Aktiviteter!
Idag ska jag iväg med min dotter på 3 år och rida.
Hon ska börja en knattegrupp på 4H-gården. Hon har verkligen sett fram mot det här och vi får hoppas att hon fortsätter att tycka det är kul.
Sonen har gått på fotboll i höstas men har inte börjat med det igen eftersom våren inte kommit.
Jag tycker att det är väldigt viktigt att barn får komma med på olika aktiviteter. Tror att det kan hålla dom borta från "dumheter".
Går era barn på några aktiviteter?
Vad gör ni annars för att få ur dom all överskottsenergi dom har?
Mina har väldigt mycket energi och jag orkar inte om dom inte får komma iväg och göra något. Då¨klättrar dom på väggarna här hemma :)
Trevlig Söndag på er!
Min stora har haft simning som han gick på tidigare med slutade sedan. Han kan inte vara med på alla aktiviteter pga. sin stelhet i kroppen. Han får väldig mycket värk med.
Ja jag tycker med att det är bra för barn med aktiviteter. Då har de något att göra och kan träffa vya vänner genom det osv.
Får se sedan vad den lille vill ha för aktivitet när han blir stor nog.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Min stora (17 år) har aldrig varit intresserad av något mer än datorer men den lille har spelat fotboll sen han lärde sig krypa 
Här tränar de året om, har bara 2 veckors uppehåll över jul/nyår och 4 veckor under sommaren… På vintern är de i en hall med konstgräsplan och sen har de konditionsträning i en vanlig gympahall….
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Min son har simmat i flera år, tills han tröttnade, så från den här hösten ska han få slippa då han inte vill fortsätta. Frånsett simningen som han sista två terminerna hade 2 ggr i veckan så har han spelat fotboll också, men ska även få slippa det också från den här hösten då han inte ville fortsätta med det heller. Själv tycker jag det är jättebra att åtminstone en utav träningarna försvann då jag tyckte det blev för mycket. Pappan drog igång med fotbollen när han redan hade simningen, vilket vi inte var överens om då utan jag tyckte han kunde han en träning i taget. Nu blev det som det blev och jag förstår att han tröttnade när det blev så mycket tillslut. Frågan är vad han ska göra nu när han slutat bägge träningarna. Jag tycker det kan vara bra för honom att ha någon (en) aktivitet iallafall. Han är annars en sådan som helt bara vill sitta och spela dator vilket vi som föräldrar gärna vill få bort honom lite mer ifrån. Så jag hoppas han vill hoppa på någon annan aktiviet nu då. Han har pratat lite om innebandy så vi ska väl kolla upp om det.
Dottern som är yngre har hittills bara sin simning (1 ggr i veckan). Och den ska hon iallafall fortsätta med såpass länge så hon lärt sig simma ordentligt på de vanliga simsätten. Sedan är det upp till henne om hon vill fortsätta eller inte, men hoppas på samma sätt med henne att hon kan ha en aktivitet av något slag igång iallafall. I hennes fall inte för att dra från dataspel då hon inte är så mycket för det, utan mer för att jag tycker det är bra att ha lite intressen, och det kan vara bra för henne att ha lite att göra då hon är rätt rastlös.

Mina barn rider båda två. Jennifer sedan 3 år tillbaka ungefär och Alicia har sin första termin på ridlekis nu. Jag åker och badar med dem de fredagar jag har dem hemma också och så har vi ju alla djuren hemma och ponnyn i stallet, där vi själva kan styra hur mkt barnen vill göra och hur mkt jag går in och fixar.
Jag tycker det är bra med aktiviteter just för att de inte ska hamna i "dåligt" sällskap, men det blir väl som det blir ändå. Viktigast är väl att man engagerar sig som förälder och inte inbillar sig "att det aldrig skulle hända mitt barn"
Svårt med aktiviteter är väl att avgöra vad som är lagom, de ska ju fortfarande ha tid att leka och så är det ju läxor för skolbarnen.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-