Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2726 ggr
Mirjami-78
0

Veckans tråd v.36

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var en ny vecka igen och måndag.

Idag ska jag med stora sonen till tandläkaren och sedan till jobbet. Sen ska han åka hem till sin fröken med en klasskamrat och sova över vilket han tycker är spännande.

Jag hoppas att ni alla får en härlig vecka.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Strålande sol idag och då spenderar jag den i tvättstugan:( Det var min tvättdag för hela fotbollslagets matchkläder…

Men jag har iaf hunnit med att ha min kompis och mina 2 små änglar här på fika:)

Hoppas alla får en fin eftermiddag och kväll!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Jaha, imorgon måste jag ta itu med att ringa hyresgästföreningen samt försäkringsbolaget så att jag får igång processen med allt som är sabbat på vinden……..hoppas att mina viktigaste minnessaker klarat sig det är allt jag bryr mig om.

Jennifer fyller år på torsdag, jag klurar och funderar på vad jag ska hitta på för bra att ge henne…….så mkt man vill och så dålig ekonomi……det gäller att vara listig istället.

Snorig som en tok efter att ha blivit smittad av min särbo, men jag får skylla mig själv som sov där i helgen trots att han var dålig. Jag har ont i lederna mest i knän och fotleder, känner mig som en pensionär faktiskt. Typiskt, jag som skulle börja jogga med syrran denna vecka.

Jennifer går långdag idag, så det blir till att hämta henne 15, kasta sig in och byta om och ge henne snabbt mellis och så iväg på ridningen, jag tror hon ska ha hoppning idag och hästbyte, spännande.

Missan och Leo har lekt hela förmiddagen och de sover nu som stockar. Kelis blev så less att hon gick ut och ligger nu på kaninburen och njuter av solen.

Leo är en riktig fryslort, jag vet inte hur han ska klara sig i vinter, kanske får skaffa honom ett hus i Spanien hahahaha……det är tur att man är så rikSkrattande

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ingann
0

Bettan: Åskar är också en fryslort på vintern men han älskar som tur är att ha kläder på sig så när det är normalkallt har han en stickad tröja från Nisses i V-ås som kostade 30 kr och när det är riktigt kallt har han sin täckjacka med pälskrage köpt hos veterrinären för 169 kr:)

/Ingalill

Bettan1975
0

Åh Ingann vilken fin blå täckjacka Åskar har och priset var mkt bättre än där jag kollat. Jag kollade lite på Hööks och deras utbud, men jag tycker de har så tråkiga färger, jag vill gärna ha något knallblått på Leo, annars får det väl bli rött som lyser upp lite, han har ju rosa nu stackarn. Jag vet inte riktigt vad Leo tycker om kläder, men han gör inte ett dugg när man sätter på honom så det verkar som om han gillar det. Ska se till att ha en extra tjock filt i bilen nu när det blir höst tänkte jag. Har du någon hemsida med bra priser på hundsaker så tipsa gärna om dem. Vilken storlek har Åskar på sina kläder?

Jag fick mail från antagningsenheten idag på den utbildning jag sökt och jag har iaf fått min behörighet godkänd så nu hoppas jag att jag får en plats också och att Unionen godkänner att jag studerar på halvtid distans om jag inte hinner få något jobb. Skulle ju vara roligt om det för en gångs skull kunde hända något positivt för mig och barnen. Drömmer om att kunna få jobb och slippa bostadsbidraget som ännu ett led i självständigheten.

Leo kräktes i bilen på väg hem från ridskolan idag, han åt väl både torv och hästskit misstänker jag, fastän jag tyckte jag hade stenkoll. Han verkar vara ganska känslig i sin lilla mage och reagera med diarré minsta lilla han avviker från sin mat.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

ingann
0

Hööks är jättedyra på hundjackor tycker jag…

www.hundskafferiet.se har en kompis handlat från.. Deras regnjacka på rean skulle jag kunna tänka mig:)

www.finahund.se har superfina jackor (bla en blå i alla storlekar) Du mäter bara leo för att få fram hans storlek:)

Åskar har strl S har jag för mig…  Ska mäta sen för jag blev lite sugen på en skjorta de hade på sista länken;p Han har ju redan en slips hehe

/Ingalill

Bettan1975
0

Ja, hööks är dyra tycker jag också och tråkiga på hundsaker.

Idag ringde min försvarare i misshandelsärendet, jag ska tydligen in på kompleteerande förhör samt så hade nya saker tillkommit som han inte hade en aning om vad det var för något. Men jag har inte fått något brev om några flera anmälningar. Jag fick panik och funderar givetvis på vad dåren hittat på för historier denna gång, jag blir vansinnig på det här, kan jag inte få bli lämnad ifred bara, jag orkar inte mera nu.

Försvararen frågade om jag kunde åka ensam, men jag vägrade, jag har ju panik redan nu och jag orkar verkligen inte sitta hos polisen ensam.

Fan att man inte kan få vara glad ens en dag utan något skit ska hända.

Dunderförkyld men det gör inte så mkt bara jag slipper feber. Alicia har ridlekis idag och jag har varit i kontakt med försäkringsbolag, hyresgästföreningen samt min hyresvärd, som kommer på torsdag för att gå igenom vindsförrådet med mig. Usch och fy så tråkigt att se på all förstörelse och höra hyresvärden försöka slippa undan.

Om man ska säga något positivt om den här dagen så är den åtminstone solig och ganska så varm eftersom det är vindstilla, en mycket vacker höstdage helt enkelt.

Mirjami-78
0

Jag har jobbat idaga och ska åka och jobba igen lite senare för han inte jobba klart så får ta det som är kvar. Först blir det mat…..Makaroner med korv….Det var lättast att fixa till.

Bettan…är det du som har blivit misshandlad?? Håller tummarna att det ska gå bra. Skickar en kram!!

[mia-38]
0

Hej på er alla.Skrattande

Jag hoppas ni har en bra vecka där ute.
Själv är jag hemma från jobb med en förkylning…IGEN!!Tyst Så är det när folk inte kan hålla sej hemma när de själva är sjuka och smitta sedan alla andra…GGRRRR!!! När man säger till den så hånflinar den bara…Skrikandes

Solen skiner, älskar sånna här höstdagar. Ska släppa ut katterna lite idag. Den lille måste börja vänja sej.

Ha en bra dag alla. Kyss
Kram till er.

Bettan1975
0

Pia, den 17/5 2009 tog A hem sin älskarinna N hem till mig vi hade separerat men var fortfarande gifta. 5 dgar tidigare hade vi suttit hos fam.rätten och just diskuterat om N var lämplig att ha med barnen innan skilsmässan gått igenom och innan längre tid gått då barnen fortfarande mådde dåligt av separationen. A fick tillsägelse om det av fam.rätten samt om att han hotat mig på mobilsvaret.

A:s svar på det var alltså att ta med henne hem till mig och dessutom komma en timme försent till överlämning efter umgänge.

Jag blev givetvis rädd och kände mig hotad och ja visst jag blev givetvis även arg, mitt hem var liksom min frizon. Det blev tjafs och när N tilltalade mig med hot drog jag henne i håret. Sedan drog hon mig i håret samtidigt som A slet i min ena arm och han tog även stryptag på mig. Barnen såg såklart allt detta och det är väl det jag tycker är värst.

Jag är inte stolt över min reaktion, men till min ursäkt var jg livrädd samt mitt psyke pressat till max efter alla tillag de gjort för att jävlas med mig. Det ursäktar dock inte att jag drog henne i håret, det kommer jag aldrig att förlåta mig själv för, man ska aldrig ta till våld även om det nu var i nödvärn, jag tror nämligen inte att de kom för att bli inbjudna på fika.

Saken är den att A och N anmälde mig för misshandel och då hade N foton på fler skador som jag definitivt inte är skyldig till. Jag anmälde även dem för misshandel, men tyvärr har polisen gjort ett misstag och ärendena har hamnat hos två olika kammaråklagare vilket inte samma händelse ska göra.

Nu tycker tydligen rättsväsendet i detta land att det är okej för A och N att tillsammans gå på mig och ta stryptag för det är nedlagt, däremot kommer jag att bli åtalad för misshandel.

Det roliga är rimligheten i allt de påstår att jag ska ha hunnit göra mot främst N och vart sjutton var A då?????? De var två stycken och jag var ensam. A är 183 lång väger mellan 77-80kg och jobbar med överkroppen främst hela dagarna är alltså ganska vältränad. N är längre än mig och ganska grov. Själv är jag 155cm och vägde vid händelsen endast 43-44kg.

Jag ska enligt deras vittnesmål ha hunnit:

Trycka upp henne mot bilen

Slå henne två gånger i ansiktet

Dragit henne i håret

Klöst henne i ansikte och på bröstet

Slitit sönder hennes kläder

Jag ska också ha hunnit slita sönder A:s  tröja och halsband.

Dessutom ska jag ha hunnit kalla henne en massa saker som inte ens är tillåtet att nämna på forumet.

Inte vet jag, men de får mig att framstå som någon slags superhjälte som klarar allt.

De däremot har inte gjort ett dugg mot mig och det måste ju vara därför min stackars dotter suttit hos familjebehandlare och berättat hur pappa försökt döda mamma genom att strypa henne(dryper nu av ironi)

Mitt liv i ett nötskal och nu hade polisen sagt att det dessutom inkommit nya uppgifter men advokaten visste inte alls vad det var för något. Jag blir galen på det här. Jag vet att många av er inte gillar att jag säger att jag inte gillar myndigheter, men jag måste ju ändå få tycka att det inte finns någon rättvisa i detta och ingen hjälp jag kan få.

De flesta av er vet ju att min syster slutligen berättat att hon blivit antastad av A när hon var 14 och 16 år, men det är för gammalt så A kommer undan med det också.

VART FINNS RÄTTVISAN??????

Jag tror inte många av er säger emot mig när jag påstår att A och N utförde en medveten provokation och påtvingade barnen att bevittna möte mellan sin mamma och pappas nya som han lämnat familjen för. Först kommer man en timme försent för att göra mig orolig och så har man trotsat familjerättens ord totalt och tar med sin älskarinna hem till sin fru. Dessutom är anledningen till min abort att A varit otrogen med N, så ni kan ju själva tänka er hur man mår när man måste få henne upptryckt i ansiktet och hon dessutom har mage att säga åt mig att tänka på mina barn samt att hon hotar mig.

Ska bli mkt roligt att visa polisen vissa sms som min dotter skickat för bara några veckor sedan om hur rädd hon är för att N ska komma och göra mig illa igen.

Mår nu pest!

Mirjami-78
0

Bettan: Jag förstår dig. Jag hoppas på att de ska lägga ner det där ang. vad du skulle ha hunnit göra mot både A och N. I min öron låter det inte riktigt klokt. Desutom så står det nog ord mot ord….Kan de då verkligen gå vidare med det hela?? Hade min ex kommit en timme försent för att hämta sonen/träffa han så är jag tveksam om jag hade lämnat över barnet….Ja om han då så klart inte skulle ha medelat i förväg att han blir sen, för man kan ha facktist ha planerat ett och annat som man ska göra.

Den advokaten som jag rådfrågade ang. detta med umgänge m.m sa till mig att jag och sonen har ex. rätt att veta några dagar innan om pappan ska komma för att träffa sonen. Sen vill pappan ha kontakt med barnet så har han självklart rätt att ringa vilket han inte gör och det skulle han skylla på att han inga pengar har och att jag kan då istället betala dessa samtal. Men eftersom jag inte går med på det så låter vi bli att ringa pappan helt enkelt och desutom är det inte ens säkert att han skulle ens svara. Anledningen till att vi låter bli att ringa pappan är ochså att sonen har inte sagt att han vill ringa pappan.

Bettan: Har du visat sms-sen för fam.rätten som din dotter har skickat?? Om inte så gör det. Gör även en anmälan till soc.tjänsten ang. det hela om vad det är som pågor där. Med även tanke på den kommande barnet som de ska ha så kan man ju "ifrågasätta" lämpligheten till att vara förälder.

Bettan1975
0

Pia: Jag törs aldrig mer kontakta socialen, men familjerätten kanske jag kan ta kontakt med innan Tingsrätten har huvudförhandling.

Alicia sa idag att det såg konstigt ut hemma hos pappa sist de kom dit. Jag trodde då att hon menade att spjälsäng och skötbord fanns på plats(Jennifer har berättat det) och att Alicia behövde få veta att det ska komma en bebis, för det har hon liksom inte förstått av A:s klumpiga sätt att berätta. Till slut kom Jennifer på att Alicia dessutom menade att de hade möblerat om hennes rum sedan sist hon var där. Hon är nu väldigt dämpad och jag ser att det är något hon går och funderar på. Hon svarar inte när jag frågar, så jag hoppas hon kommer till mig när hon är redo. Alicia är lite läskig så där, för hon stänger allt inom sig och så rätt som det är kan hon börja störtgråta mitt i en lek elr annat. Ska nog kontakta Lena Holmström, familjebehandlaren först och främst.

Nu till roligare saker. Jennifer fyller 10år idag och blir stora damen. Det är otroligt så fort tiden går. Hon cyklade glatt iväg till skolan idag med nya kläder och örhängen på sig och vi hann tom poppa på den nya stereon jag och O köpt till henne.

Födelsedagar har vi tårtfrukost även om det är skoldag, så hon fick ta med sig smörgås och frukt till rasten, även om hon faktiskt petade i sig en macka här hemma också.

Jennifer har också fått ett brev från mig, Alicia och alla djuren där vi skrivit att hon ska få åka och köpa en ny ridhjälm, för den måste hon ju prova ut så den sitter bra.

Jag vet nämligen att hon kommer få nya ridbyxor och ny säkerhetsväst av sin moster och hennes sambo.

Jäkla tur att jag har sålt lite prylar för att kunna köpa henne presenter för nu är kontot tomt typ, men hon har ju sin första "stora" jämna födelsedag idag.

Hyresvärden kommer idag kl 14 för att gå igenom vindsförrådet med mig, jag känner att det inte kommer att bli roligt, men det måste göras så att jag kan se hur mycket som är förstört och ta reda på allt som ev går att rädda.

Grått och kallt idag tyvärr, men nu ska jag trotsa min förkylning och sätta igång med städningen så det är fint och kalasigt när Jennifer kommer hem.

ingann
0

Jättegrattis till Jennifer!

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja måhon leva uti 100de år…

/Ingalill

Bettan1975
0

Tog mig i kragen och kontaktade familjebehandlare idag och hon tyckte absolut att jag skulle kontakta familjerätten så jag har ringt och lämnat ett meddelande dit. Få se om de hör av sig.

Advokaten ringde och måste boka om tiden pga akut sak som uppstått, de ser tydligen min sak som en bisak, men för mig är det ju en stor sak. Jag nämnde då att jag hade sms som kanske kan vara lämpliga att visa polisen, vilket han definitivt tyckte.

Får väl se när han hör av sig om ny tid, suck!!!!!

Tack för gratulationer till Jennifer, hon kommer att bli så glad att så många uppmärksammar hennes viktiga dag.

Blir inte många knop gjorda här pga förkylning, men kalas blir det ändå. Hyresvärden kom kl11 istället för 14 som bestämt, det är ju tur att man är hemma. Han var inte så jävla intresserad av mina förstörda saker om ni kan ursäkta språket, men jag behöver ju klä mitt barn nu när det blir kallt……..suck jag blir så trött på att aldrig någon som gör bort sig allvarligt får stå till svars för det fullt ut.

[mia-38]
0

Bettan…

Jag har läst i genom dina inlägg här om ditt ex och hans nya.

Är det inte ett slags hemfridsbrott de gjorde när de kom och hotade och provocerade dej?
HON ska väl ändå inte lägga sej i saker och hota dej….inte han heller….men vad håller hans nya på med???

De provocerar dej för att du ska göra just sånna saker som att dra i deras hår….så de har nåt de kan anmäla.
Var så lung du kan….Inte lätt och det förstår jag verkligen. Men för ditt egna bästa så gör inga dumma saker som sedan kan falla tillbaka på dej själv. Det är dit de vill ha dej!!!

Fattar inte hur folk är funtade!!!!!
Jag hoppas verkligen att du får upprättelse och att barnen inte tar skada av detta.

Tycker så synd om dej och dina barn. Fattar inte varför ni ska behöva stå ut med sånt.

Styrkekramar till dej.

Mirjami-78
0

Bettan: 10 År ja det är en stor dag för nästa gång det då blir "jämt" på år  blir det 20. Min store är ju 11 år.

Du får såga GRATTIS TILL DIN DOTTER från mig med!! Hoppas ni ändå ska få en rätt så ok dag!!

Imorgon ska jag till jobbet igen…..Är hemma idag fort. pga. Antons mage men den verkar bättre nu.

Igår var vi hos läkaren på BUP. Första gången någon sa till mig att jag har ett barn med stort funktionshinder och undrade hur jag orkar med allt?? Tidigare har det alltid varit att man har fått deras förklaringar men ingen hjälp men denna läkare vi har nu är verkligen bra så hon kommer att hjälpa oss med allt hon kan. Kommer troligen kunna få även avlastning ev. genom att stora sonen kommer få åka till en korttidsboende för troligen kommer han gå under LSS lagen. Ja så mycket kommer nog hända i vårat liv på det kommande halvåret men mot det positiva.

Bettan1975
0

Tack alla ni som kommenterat min situation, ni anar inte hur viktiga ni blivit för mig så att jag ska orka vidare.

En kompis ringde från jobbchansen idag så himla snäll och sa att hon hittat jobb åt mig som jag måste söka. Hon vet att jag är dunderförkyld, så hon ringde för att be om mina uppgifter så hon kunde lämna in intresseanmälan åt mig som hästskötare.

Tror jag har feber nu, men jag har banne mig inte tid att känna efter, måste tvätta och fixa för imorgon är det pizzaparty här hemma.

Familjerätten har inte ringt upp mig och ärligt talat kan han skita i det idag, jag mår för dåligt.

Pia, det är ju underbart att ni äntligen fått träffa en läkare som förstår dig och vill hjälpa. Händelser åt det positiva låter toppen.

Mia , jo det var givetvis medveten provokation, men efter den där händelsen har jag varken behövt träffa A elr N igen. Hade jag inte brytt mig, hade jag fått leva med att se henne varje gång barnen hämtas och lämnas och jag måste tyvärr säga att det vore värre. Eftersom de inte gick in till mig utan stannade utanför så blir det ju inte hemfridsbrott, speciellt inte som jag bor i hyreslägenhet, annars är det de första jag sagt till om.

Nu har jag två rackare som leker och stojar kring benen på mig, Missan och Leo……önskar jag kunde fota och lägga ut till er, men jag vet ta me f-n inte vart jag lagt kameran och jag är ganske arg på mig själv för det.

Hoppas ni får en bra fredag, nu måste jag nog inse min gränser och lägga mig iaf 30min så iprenen jag tog får verka.

Kramar

Mirjami-78
0

Natten var tuff….Minstingen klagade på magen och de stunderna jag lyckades somna drömde jag om det ena och det andra…..Ja tom. min gamla kompis blev skjuten i magen…..Sen vaknade jag så klart på att sonen klagade och snurrade runt osv. Vid fyra tiden i morse var det nog….Då gick jag upp och ringde sjukvårdsupplysningen då sonen sa att han hade ont i ena knät samt magen…..Jag tänkte på blindtarmen. De sa att man max får ha 6 timmars buksmärtor och då senast måste man söka för det. Sa till baren att vi måste till akuten i värsta fall…..Då hade inte lille sone längre ont för han hörde ordet docktor och dit ville han bara inte åka. Sen somnade han och jag ringde jobbet och skickade stora sonen till skolan.

Sen skickar stora sonen sms att det är cafe i skolan och han behöver pengar så det var bara att åka dit efter några timmars sömn och lämna pengar till han samt arbetsnycklarna till min chef…..För nästan hela nästa vecka ska jag vara på kurs.

[mia-38]
0

Usch Pia…Vilken jobbig natt ni haft. Men hoppas att hans mage är bättre nu.
Och drömmar som är konstiga är heller inte speciellt kul att ha.

Jag har haft rethosta ett par gånger inatt. Vaknat av att jag inte fått luft och hostat som en gris.
Nu börjar förkylningen vända och jag är piggare.

Mirjami-78
0

Mia….verkar som det går förkyldning m.m i hela landet just nu. Väldigt mycket hosta….För flera stycken som har klagat på det. Jag har kännt av i halsen men inget annat….Krya på dig!!

[mia-38]
0

Jo jag har med hört det. Många i min övriga familj som är sjuka…systerbarn osv.
Och andra som man pratat med känner nån som är sjuk.
Och folk på jobbet….
Så detta verkar ha spridit sej som en löpeld…och mest just hosta och nästäppa med feber som symptom.

Tur man snart är frisk. Och hoppas inte du blir sjuk.

ingann
0

Lessen att jag inte varit inne mer än nån minut i taget men jag är dunderförkyld, halsfluss, ont i alla leder och 39,8 i feber så det blir inte många minuter man orkar sitta upprätt…

Jag återkommer när jag blir lite bättre..

Krya på er alla andra som också är dåliga!

/Ingalill

Bettan1975
0

Verkar som om vi alla här inne är mer elr mndre vrak för närvarande.

Jag har nu snytit mig så mkt att jag känner mig som Rudolf med röda mulen och har fått herpesblåsor långt upp i näsan som vanligt.

Det får gå ändå, för ikväll har Jennifer pizzaparty och imorgon bitti ska vi hämta en häst åt min kompis.

Barnens farfar mailade mig och ville ta med Alicia på lantgård imorgon och "ungen" blåvägrar utan Jennifer. Nu har jag redan lovat barnen att följa med och hämta häst på Gällaskolan, där det ju också finna bde kor, grisar och andra djur.

När jag får sådana där frågor och barnen inte vill får jag nästan panik när jag måste svara att det inte går eftersom jag vet att de kommer använda det emot mig i rätten sedan. Jag måste dock sluta att tänka så, för annars orkar jag inte hålla ihop mkt längre. Barnen måste få svara nej, utan att jag får panik varje gån, jag kan inte dansa efter A och hans släkts pip hela tiden och de ställde frågan väldigt sent påkommet och dessutom är mina helger med barnen lika heliga som A:s helger.

Nej, snora på lite till och förbereda för party. Ha en bra dag trots diverse eländiga sjukdomar, vi har klarat värre saker än detSkrattande

Mirjami-78
0

Bettan vill de träffa barnen så kan de väll göra det de helgerna A har dem istället för på dina helger. Sen om jag har uppfattat det hela rätt så ska man medela 2 till 3 dagar innan till den föräldern som har barnet för att kunna träffa barnet, det är alltså inte bara mejla lite innan och fråga med tanke på att man ska hinna planera osv….Så det är en annan sak om de är ute i "god tid" men ändå ska barnet vilja det för du kan ju inte tvinga iväg tjejerna.

Bettan, Mia, Ingann Krya på er. Tyvär så känns Ibbe lite varm här hemma medRynkar på näsan och snuvig…..HJÄLP!!!

Bettan1975
0

Pia, jag brukar aldrig neka dem att träffa barnen om barnen vill elr om jag fått tillräcklig förvarning. Han hade mailat igår kväll, men jag kollade inte mailen så sent. Han bad faktiskt om ursäkt att det var sent påtänkt, men de blir säkert sura ändå. Just nu skiter jag i det, jag ställer inte in en sak till för deras skull, då sviker ju jag barnen iaf i detta läge när Alicia inte vill och ser fram emot vår resa imorgon.

De har haft barnen tre dagar för semester bla i sommar samt gjort någon dagsutflykt, så jag har varit så tillmötesgående jag kunnat. SJÄLVKLART ska barnen träffa farmor och farfar, jag har alltid litat mer på dem än på A vad det gäller barnen. Iaf tills de anmälde mig till socialen…..

Hoppas Ibbe klarar sig, Jennifer fick just ta alvedon för hennes huvud värker, men jag hoppas det beror på lågtrycket och spänning inför partyt ikväll.

Krya på er sjuklingar, det ska jag göra!

Mirjami-78
0

Bettan….Du har inte gjort något fel tycker jag, så de kan INTE använda det emot dig. Hoppas Jennifer INTE blir sjuk!!

powderpuff
0

#2 Fick ett tips av Pia99 att det var lite snack om hundkläder här på dagens. Är du intresserad av hundkläder så syr jag lite. Jag har de som hobby sedan jag skaffade min kinesiska nakenhund. Då blev jag liksom tvungen att lära mig så nu har det blivit en hel del. Här är lite som jag sytt : Hundkläder

Och är du inte av intresse så kan jag hänvisa till en som är superduktig och är ett riktigt proffs på att sy hundkläder, jag är bara en glad amatör som försöker SkrattandeFlört

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Mirjami-78
0

#26 Det är ju jätte snyggt det du har sytt!! Du är ju jätte ducktig!!

powderpuff
0

#27 Tur man har en bra symaskin Flört Det är kul att kunna brodera på overallerna också för det blir lite extra roligt och fräckt.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Mirjami-78
0

# 28 Japp det blir dem…..Jag har med en symaskin. Syr i mellan men mest blir det om jag ska förkorta gardiner eller något annat.

ingann
0

#26 Fina:) De liknar pyjamasarna och mysoverallerna jag sydde till barnen när de var små;) Fast då gick benen nedåt;p

Tyvärr har jag inget behov av sådana kläder.. Min har bara kläder när det är extremkallt ute eftersom han är långhårig på vintrarna och klipps ner över sommaren..

/Ingalill

Bettan1975
0

Fina vovvekläder. Jag ska iof bara använda kläder när det är extremt kallt och Leos päls växer ju än, han måste släppa fryslorttänket lite, han är ju ingen nakenhund.

JAg har ont i kroppen som en tok idag, det "bränner" i knän och nedåt till fotlederna och jag har ont i alla leder i kroppen. Varit med kompisen och kollat på hennes dotters skola, så gulligt med får, grisar och kor. Fick se en nyfördd kalv, mamman hade inte ens släppt efterbörden ännu. Hästj-n lät öronen växa ut och blev en åsna och blåvägrade att gå in i transporten. Lika envis blir ju jag när jag ser att de inte är rädda utan bara sätter sig på tvären ändå…….det tog 2,5h att få in den skiten och det är väl inte konstigt att kroppen säger ifrån nu.

Kom hem, måste göra bokföring och posta och hoppas att vi slipper förseningsavgift, attans vad planeringen gått åt pipan denna månad pga sjukdom.

Ha det bra och hoppas ni får en bra måndag.