Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2495 ggr
Mirjami-78
0

Veckans tråd vecka 39

Då var det måndag igen och en ny vecka har vi framför oss.

Jag ska ha prov denna veckan om kursen jag gick på och så ska jag jobba som vanligt. Hoppas ni alla har det braGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Ja, så var det måndag.. Jag ska strax åka iväg till Örebro igen.. Idag fick jag byta tid så jag får min behandling samtidigt som R ska till BUP..  Tur att min läkare kan vara flexibel för R skulle aldrig satt sig på bussen själv och åkt iväg..

Hoppas alla får en bra dag!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Jag har haft samtal med polisen där kammaråklagare meddelat att Jennifer ej kan vittna nu pga kö för videoupptagning. De väljer därför att vänta efter vårdnadstvisten ifall att vårdnaden blir gemensam för då måste även A ge sitt godkännande för hennes vittnesmål. Som om han skulle gå med på det….suck!

Polisen frågade återigen om överprövningen och jag sa att jag ine vet ett dugg.

Har nu mailat både juristen i vårdnadsärendet samt advokat i misshandelsärendet för nu har jag fått nog. Jag vet ingenting om vårdnadsrättegången, hur den går till, om jag ska kolla Jennifers möjlighet till vittnesmål och om jag ska ha några som vittnar för mig. Jag har nu kritiserat mina ombud och sagt att jag åtminstone vill ha ett svarsmail så att jag vet vad jag ensam ska ta tag i och vad som händer i rätten och att jag har rätt till det när de själva sagt att de har tid att ta sig an mina fall. Jag skrev också att för MIG är MINA FALL lika viktiga som för någon som sitter anklagad för mord.

Jag har även ringt Tingsrätten men det var lunch såklart, så jag ska återkomma efter 13.00. Nu har jag fått lite humör och då blir det fart på mig, då vägrar jag att sitta passiv längre och vänta på svar jag aldrig får. Polisen skulle även hon ringa min advokat och berätta om vittnesmålet gällande Jennifer så kanske han kan pressa lite så hon får gå före i kön, om han nu orkar lyfta ett finger. Jag upplyste polisen om att Jennifer messat mig om att A och N vill döda mig också…….men det blev ingen större reaktion på det heller……..less på riktigt nu känner jag.

Det är iaf en solig dag och det blåser friskt. Jennifer ringde mig och var alldeles förskräckt över att ha glömt sin cykelhjälm hemma när hon cyklade till skolan……jag höll på att duscha Alicia när hon stack så jag såg inte heller något. Ska åka dit med hjälmen till skolan nu så hon kan cykla hem på säkert och lagligt sätt.

Nu fortsätter kantarellrensningen här hemma. Ha en bra dag i landet.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Idag var på vi på sjukhuset då store sonen ramlade förra veckan och fick rejäla blåmärken och ett svullet knä. Nu haade han väldigt ont med och idag så åkte vi in och kollade upp knät men den var ok som tur är.

Annars så har dagen varit lugn. Det blåser här och solen lyser så det känns som höst nu.

ingann
0

Bettan: Hoppas verkligen  du får ordning på allt!

En undran bara.. Har du ett offentligt biträde? Som staten betalar för alltså? Isf kan du begära att få nån av kändisadvokaterna;p  De ställer troligtvis inte upp eftersom det inte ger dem nån prestige men försöka går ju;)  Björn Hurtig är ju duktig *s*

/Ingalill

Bettan1975
0

Ingann….jag har ordnat henne själv i vårdnadstvisten och hennes chef sköter det andra. Betalas via någon stiftelse eftersom jag inte har någon inkomst att räkna med.

Jennifer nöjd med ridningen idag och imorgon fortsätter hon och flera klasskamrater sin resa runt jorden i skolan…..idag var det Europa med pizzabak….imorgon blir det Asien och då skulle de få prova på karate. Det gör mkt bra på hennes skola och jag är glad att hon ej går på kommunal skola, här blir eleverna "sedda" på helt annat sätt. Rektorn kan ex namnet på varenda elev på skolan och ställer gärna frågor om deras fritidsintressen när han träffar dem.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

ingann
0

Bettan: Sköter hon inte alltihop för dig? Både om "misshandeln" och vårdnadstvisten? eller blandar jag ihop det?

/Ingalill

Bettan1975
0

Ingann: Eftersom hon ännu inte är advokat utan endast jur kand så fick hon inte ha misshandeln, därför sa hon till om att hennes chef skulle sättas upp som offentlig försvarare. De hörde av sig igår och advokaten sa att Jennifer skulle höras i förundersökning och att det inte hade med vårdnaden att göra…..allvarligt pucko……det har givetvis med vårdnad att göra i och med att barnen efter den 14okt kanske har två årdnadshavare igen och blåvägrar A att låta Jennifer höras så är det ju kört. Min jurist skulle höra av sig gällande info i vårdnadstvisten så vi får väl se vad som händer.

Idag är Alicia ledig från dagis och laddar just nu med fil och "bananpengar" och smörgås med leverpastej och smörgåsgurka. Vi ska ut i skogen en sväng bara hon och jag……ja kanske Leo också, vi får väl hoppas att vi inte blåser bort.

Jag ska ringa ett par samtal gällande ersättning från hyresvärden också eftersom de andra fått brev igår. Vi börjar nu att bli riktigt less på att de skyller på varandra och skyfflar oss hit och dit. Det är åldersavdrag mm som det tjatas om. Nu har jag ledsnat och kommer att göra en anmälan till Arbetsmiljöverket och det kan leda till ganska ordentliga böter.

Åldersavdrag på skadad egendom…..ja så brukar det vara det vet jag, men jag tänker så här i detta fall. Om min dotter skulle förstöra en kompis jacka när hon lånar den så kommer ju jag att få köpa ny jacka till kompisen och inte fasen kan jag säga till föräldrarna att Jennifer lånade en jacka som var begagnad alltså kommer jag bara betala halva.

Då hyresvärden medvetet skött denna ombyggnation fel utan att följa lagar och regler så anser jag att de medvetet förstört min egendom och jag tagit dem på bar gärning, alltså får de ersätta mig fullt ut. Och vi ska inte ens börja tala om att de riskerat allas hälsa i huset och att min dotter faktiskt blev skadad.

Usch, nu blir jag nästan lite rädd för mig själv, jag har fått horn och känner inte igen mig, men jag är less på att alla alltid slipper undan sitt ansvar och lämnar utsatta i en lorthög på golvet. Hmmmm……kanske kan vara pms ocksåCool

Hoppas ni alla får en bra dag i landet, här är det verkligen höststorm men utan regn så nu byltar vi på oss och drar ut i skogen.

ingann
0

Bettan: Självklart har väl Jennifers berättelse med vårdnadstvisten att göra. Det har ju med A´s lämplighet som vårdnadshavare att göra ju…

Tyvärr tror jag inte du kan få full ersättning om de hävdar åldersavdrag men däremot bör du kunna kräva avdrag på hyran om ombyggnaden inkräktat i boendet under en längre period… Medvetet skadat din egendom tror jag blir väldigt svårt att få igenom. Då krävs att de har gått bland dina saker och förstört dem avsiktligt vilket jag inte tror att en byggare gör… Det förstör ju inte din hyresvärds rykte utan byggarnas..  Har du dokumenterat skadan och informerat hyresvärden om den så bör ni eventuellt kunna begära viss ersättning för sveda och värk..

Det skadar inte att försöka få ut det iaf…

/Ingalill

Mirjami-78
0

God kväll på er. Kikar in en sväng. Har mycket just nu att göra….hoppas ni har det något så där ok alla fal…..Glad

Bettan1975
0

Trööta barn efter en lång dag och de är i luven på varandra hela tiden, snart åker det en rea-skylt ut…….ta båda två, och få 500kr typSkrikandes

Alicia haft ridlekis och det gick bra, även om hon tagit med sig fröken envis och fröken gnäll i fickorna.

Jag tänker lägga mig omgående efter Leos kvällskiss jag är helt slut.

Har fixat de kompletteringar hyresvärden behövde och mailat dem samt svarat försäkrinsbolaget på de frågor gällande spiktrampet de ville ha in, ska posta det imorgon men måste köpa stora kuvert och frimärken först.

Imorgon står bokföring och fortsatt arbete med sammanställning inför vårdnadstvsten på schemat och så går jag ju och väntar på besked om jag får komma på intervju gällande hästjobbet jag sökt. Typiskt att hitta ett hästjobb när det är som värst på året att vara ute, hihihihi…….ett jobb är ett jobb och väldigt välkommet för mig. Kan jag inte bara någongång få ha lite tur, hoppas, hoppas.

Hoppas ni får en bra kväll och en ännu bättre morgondag.

Mirjami-78
0

Bettan: Hoppas du får jobbetGlad

Jag har lyckats får båda barnen att somna i något sådär ok tid idag. Imorgon kommer jag ha hur mycket som helst att göra på morgonen på jobbet och min chef har lovat att hjälpa mig med det hela då vi har verkligen brottom…..

Har fullt i en massa papper till Fk som ska skickas in. E-legimationen kunde man inte ladda ner ut av någon underlig anledning fast allt var som det skulle….Ja har varit med om det tidigare och blir lika iriterad varje gång.

Nu blir det sängen för min del….Natti Natti

Bettan1975
0

Jösses vad tiden går fort…….nu är det dags för ny månad igen. Imorse fick man skrapa rutorna på bilen trots att klockan hunnit bli efter halv 8.

Sitter med mammas bokföring idag och sedan ska jag fortsätta att kronologiskt skriva ned allt som hänt mellan mig/A och barnen. Efter det ska alla sms skrivas ned och diverse mail printas. Inte lång tid kvar nu, min mage värker ordentligt och mardrömmarna hopar sig, vaknar ständigt alldeles dyngsur av svett.

Min särbo var lite nere igår och det brukar han aldrig vara, men nu hade han lagt anbud på ett stort jobb som han inte fick så han var väldigt besviken. Dessutom arbetar han ganska mycket med ungdomar och har även samarbete med SFI och får ganska många praktikanter att lära upp på firman. Nu har en av dem också strulat och tjafsat så länge att han var tvungen att kontakta skolan, så även det tyckte han var tråkigt, han avskyr när ungdomarna kommer på glid. vi bollade lite idéer gällande det.

Alicia är ledig idag och går omkring i trosor och tigertofflorSkrattande Leo tycker tofflorna är jätteroliga och springer hela tiden efter för att ta dem. Nu har Alicia satt ett hårspänne med Hello Kitty på i Leos hår som han stolt spatserar omkring med. Efter en toffeljagandes märkvärdig hund hänger en kattunge i hans svans och det är ganska svårt att koncentrera sig på bokföringen hahaha.

Det är precis som O:s mamma sa……..jag behöver ingen tv.

Mys ikväll med tjejerna, vi ska spela spel och äta popcorn, de ha ju pappahelg och åker imorgon eftermiddag. Eftersom han hämtar dem på skola/dagis så får jag krama om dem där. Det är konstigt att det aldrig blir lättare att lämna dem……snarare tvärtom. Fast med tanke på vad Jennifer skickat på sms, är det kanske inte så konstigt ändå. Jag hoppas verkligen att tjejerna får en lugn och rolig helg hos A.

Jag och O drar ev till Rättvik på lördag och jag hoppas att vi kan få med oss några fler…….jag har behov av att träffa andra vuxna medan O träffar så mycket folk hela veckorna att han helst vill vara ensam med mig…….litet dilemma, men det spelar i ärlighetens namn inte mig någon roll hur det än blir.

Mirjami-78
0

Jag har jobbat idag och ska jobba mera ikväll. Vi ska bara få mat i oss innan vi sticker iväg igen. Imorgon kväll ska jag på en date/middag…..Med sönerna med mig då vi blev alla bjudna då han vet att jag är ensam med barnen……Glad

sponny
0

Kom hem från skolan vid 3-tiden, satte mig och räknade lite matte till, klockan halv 5 ringer min förmedlare på arbetsförmedlingen och tipsar om ett jobb och mindre än en halvtimme senare sitter jag på en jobb-intervju en mil bort. Här går det undan vill jag lova…

Bettan1975
0

Sponny: Vilken aktiv AF du har, håller tummarna allt jag kan för att du får jobbet så att ni kan få behålla ert hem.

Pia: Hoppas dejten blir lyckad ikväll……låter toppen med en man som är beredd på att barnen följer med så där på en gång…….han måste verkligen vara sugen på att dejta dig =)

Alicia börjar inte förrän kl 11, hon tittar på Dora och äter mannagrynsgröt.

Jag har lite att stå i och måste köpa en ny klotång, jag har letat på alla ställen jag kan komma på……köper jag ny kommer den borttappade säkerligen komma tillrätta =) Kan vara bra att ha två, vi använder ju till kaninerna också och ibland även katten.

Har luskat reda på vem det är som anställer till hästjobbet och nu råkar det vara så att min syrra känner henne. Tyvärr är ju hästjobb svårt för mig, speciellt med trav då man åker på tävlingsbanor runt om i landet långt in på nätterna och så var det ju helgerna också……. Jag hoppas iaf att jag kan få komma på en intervju och sedan är det bara att hoppas på att hon behöver någon som hellre är i stallet än på tävlingsbanorna. Tyvärr tror jag att det är kört…..de fick papper på alla som AF trodde var lämpliga den 22/9 och jag har inte hört ett pip. Kan man inte bara få ha lite flyt en liten stund i livet åtminstone. Känns ganska värdelöst om man inte ens kan ta sig till en intervju till ett hästjobb när man levt och andats hästar i hela sitt 35-åriga liv.

Jag fick iaf skrapa rutorna imorse, men det är en fin, solig dag och jag tänkte ta en tur till stallet och fixa med ponnyn mitt på dagen, kanske blir det en prommis med henne och Leo ut i skogen.

Mirjami-78
0

Ligger hemma i en hemsk förkyldning.

Sponny: Fick du jobbet????Tungan uteGlad

Bettan: Ja han vet ju att jag är ensam med barnen. Tydligen har han sett mig ofta men inte jag han…..Skäms Brukar vara så med mig….Jag bara paserar människor och märker sällan av dem.

sponny
0

Bettan: Ja, jag har en mycket bra förmedlare på AF. Arbetsgivaren ringde henne och hon vidarbefodradedet till mig på stubinen.

Pia: Han ska ringa AF på måndag, så tidigast måndag eller tisdag vet jag vilket. Jag vet i alla fall att jag gjorde bra ifrån mig på intervjun och jag har erfarenhet från liknande jobb. Så det finns en god chans.

Nu är det dags att lägga sig. Imorgon bitti ska jag, Mathilda, min syster och hennes gossar till simhallen.

Mirjami-78
0

Sponny…..Jag sitter och håller stenhårt mina tummar här nu!! Vet hur mycket det kommer att betyda för dig om du får ett jobb!!

Pia sitter här med sin dunderförkyldning. Mår inte bra men kanske lite bättre än igår kväll. Ska försöka städa här lite nu så det blir lite renare här hemma samt plocka i ordning lite saker och gå ut med retur papper senare. Hoppas ni alla får en härlig lördag.

[mia-38]
0

Hej på er alla.Skrattande

Hoppas veckan vart bra.

Har läst liiiite i era inlägg.
Pia…Hur gick dejten?

sponny: Jag håller tummarna för dej.

Jag har haft en jobbig vecka som tagit mycket dålig energi ifrån mej.
En arbetskamrat tyckte vi skulle samåka. Men som han jobbar så får jag köra 16 dagar/månad och han bara 4 dagar. Rättvist??? Inte ett skit. Men han tyckte det. Tyst
Igårkväll var vi på en kabare i Torsås. Mycket bra och god mat.

Min kk verkar ja tröttnat…eller är det nåt annat. Han hör knappt av sej numera. Obestämd

Idag ska jag ta det lilla lugna och bara slappa.

Kram till er alla.Kyss

ingann
0

Mia: Han kanske är härinne och läser och sett vad du skrivit i "gammal kärlek…"?  Det är trots allt ett öppet forum där det räcker att gå in på din profil för att se vilka sajeter du är medlem på…

/Ingalill

[mia-38]
0

ingann….Vet att det är ett öppet forum. Men jag kan sätta huvudet på att han INTE är här. Så det jag skrivit här ute tror jag inte han läst…
När jag pratat om iFokus så har han inte vetat alls vad det är. Och jag tror nog inte han låssas…

Mirjami-78
0

Mia: Dejten gick bra men tror inte att det blir mera med denna person från min sida. Ingen som jag direkt fastnade för. Visst är han trevlig osv. Fixar det mesta verkar det som, men känner att han är nog inget för mig så direkt. Vän kan jag vara med han, men inget mera. Pia är lite "kräsen"SkämsSkäms ut av sig numera.

Jag har fort. min förkyldning och mår inte alls bra. Mia jag tror inte heller att han har varit här och läst om han inte känner till sajten….Fast du har pratat om den.