Nån som har ett råd...
Som ni vet så träffar jag en kille sedan över ett år tillbaka. Vi har inget regelrätt förhållande utan ses när vi kan och vill.
Vi kommer ingen vart utan står och stampar på samma ställe känns det som.
Med han känns det som om vi kännt varandra hela livet…vi har samma livssyn..samma intressen…m.m. Men det händer inte så mycket mer.
Jag har velat ha ett riktigt förhållande med honom..men har inte vågat fråga nu på sista tiden.
Men nu är det så att min första kärlek är singel igen och han vill ses. Han verkar till och med kanske vilja starta där vi slutade för så många år sedan.
Helt klart finns det något kvar hos oss bägge..men frågan är vad…
Hur 17 ska jag göra nu??
Jag ska träffa min gamla kärlek i veckan och känna efter.
Ska jag ge han jag träffat i ett år nu ett ultimatum?? Vill han bli ihop så blir vi det annars skiter vi i allt.
Vill inte han då kan jag gå vidare med mitt egna liv….
Men jag vill egentligen inte släppa honom…men känner att jag inte vill leva så här resten av livet utan vill nog satsa på nåt mer seriöst..med honom eller nån annan.
Hoppas ni förstår mitt svammel så här tidigt på morgonen..men det snurrar så mycket tankar i mitt huvud nu..
Hur hade ni gjort i denna sitsen?
Jag skulle ha pratat med den nuvarande och sagt att jag ville veta hur han tänker inför framtiden och att en gammal kärlek dykit upp och vill träffas. Finns inget djupare i nuvarande killens planering så vill jag ha en chans att gå vidare i livet och försöka hitta lyckan.
Så skulle jag nog ha sagt;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Tack ingann.
Jag vet inte om jag är beredd på hans svar…..jag vill inte förlora honom…tycker ju om honom…men samtidigt så kan jag ju inte leva så här hela livet. Jag vill ha en seriös relation…
Jag skulle mer göra som så att ställa han frågan….Var står vi?? Vad vill du?? Sen tala om vad du själv vill så klart. Vill han då inte samma så vet du ju och då hade jag låtit han vara och gått vidare med mitt liv helt enkelt för han den andra mannen som du hade sälskap med tidigare kanske vill verkligen satsa på dig och då tycker jag att du ska göra det om det känns rätt.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Det där är svårt och handlar nog mest om hur du innerst inne känner och hur mycket du är beredd att satsa eller vänta. Jag träffar ju min kärlek igen efter 2 månaders uppehåll, men just nu är han inte redo att kalla oss flickvän & pojkvän men vi träffar inga andra under tiden och fullkomligt njuter av att vara tillsammans de dagar vi ses. Just nu känner jag inget behov av att definiera vår relation då jag älskar honom och kan ge honom tid, men är det såhär ett år fram så hade jag nog sagt att det får vara antingen eller.
Amor Vincit Omnia
Jag tycker som #3 ..