kvar Flört Just precis för hur A skötte allt som du ska vara glad för att du blev av med honom medan töserna var hyfsat små.. Det hade kunnat bli värre om separationen kommit senare när de kommer in i puberteten:)

/Ingalill

ingann
0

Så var det onsdag… Här öser regnet ner så dagen får väl tillbringas inomhus Obestämd Inte ens katterna vill gå ut på balkongen där de sitter och spanar över gården annars…

Hoppas alla får en bra dag:)

/Ingalill

Bettan1975
0

Här är det fint väder, lite molnigt och blåser, men solen tittar fram.

Idag ska Jennifer till tandis och dra ut en envis mjölktand och jag ska sätta fart med att lägga in all ren tvätt i skåp och lådor….min hustomte har slarvat igen, ska omedelbart ge tomtef-n sparken nästa gång vi sesCool

Först en prommis med Leo som ska få följa med till dagis på eftermiddagen när vi hämtar Alicia. Har kollat med fröken och det var okej!!!!

Ha en bra dag ute i landet!

sponny
0

Riktigt blåsigt nere i södern idag. Så man känner ingen större lust att vara ute. Så då kanske det var tur att matteboken jag vann i en auktion på Tradera kom idag så man har något att syssla med.

Och när Mathilda kom hem från skolan så passade vi på att plocka alla våra morötter. Stämmer tidsplanen för kvällen så ska vi koka morots-marmelad ikväll. Får se hur det går.

Mirjami-78
0

Här har det blåst och regnat idag. Sen var jag idag iväg och slösade pengar…..Skäms Men det var kläder jag köpte…..

Annars så har dagen varit som vanligt….Jobbat osv.

Bettan1975
0

Jaha, det verkar råda något slags varannan dags väder här i Uppland. Igår sken solen, idag är det regn.

Jennifer skulle knäppa kort på skolan idag, så jag fick fixa hennes hår imorse. Det blev så klart ett väldigt muttrande när hon skulle cykla, hjälmen pajade ju frillan, ahhhh…..de blir så stora så fort….hon har väl inte brytt sig om frillan förr.

Idag ska Alicia och jag uträtta lite ärenden och sedan ska vi upp på vinden och se hur mkt som blivit förstört när det regnat in. Hyresvärden ska ha möte med oss i huset så vi måste förbereda oss lite och försöka kräva ersättning för alla turer som varit.

Har sovit uselt och jag måste faktiskt skylla på våra älskade djur. Kaninen gräver, kattungen leker med fötterna på en och vovven haf morrat efter spöken. Blir inte bättre för att jag har mensvärken från h-vetet, vilket jag i princip aldrig har annars.

Taknissarna är här idag och bankar och väsnas, nu måste de banne mig vara klara snart kan man tycka.

Mirjami-78
0

Idag har jag jobbat och imorgon blir jag hemma i vård ut av barn….Ibbe är förkyld och känns varmRynkar på näsan Sen är det ju fredag och jag måste handla….Ja oavsett att Ibbe är sjuk.

ingann
0

Idag är det kallt och grått Obestämd Jag avskyr det här vädret för ju kallare det blir ju mer värk får jag..  Jag funderar allvarligt på att flytta till Spanien när ungarna flyttar hemifrån!  Det är tankar jag haft i flera år  för vinterhalvåret är inte roligt här hemma..

Idag har jag hunnit haft fikafrämmande och nu ska jag diska lite.. Jag pallade inte med det i går kväll så det är bara att bita i det sura äpplet o göra det nu.

Hoppas alla får en fin dag!

/Ingalill

sponny
0

Lugn dag idag. Mathilda är hemma, de har bara 4 dagar i veckan i förskolan och jag har inga lektioner. Men tyvärr är hon lite förkyld så det är lite pipigt och gnälligt här hemma. Särskilt sedan hon måste få sitt rum städat tills imorgon. Jag fyller nämligen år idag och det får inte se ut hur som helst ens på Mathildas rum när det kommer folk.

ingann
0

Grattis Sponny!

/Ingalill

Bettan1975
0

Stort grattis Sponny! Kan du skicka städpatrullen till mina barns rum när du är färdig med den??? Jag har ett ord att säga om deras rum: KATASTROF!!!!!

Jag har haft fikagäst på förmiddagen och mitt på dagen hjälpte jag min särbo och reda ut han mobilproblem.

Barnen hemma och solen skiner, känns underbart.

Missan och Leo gör nu gemensamma rackartyg, Missan välte ner korgen med ren tvätt från min säng och Leo spred ut dem över hela sovrummet och sedan la sig båda två och sov mitt där i. Inte mycket annat att göra än att skratta åt dem.

Nästa vecka ska jag påbörja en sammanställning av alla sms, händelser mm mm som varit mellan mig och A från förra hösten så att allt finns mitt ombud tillhanda i god tid om det nu är något hon behöver.

Måste också bokföra lite och påbörja bokslutet innan revisorn får spader!

Har också bestämt mig för att skicka ansökningar om jobb till vartenda företag som finns inom 5mils omkrets till att börja med och så ska jag kontakta antagningsenheten för den utbildning jag sökt och höra mig för om när de beslutar intagningarna.

Har panik över jobbsituationen, då stämplingen snart åker ner ett snäpp, fy sjutton säger jag bara.

Min rättegång gällande vårdnaden är i oktober, så ni som har tips och råd får gärna pm:a mig, det är så lätt att glömma saker som kan vara bra att ta upp. Oron över vårdnadssituationen tär ordentligt på mig och senast för 1 timme sedan messade jag A gällande planeringsdag på dagis, men han har som vanligt sin mobil avslagen. Jag förstår inte hur delad vårdnad någonsin skulle funka när envägskommunikation råder för fulla muggar.

Hoppas ni får en bra helg, jag ska försöka ta med barnen ut i skogen en sväng om det blir skapligt väder och så ska en vän kvala sin ponny så ev ska jag åka och titta på henne.

Tänkte även ironiskt nog få ihop en sommartårta om jag kan hitta lite hallon i skogen, jag har lovat barnen dyrt och heligt att de ska få en.

Mirjami-78
0

Bettan….Du kommer fixa det där hela, ja det du går igenom. Du ska se att det finns rättvisa i det hela i slutändan!!

Nu har jag varit och handlat och ska ut en sväng till. Frysen ja där finns ingen mera plats för något just nu sååå frysvaror kan jag inte köpa mera ut av……Fast jag skulle behöva just sådan där en porstions matförpackningar för att ta med till jobbet men får laga lite extra när vi äter middag här hemma och slänga ner det i en låda istället.

Jaa så ikväll ska vi nog kanske hyra en film med……

ingann
0

Nu har jag gjort nåt jag inte skulle ha gjort Obestämd Jag har möblerat om och skrubbat hela vardagsrummet och det känns i både arm, rygg och huvud nu Rynkar på näsan Men det är rent och fräscht iaf Skrattande

Snart börjar Glamour så då blir det soffan och förhoppningsvis servar Kim mig med en knäppkorv med bröd och hemgjord gurkmajonäs Flört

Ha en bra kväll!

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ingann…..Jag ska med se på Glamour….Tungan ute Ja hur tjatig är inte den serien egentligen men man slutar aldrig se på den ändå…..Oskyldig

Nu ska jag fixa bara något litet att äta först….

Bettan1975
0

God morgon i landet, elr eftersom klockan passerat 9 så är det väl förmiddag!

Alicia sover fortfarande, men hon var uppe sent igår, så det är inte så konstigt, hon borde vakna när som helst hon har redan börjat röra på sig.

Jag har drömt mardrömmar inatt, så jag vaknade helt snurrig och visste inte riktigt vart jag var. Äh, jag tog mig ut med Leo iaf och såg redan då att det kommer att bli en underbar dag idag.

Solen skiner och det kändes inte så kallt, men när jag var ut alldeles nyss fick jag den där klara, bitiga känslan av kyla som är så speciell för hösten.

Ska nog baka scones till frukost med Alicia och så blev jag sugen att baka muffins av någon anledning.

Jennifer har ju sovit hos en kompis inatt, men de har redan varit hem hit och sagt godmorgon. hon hade hittat en fästing på sig som de tagit bort, uscha!

Igår ringde en "kompis" som jag inte längre litar på ett skvatt, så vi pratade ett tag, men jag höll bara samtalet så att hon fick berätta om sitt och de sina och typ lite om vad man läst i tidning om händelser lokalt. Jag tror nämligen att hon snackar en massa till A och efter en stund så frågade hon också hur det gick, men jag sa ingenting och då kunde hon inte heller prata längre. Ha, locket på!!!!

Hoppas er lördag blir toppen!

Bettan1975
0

Var upp på vinden en sväng för att kolla läget. Vi har ju haft en del problem med takomläggningen i somras.

Jag vll bara gråta när jag ser allt som blivit förstört där uppe. Barnens vagn, madrasser, en liten kökssoffa och en sadel. Är säkert mer, men jag vill ej röra något förrän jag har vittnen.

Allvarligt, det är en katastrof och min hyresvärd kan förvänta sig att jag hör av mig när min lista är klar…….ska se till att få med mig någon granne upp att vittna också innan jag rör något alltför mkt. Får bli lite fotografering tills vidare.

Varför kan aldrig något bara flyta smidigt och man får ha lite tur eller åtminstone slippa ha otur hela tiden skulle räcka bra.