Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2444 ggr
Mirjami-78
0

Veckans tråd vecka 37

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det en ny vecka igen och måndag….Idag ska jag ara på utbildning hela dagen lång så det blir inget "jobba" för mig idag som det brukar vara annars. Ser framemot detta då jag har ont både i ryggen och i axlarna fast på ett sätt så är man ju van att hålla igång.

Ska snart väcka barnen här och se till att de store är klart för skolan och klär på den lille så jag kan lämna han på dagis…..Jag önskar er alla en härlig måndag……Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

God morgon.Skrattande

Sitter nu på jobbet och har inget att göra…*suck*

Känns mysko idag. Stalkern fortsätter som vanligt och kommer in och stör mej i mitt arbete. Han flinar upp sej och blåser upp sej som värsta gorillan.
Får ta ett snack med han sen.

Vädret är gråmulet och disigt.

Ikväll ska jag hem och vila.

Kram till alla. Kyss

ingann
0

Här är det grått men inte så kallt som tur är.. Efter min sjukperiod tänkte jag försöka ta mig ut på en prommis idag:)  Det är bara andningen och förkylningen som inte gett med sig riktigt än…

Hoppas alla får en bra dag!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Alicia är ledig idag så jag får hålla mig uppe även om jag mår pest. Inte mkt att göra åt, vi ska ut en liten sväng i skogen eftersom jag lovat henne, ska bara göra ett stopp och köpa alvedon och nässpray först.

Försöka få i sig lite frukost så man får lite energi.

Här växlar det mellan mulet och lite solglimtar och de håller på river byggställningen utanför.

I eftermiddag har Jennifer ridning och hon är ju supersnygg nu när hon fått nya ridkläder och säkernhetsutrustning i födelsedagspresent.

Ha en bra dag i landet, kramar i massor

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Bettan1975
0

Möte med hyresvärdens VD, vi får väl se hur de svarar på de krav vi har i ersättning. De skulle dock se till att container, flyttkartonger samt industridammsugare och byggnadsbelysning kommer hit ganska omgående så att vi själva kan sanera våra förråd.

De kommer nog inte bli glada när de får våra respektive krav på ersättning, så mkt kan jag säga.

Nu är det iaf snart dags för ridlekis för Alicia så nu blir det ett snabbt mellanmål innan avfärd.

Jennifer har haft studiedag, så vi var ut i skogen en liten stund. Trattisarna hade inte riktigt växt till sig ännu men massvis med småsvamp hittade vi, så vi får väl plocka om en vecka elr så.

Känner mest för att lägga mig och dra täcket över huvudet, och ikväll ska jag lägga mig i badkaret trots feber, jag måste få göra det mot min värkande kropp.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

sponny
0

Har varit borta ett tag eftersom det funnits en hel del annat att göra. Men nu börjar det märkas att man fokuserat på det som räknas.

Historia A - Prov på antiken och romarriket - MVG.

Historia B - Kritiskt granskande av historiska källor - MVG.

Historia B - Lag och rätt från Mesopotamien tills nu - MVG.

Lite kaxig får man väl vara? Skrattande Annars så är Mathilda hos mamma denna veckan så det blir B-studier för brinnande livet, slaveriets historia, östersjön i nordisk politik och (faktiskt) klädmode - förr och nu. Det ska bli kul att läsa något man inte kan ett smack om sedan tidigare. Sedan har jag börjat samla fakta för mitt MVG-arbete i historia B antingen Svensk nazism under kriget eller svenska frivilliga i tysk tjänst. Mycket böcker blir det.

Mirjami-78
0

Sponny: Wow du har ju klaraat din prov väldigt bra!!!

Jag är på kurs imorgon med. Går en städkurs just nu och vi ska ha prov gällande det med sedan….70% ska vara rätt på jag kommer att ha att göra för måste ju läsa på att jag ska klara det.Tungan ute

Bettan…..Hoppas ni får betald för det ni kräver!!

Bettan1975
0

Sponny, inga dåliga betyg, bra jobbat!!!

Min lilla syster har börjat på lärarhögskolan sv eng lågstadielärare ska hon bli. Jag kan väl säga så här……efter hennes 3,5år i skolan kommer JAG att vara utbildad lärare utan papper på det, så mycket som hon frågar mig om hjälp. Hennes sambo läser ekonomi på högskolan så där har man ju också fått kliva in och hjälpa till hahaha men det håller ju även mina kunskaper igång, så jag klagar inte.

Idag har jag fått sova och säga vad man vill men sömn är banne mig det bästa läkemedlet mot förkylning, jag känner mig faktiskt en aning piggare.

Jag och barnen tog en härlig skogspromenad med Leo efter skola/dagis och det gjorde faktiskt inte lika ont i kroppen och vädret var underbart skönt. Lite friskluft brukar få en att känna sig piggare.

Jennifer ska följa med en kompis till ridskolan så jag har lovat Alicia att vi ska gå ner till stallet och borsta lite hästar.

Mirjami-78
0

Varit på BUP idag och fått stora sonens diagonoser. Psykologen och kuratorn undrade med hur jag har orkat med allt utan hjälp och som ensamstående mamma….Ja sa jag det har varit en vane sak för mig liksom……Men tror jag kommer få någon form ut av avlastning när precis allt är klart…..

Bettan1975
0

Pia, hoppas att de skyndar på en aning då så att hjälp och avlastning kommer inom snar framtid.

Jag har snytit mig så mkt att jag nu hela tiden blöder näsblod men det slutar direkt som tur är.

Var på slutdelgivning igår hos polisen och så hade de några kompletterande frågor. Min advokat har nu sagt till om att Jennifer ska vittna via videoinspelning, så vi får väl se vad kammaråklagaren tar för beslut i frågan. Jennifer har flera gånger sagt till mig att hon vill prata med polisen och även följa med till rätten i Vårdnadstvisten så vi får väl se hur det blir, jag har hela tiden försökt stoppa det.

Det jag är mest upprörd över är att min jurist som har följt med mig från början till förhör inte har gjort ett skit för att den misshandel jag utsattes för går till omprövning trots att hon lovat mig att ta tag i det flera gånger. Jag sa det till min advokat som även är hennes chef. Han sa åt mig att maila juristen och även skicka kopia på mailet till honom så att han kom ihåg att ta upp hela händelsen med henne. Gör de inget kommer jag att bli vansinnig, de leker faktiskt med mitt och barnens liv här.

Nu ska jag och O ut i svampskogen, det är faktiskt 12grader, men mulet och stänker lite. Ikväll kommer vår kompis hit efter jobbet och vi tänkte äta lite och spela spel.

På måndag ska jag sätta fart och söka dispans för att studera trots stämpling ifall att jag nu blir antagen till utbildningen.

Har även fått svarsmail på skadeståndskraven hos hyresvärden om att de tagit emot samliga krav ifrån huset och att de ska ha möte med entreprenaden som utförde takomläggningen och sedan vidare med försäkringsbolag mm……ser ut som om mina barn får gå utan vinterkläder och annat ett tag till…….jävla idioter. Min granne har fått nog, hon kommer kontakta fler kanaler där vi kan få hjälp och den andra grannen ska flytta, så hon drar sig inte för att gå till tidningarna och annat. Jag håller mig gärna lugn ett tag till.

Mirjami-78
0

Bettan….Jag hoppas de betalar det ni rätt till!! Blir så arg på sådan när det INTE skötts som det ska….men stå på er!! Går ni ut i tidningen/teeven så lär det bli fart på dem.

Jag ska försöka hinna med lite städ här idag och senare blir det att tvätta med. Har tvättstugan ikväll men ska se om jag behöver ha den tiden eller om det räcker att jag kör em maskin här hemma……

Bettan1975
0

Ni kan inte tänka er hur förbannad jag blev när jag fick läsa igenom förhören i misshandelsärendet…….snacka om att dårarna ljugit och bla påstått att jag vägrat skriva under skilsmässopapren trots att de var inlämnade till Tingsrätten för längesedan. Jag skulle givit f-n i att läsa igenom dem över huvud taget och låtit min advokat enbart läsa igenom skiten.

Det blev iaf ganska bra med svamp idag ute i svampskogen, både gula kantareller och trattar. Nu ska de bara tas reda på och det är den tråkiga delen. Med lite bra musik, något att drick och gott sällskap blir det dock enklare.

Ha en bra lördagkväll!

Mirjami-78
0

Bettan….Sanningen kommer komma fram….och då står de där och kommer nog få förklara sig ang. ett och annat…..

sponny
0

Såja, då har det röstats. Får man väl bänka sig framför TV:n ikväll och se hur det gick. Även om jag inte tror på någon större förändring. Läget är trots allt oförändrat. Fortfarande arbetslös men söker "allt". Försäkringen som gjorde att jag och Mathilda kunde behålla huset löper ut om ett tag sedan är det till att ringa mäklaren. Studerar visserligen men jag behöver inte betyg utan jobb. Övergången från a-kassa till försäkringskassan innebär att jag denna månaden inte får en svensk ettöring i ersättning. Jag vågar inte tanka bilen, de pengarna kan jag behöva för mat.

Det känns lite som seriefiguren Rocky sa, nämligen att de senaste åren har jag bara praoat som vuxen och nu är det dags att flytta hem till mamma och pappa igen.Obestämd

Det är hur som helst inte så illa som det var i våras (ni som vet, ni vet) men det måste hända något innan det går åt skogen igen.

Så, nu har jag gnällt färdigt…

Mirjami-78
0

Sponny….Du gnäller inte du säger bara sanningen hur det är för många i detta land som bla. för dig. Jag hoppas att det ska ordna sig på ett eller annat sätt så att du kan bo kvar i dit hus.

Jag är nu färdig med städninge här hemma och ska sätta mig snart framför teeven. Barnen håller på att slå ihjäll varandra…Eller det låter som det alla fal…Så snart åker store sonen i säng då den lille inte kommer somna än för han sov  middag så han får vara vaken en stund med mig.

Bettan1975
0

Sponny, kan bara säga att jag känner igen mig i det du skriver. SÅ roligt är det inte att studera att man gö det för skoj skull, målet är ju att få jobb på ett elr annat sätt.

Jag tycker det är förjävligt att du ska behöva lämna hus och det hem som är ditt och Mathildas. Jag är vl korkad om jag frågar om du har bostadsbidrag, för det har du väl givetvis antar jag och det räcker inte långt ändå.

Valet blev som det blev och så står vi utsatta där igen och marken försvinner under ens fötter. Jag blev så förbannad på en idiot på AF att jag frågade om de var så korkade att de tror att man frivilligt är arbetslös när man har två barn att försörja ensam.

Igår satt jag, O och min bästa vän och kollade på film när jag fick en ljudfil från Jennifer där det inte hördes något. Ca 5min senare kom ett sms där det stod att hon hade gått ner för att dricka vatten då hon hörde A och N skratta och säga att de lurat polisen och att de ville döda mig….vilket förmodligen var det hon försökt spela in på ljudfilen……jag har inte träffat henne ännu så jag kan inte fråga, men jag ska maila min advokat nu och sedan kontakta familjerätten, sådant här ska inte ett barn behöva höra en förälder säga om den andra föräldern.

Jag slängde ifrån mig telefonen och gick ut och grät och min kompis kollade tydligen vad som stod i smset för hon kom ut efter ett tag och sa ett par väl valda ord om både A och N. Snacka om att känna sig maktlös!

Bara att ta nya tag och orka lite till, vårdnadstvisten närmar sig med stormsteg.

sponny
0

Bettan: Herre jösses, helt plötsligt känns mina egna problem riktigt små och futtiga i jämförelse. Jag hoppas verkligen att detta kommer att lösa sig till det bästa för dig. *kram*

Nej, jag har faktiskt inte bostadsbidrag. Jag har sökt men inte fått. Huset är nämligen för stort till ytan och jag bor alldeles för billigt. Mitt boende här kostar ungeför 500 kronor mer i månaden än en tre-rummare här i byn. Värmen är gratis (självhuggen ved kostar inget). Så ska man hårddra det så kommer jag att gå back på att flytta till en lägenhet, men har jag inte råd att betala så har jag inte. Det är bara att inse såna som jag ska inte ha något.

Och sen får man glada tillrop och tips från folk man känner: "det blir snart bättre" och "du kommer att få ett nytt jobb." Och jag brukar svara med samma sak som jag sa samma vecka som jag blev arbetslös "klart att jag får ett nytt jobb nån gång, det är jag inte orolig för. Frågan är bara har mitt liv och min ekonomi havererat så pass när jag väl får det att det är värt att börja om igen."

Och att förlora, inte då sitt hus, utan sitt hem är ett riktigt stort steg mot den punkt när man säger att "nej, nu orkar jag inte mer."

Bettan1975
0

Sponny, dina problem är inte ett dugg mindre än mina och inga myndigheter verkar anse att jag bör vara orolig för varken mig elr barnen…..undrar om det var så de tänkte om de som blev utsatta i Arboga?????………

Här räknas alla problem som lik stora tycker iaf jag. Snacka om snedvridet system att om du flyttar till lägenhet bor du dyrare och får lyfta bidrag istället för att få lite mindre bidragshjälp och kunna behålla ditt hem, vilket gynnar alla parter…….som jag ofta säger på detta forum…..det är något fel på systemet i Sverige, vi ska inte alltid sktyta om att det är så bra elr att vi är bäst, för det är vi inte….

Jag är så j-a less på alla uppmuntrande pellejönsar som inte begriper att det f-n inte finns några jobb att få och ingen hjälp heller. Alla säger att det är hur lätt som helst att få ett jobb om man har ett jobb….inte ens det har fungerat för mig tidigare, då hade jag inte behövt drabbas av arbetsbrist på mitt arbete utan hunnit vandra vidare innan.

Suck…….snacka om total livssvacka!!!!!

ingann
0

Sponny: De borde väl ge dig bostadsbidrag för den del av ytan som de tillåter? värme räknar de (enligt dem själva) efter en schablon för ytan så även det borde du ju få lite för..

Sen beror det ju på inkomsten.. Upp till 117 000 kr får du tjäna för att få maximalt bidrag…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Håller med Ingann Sponny på FK igen du borde få bidrag…….be om personligt möte och få allt förklarat och ta med dig alla papper….så gjorde jag när jag gick i tankar om att skaffa egen bostad, men  det var innan man blev arbetslös det….SUCK!