Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 3309 ggr
Mirjami-78
0

Veckans tråd v. 35

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det en ny vecka igen och det börjar bli mörkare på kvällarna. Regnet har det gjort en del här med….Fast jag vill fortvarande inte inse att sommaren nog är förbi, fast jag hoppas vi får en underbar höst ändå.Glad

Hoppas ni får en bra vecka…..Jag kommer vara ledig idag pga. lille sonens studiedag på dagis men han ska till tandläkaren och sedan ska jag till stora sonen skola på utvecklingssamtal så kommer ha en massa att göra ändå.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Ja du Pia, ledig är man aldrig när man har barn. Vilken tur att du kunde pussla ihop massa saker när du ändå måste vara ledig, så slipper man be om ledigt en timme här och där.

Ska jag vara ärlig, så har jag mindre tid över nu när jag inte har jobb, men det beror mest på att man skjuter upp och segar mer, iaf blir det så för mig. Dessutom tappar man liksom sugen för allt.

Jennifer fyller år snart och jag har inte den blekaste aning om vad elr hur jag ska kunna köpa något åt henne. Får förena nytta med nöje och köpa något i klädväg som hon behöver och sedan hitta på något litet speciellt. Förra året hittade jag massa billiga filmer som hon blev jätteglad för. Kanske kan hitta några örhängen i år.

Ja regnet öser ner utanför,när jag var ut 5 imorse var det skönt ute, så jag blev lite förvånad när det började ösa ner. Jennifer var duktig och gnällde inte ett dugg över att cykla. Hon går sin längsta dag någonsin på skolan idag, till 8-15, och sedan hinner hon bara byta om så måste vi dra till ridskolan.

Leo blir ett problem idag, han avskyr ju regn. Han har varit lite dålig i magen och efter jag har fått fundera lite har jag kommit fram till att jag bytt mat åt honom pga att den han ätit tidigare var slut. Kan inte komma på något annat, får ge det en dag till, annars blir det till att köpa den andra sorten igen och så får man blanda lite så han vänjer sig succesivt.

Alicia går 9-14 idag så vi ska åka om en halvtimme ungefär, skulle cykla men min cyykel står hemma hos O, måste komma ihåg att köra hem den någon dag. Nästa bil jag skaffar ska definitivt ha drag, så man ka ha cykelställ på den. Längtar ganska ofta efter den Volvo 945:a vi hade innan A stack med den, åh så mkt man kunde lasta i den och så lätt det var att lyfta i och ur saker i bagaget.

Snälla tomten…jag önskar mig en V70……tycker jag varit ganska snäll de senaste åren och fått utstå mycket. Jaja, vad är en bal på slottet…….hellre önskar jag mig ett arbete, så kansk den andra önskningen ger sig självt efter ekonomin kommit ikapp(typ aldrig)

Jaha, bara att ta sig an dagen och göra det bästa av den……ha det bra i landet!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

[mia-38]
0

Hej på er.Glad

Ja nu är det en ny vecka igen. Jag sitter just nu på jobbet och har inget speciellt att göra.

Jag har landat efter flytten. Allt gick bra men det var jättejobbigt. Skönt nu att det är över så man kan släppa det.
Sonen har börjat plugget igen och han stortrivs!! SkrattandeJag håller alla mina tummar för att han ska lyckas denna gången.

Min ekonomi kommer nu att bli mycket bättre efterhand då jag bor mycket billigare nu med…

Så de flesta orosmoln har lättat. Känner att livet börjar flyta på som det ska.

Ikväll kommer min vän på fika….Kyss

Ha en bra dag alla vänner. Ta hand om er. Skrattande

Gullan402
0

Tja, vad händer här? Lillan har fått sin första förkylning sedan skolan började förra veckan. Så hon är hemma idag med feber/hosta/ snörvlig. Väntar bara tills jag och stora tösen drabbas oxå… :(

Själv tog jag en fästing onsdags på magen och igår kväll började det klia och blev rött. Idag är det röda ca en krona i omkrets och det kliar ngt fruktansvärt. Har ringt vårdcentralen och väntar på att de ska ringa upp. Att jag känner mig matt och håglös kan ju bero på att jag har smittats av lillans förkylning.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

ingann
0

Här har vi strålande sol idag men blåsigt och kallt.   Skönt att det inte regnat iaf när jag varit i Örebro…

Nu ska jag strax måla den sista strykningen på mitt vitrinskåp och sen ska jag lägga mig och vila en stund… Mår lite illa idagObestämd

Hoppas ni får en bra eftermiddag!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Vad härligt att läsa vad ni har gjort idagSkrattande Det känns så underbart för mig som Sajtvärd att se er att skriva. Vinkar lite extra till Gullan….Som jag har saknat här!!

Idag så gick allt bra som skulle göras. Ibbe gapade stort fast han grät när vi kom in i undersökningsrummet hos tandläkaren först. Anton hade klarat den nationella provet i års tre som han gjorde före sem. Idag fick jag se det hela…..Och på en del ut av provet hade han alla rätt…..Ja blev såååå glad då jag vet att skolan har varit allt annat än lätt för han tidigare.Glad

Imorgon ska jag jobba igen som vanligt….

Var rädd om er nu…..Runt om i landet!! Kram på erGlad

Mirjami-78
0

Kikar in och säger bara god natt till er alla….Hoppas ni får en god nads sömnGlad

Bettan1975
0

Precis som Gullan har även Jennifer fått fästingbett som är rött. ömt och svullet, vi har fått tid för att kolla på det i eftermiddag, så jag får hämta henne från klassrummet lite tidigare.

Mina barn snorar båda två, så typiskt när skola/dagis startat igen och jag har fått en sådan där nedrans formsvacka igen.

Trött, håglös, känner mig värdelös som aldrig kan få något jobb, drömmer mardrömmar om att A tar barnen, ja usch det är trist och jag får ingenting gjort här hemma heller. Det blir moment 22, känner mig ännu mer värdelös för att jag inte gör något och tycker att mitt hem borde vara kliniskt när jag bara går hemma hela dagarna. Hoppas det är pga hösten och inget som stannar.

Idag håller jag på att ta reda på kantareller och sedan blir det "sjukstugan" med Jennifer och så avslutar vi med ridlekis för Alicia. Måste städa både här och där i luckorna emellan. Jag måste bara skaffa mig en dammsugare, detta går inte längre.

Solen tittar iaf fram, så det borde få mig lite piggare. Lite bra musik till det, så kanske man tar sig ur svackan idag också.

Först ringa pappa och fråga om jag kan få ha hästbilen den 25/9, i så fall ska jag anmäla Liiz till Guldruss på Skansen och försöka övertala Jennifer att visa henne. Sista anmälan idag!

Ha en bra dag allihop!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Mirjami-78
0

Bra om ni kollar upp de där röda ringarne efter betten….Man vet aldrig vad det är.

Vi har börjat dagen med att sitta på akuten….Anton trampade på en playstation kontrol igår kväll och flög omkull sedan. Fick ont i sin fot så klart…..Och ont har han haft hela natten samt morgonen så vi fick åka in till sjukhuset och kolla upp det hela. Som tur var det ingen spricka. Nu är vi hemma och ska äta lite och vila innan vi hämtar lillebror från dagis.

Mammzing
0

Usch ja, snuvan är här.
Har en vaxpropp i örat så jag är heldöv också. Näsan rinner och halsen värker.
Har fått tid på VC för att spola öronen på torsdag innan dess får jag behandla med Revaxör.
Tog bort mina hästar i lördags pg ålderdom så jag har försökt att landa och fatta det.
Enda jobbdagen är på lördag om jag är frisk.
Sen har jag mitt vanliga jobb som jag helst inte vill gå till men jag har inget val. Måste få in pengar.

Just nu är det mesta sunkigt.

Bettan1975
0

Jaha, ny månad igen då och dagen som började med regn har blivit till strålande solsken, vilket piiar upp lite.

Gnuggat jobbsökarknölarna tillsammans med en vän idag och tvättar för fullt.

Ifrån köket hörs tissel, tassel och fniss, jag har en hel hög med tjejer här som just nu bakar smulpaj.

Det drar ihop sig mot födelsedag för Jennifer och imorse bollade jag en idé med henne som hon gillade. Det blir de tre vänner hon brukar leka med samt Alicia på kalas. Jag tänkte de skulle få baka sin egen pizza och käka glass och kolla på någon tjejfilm till sent på kvällen, så kan de som vill sova kvar……tror jag kan fixa sovplatser så det räcker. Jaja, det blir inte denna helg utan nästa…..

Taket är klart äntligen och nu städar de här utanför och sedan ska ställningen ner…..tyvärr har de inte lagt nytt farstutak åt mig och det är helt slut…..enligt plåtnissarna så är det min hyresvärd som tagit det beslutet……bara att ringa dem igen då.

Få se om det bilr en ridtur för barnen senare när kompisarna har åkt hem.

sponny
0

Bettan: Vilken kanonidé för ett födelsedagskalas.

Trött och förkyld. Jag måste citera reklamen för några år sedan: "Ni tjejer snackar om att föda barn, men ni skulle veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld." Tungan ute

Så det blev en skvätt whiskey och sedan ska jag sätta mig och läsa lite läxa. Antikens Grekland och Alexandria som den antika världens vetenskapliga centrum. Och det är riktigt intressant. Man är en sån gradens historienörd…

[mia-38]
0

God morgon på er.Kyss

Hoppas veckan avlöpt bra så här långt…har inte orkat läsa i genom alla inläggen..får göra det i eftermiddag.

Idag ska jag till tandis igen och rotfylla en av mina tänder.
BrrrrTyst

Sonen mår inte bra igen pga hans elaka tjej gjort slut…IGEN!!!
Hur kan hon då säga att hon älskar honom???? Och sedan slå undan benen på honom gång efter gång. Obestämd

Ikväll ska jag vila..kanske slänger in en tvätt maskin..

Ha det bra alla.
Kramar!!Skrattande

Mammzing
0

Idag ska jag till Vårdcentralen. Spola ur vaxproppen. Alvedonen hjälper inte mot huvudvärken längre och nässprayen har slutat verka. Snart börjar jag blöda näsblod också. Vet att det är bihålorna som krånglar. Men det brukar inte vårdcentralen tycka. Nej, just det! Kanske inte når fel på deras bihålor men på mina!

Återkommer

ingann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag diskat det jag inte orkade igår, tvättat köksluckor och alla dörrkarmar (Kim och kompisens änglar är fenor på att kladda ner dem Cool), sopat golvet i vardagsrummet, monterat upp min nya ljuskrona över matsalsbordet, gjort en ljusdekoration till mitt nymålade vitrinskåp och druckit en kopp kaffe Glad Samtidigt med städningen pratade jag med mamsen i telefon och bad henne köpa med sig några paket värmeljus från ÖB när de kommer på söndag:)  I vårat lilla samhälle har vi ju inga såna affärer och att ta bussen till Karlskoga för lite ljus har jag ingen lust med:p

Det ska bli superkul att träffa mamma och syrrorna på söndag faktiskt.. Vi har inte träffats sen förra sommaren eftersom jag inte haft råd att åka upp den här sommaren. Tyvärr så är det en syster (av 3) som inte kan följa med för hon klarar inte av att sitta 2,5 timme i bilen pga sina diskbråckObestämd Men jag får väl åka upp nästa sommar så jag får träffa henne med… Familjen och våra dagliga fikaträffar är nog det enda jag saknar från Enköping.. Vi har alltid varit så nära hela familjen..

Men men.. Man får träffas mer intensivt istället när det väl blir av Skrattande

Hoppas alla får en bra dag!

Mitt nymålade vitrin:

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Så fint Ingann!

A ringde alldeles nyss och sa att han ligger inne på sjukhus och att han inte kan ha barnen idag, men att han kommer hem ikväll och kan ha dem imorgon från kl 10.

Så typiskt att ringa i sista sekund, men han avvaktade kanske var läkaren skulle säga. Tydligen ville de ha kvar honom på sjukhuset men han propsar på att komma hem, kanske för att träffa barnen elr så är det för att N är hemma ensam, vad vet jag?

Det gick faktiskt att kommunicera med honom…..antar att han var drogad……han ligger tydligen inne för sin ryggCool Nej, nu var jag faktiskt elak, fy på mig.

Kallt här hemma idag, men det kvittar för jag ska iaf städa. I helgen har jag stalltjänst eftersom mina föräldrar och syrran åker till Malmö inatt med starthäst. Hon startar visserligen på söndag, men man måste åka i tid så hon kommer till ro och äter fast hon inte är hemma, annars orkar hon inte springa.

Igår var jag upp på vinden för att hämta lite varmare kläder åt Alicia…..allt var dyngsurt och mögligt…….detta kommer stå min hyresvärd dyrt. Sadeln som finns däruppe är dessutom totalt förstörd och jag vågade inte röra resten. Ska ta och låna bygglampa av papsen så jag får ljus och kan fota och se hur illa eländet är, men just idag orkar jag nog inte, jag blir bara ledsen.

Hoppas ni får en bra fredag och helg, det ska jag ha.

Mirjami-78
0

Bettan….Nu vet jag inte reglerna gällande förråd osv. men kan tänka mig att han kommer att skylla på att man inte ska förvara sådana saker i ett förråd osv. Om du är med i hyresgästförening så ta kontakt med dem och kollavad som gäller gällande det hela.

Idag är jag hemma själv för mår inte helt ok….Mycket som har hänt på kort tid…..Så behöver samla krafter just nu.

Bettan1975
0

´De ska fortfarande meddela om att förrådet kan bli smutsigt och blött vid ombyggnationen, så man har en chans att tömma elr täcka över sina tillhörigheter. ja menar de ska ju inte kunna lämna en lista på vad man får ha och inte på ett torrt inomhusförråd kan jag tycka. Vi får väl se vad de säger, men förstört är det iaf, det går inte att ändra på.

Bettan1975
0

Hahahahaaa, ni som har mig på fb, kolla in min bästa status som jag lånade från en annan fb-vän som även varit på detta forum tidigare=) Klockren!!!!!! Den får nog stå en dag elr två hahahahaaaa.

Clary
0

Bettan, du skulle ta kontakt med ditt försäkringsbolag och du bör då få ersättning för det som är förstört och de får i sin tur kräva fastighetsägarens försäkringsbolag. Man brukar då skicka ut en besiktningsman så det är bra om du inte river runt innan de varit där, foton är också bra om de mot förmodan inte skulle ha tid att komma ut direkt. Det brukar då inte heller vara något problem att få ut ersättningen ganska omgående, speciellt nu när det gäller kläder avsedda att börja användas.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[mia-38]
0

Halloj alla.Skrattande

Här skiner solen idag men lite kallt.

Idag ska syster och jag till mina föräldrar och stapla ved. Pappa orkar inget själv längre.:-(Gråter

Ikväll så ska sonen och jag ha en filmkväll med godis och mys. OM det blir ändrat så ska jag till min vän. Men sonen är viktigare i detta fallet då han mår skit och behöver sin mamma just nu.

Ha en bra dag alla.

Kram på er. Kyss

Bettan1975
0

#19 Tack, jag ska ringa dem på måndag då och rör inget innan dess.

Idag satte jag igång kl 6 med att släppa ut hästarna och mocka, var hemma igen kl 7.30 och gjorde då rent kattlådan och kaniburarna, det blev mkt skit som start på dagen=)

Barnen sitter nu och äter mannagrynsgröt med sylt, annars brukar ju vi baka scones på helgen. De åker till A kl 10, så jag måste packa deras väska. Jag har redan ont i magen kan jag säga eftersom jag vet lite vad som är på g där hemma. Jag vet nämligen att de nu börjat ta fram alla bebissaker och Alicia har inte förstått att de ska ha barn pga det bristfälliga sättet att berätta det på, tråkigt, men inget jag kan göra något åt=(

Förra gången de var där fick jag hemska sms från Jennifer om att de gömde sig på sitt rum pga bråk och att hon var rädd för att de skulle göra mig illa igen. Hon har inte sagt något mer om det här hemma, och jag vill inte stressa henne genom att ta upp det igen.

Solen skiner iaf och det verkar bli ganska varmt idag. Jag ska städa det sista här hemma när barnen åkt och sedan ska hästarna ha lunch innan jag beger mig mot min särbos hem. Han är förkyld och ni kan ju tänka er hur han låter…..suck…..Sponny och ni andra män här får ursäkta, men fy f-n var karlar är ynkliga när de är sjukaCool

Mina barn snorar och hostar också, men än så länge har det inte bitit på mig(peppar, peppar….) Alla verkar vara förkylda så jag hoppas jag slipper, men baciller kommer väl även ikapp min till slut.

Hoppas de flesta av er har samma vackra väder som det är här och att er helg blir bra. Sköt om er och era guldklimpar.

[Hayabusa]
0

#21 Haha, du behöver inte ursäkta dig, Bettan. Jag vet precis hur vissa reagerar när de blir lite krassliga. Inte mycket till "karl" i det läget…

Har man någon gång besökt ett större barnsjukhus, så inser man snart två saker:

1: Hur jäkla bra man har det.

2: Hur det är att vara riktigt sjuk.

May The Force Be With You/Stefan

Mirjami-78
0

Japp här en till som vet hur det är när en man är förkyld….Har ju levt ihop med någraTungan ute Och är mamma till två små……

Det var oftast totalt kaos här om mamma var sjuk……Flört

Här lyser solen med alla fal i mellan. Jag ska lämna tillbaka filmerna jag lånade igår….

Här får ni mina betyg på filmerna……..

Film nummer ett MOTHERHOOD: Var inte alls som jag trodde den skulle vara. Handlar om en mamma som har många bollar i lufen. Den får 1 ut av 5 möjliga.

Film nummer två FLICKAN FRÅN OVAN: Den var bra tyckte jag. Handlar om en flicka som efter sin död hamnar mellan två världar.  Värd att se helt klart. Den får betyg 3 ut av 5 möjliga ut av mig.

Film nummer tre ÄNGLAVAKT: Den var en mycket bra film som rör säkerligen de flesta som ser den. Handlar om en pojke som hamnar i koma och hur hans föräldrar tar det hela osv. Sen kommer det en "skyddsängel" som vill vara till hjälp men som de ifrågasätter. Den får betyg 5 ut av 5 möjliga.

sponny
0

Äntligen!! Nu har det sista traktorlasset varit här. All min ved ligger med andra ord under tak så nu kan det börja snöa när det vill. Så nu skall jag slappa ett litet tag tillsammans med datorn och en kopp te. Sen ska det pluggas datakunskap, prov på måndag.

Och jag fick besök här också mitt under bärandet. Min farmor kom hit och lämnade tillbaka två böcker hon lånat. Men jag fick lova att aldrig låna ut såna böcker till henne igen. De var lite för bra så istället för att göra allt det hon borde gjort, hade hon läst istället. "Ett lik för mycket" och "Djävulens novis" om broder Cadfael, Benediktinermunk och örtagårdsmästare vid klostret i Shrewsbury 1135-1145. Riktigt underbara deckare.

Mirjami-78
0

Sponny…..Jag vet hur det kan vara när man börjar läsa vissa böcker. Har själv inte kunnat sluat läsa flera gånger när det har varit för bra bok.

Har just nu en sur 11 åring här då jag "läxade" upp hans pappa. Jag ifrågasatte hur han behandlade sonen så han blev sur ang. det hela för han visste att han hade inte ren mjöl i påsen och ville vända och vrida på det hela men lyckades inte…..sen blev sonen sur på mig för pappan då inet vill ha med han att göra om jag råkar säga till han om saker…..Ja vissa är som de är……fast de ska vara "vuxna" på papper.

Mirjami-78
0

Sponny…..Jag vet hur det kan vara när man börjar läsa vissa böcker. Har själv inte kunnat sluat läsa flera gånger när det har varit för bra bok.

Har just nu en sur 11 åring här då jag "läxade" upp hans pappa. Jag ifrågasatte hur han behandlade sonen så han blev sur ang. det hela för han visste att han hade inte ren mjöl i påsen och ville vända och vrida på det hela men lyckades inte…..sen blev sonen sur på mig för pappan då inet vill ha med han att göra om jag råkar säga till han om saker…..Ja vissa är som de är……fast de ska vara "vuxna" på papper.