Känna sig fri
Jag har börjat inse nu hur skönt det är att just känna sig fri.
Visst saknar man kanske en annan vuxen i mellan men ändå….Jag är fri att komma och gå som jag vill och när jag vill utan att behöva anpassa mig för någon annans skull mer än mina barns och mig själv så klart. Är det någon annan som känner som jag??
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag har varit singel ganska länge nu och en av fördelarna med detta är definitivt känslan av oberoende & frihet. Att slippa ta hänsyn till en annan vuxen persons intresse, vilja & synpunkter är oerhört befriande. Det kan säkert låta hemskt i andras öron, men eftersom jag är en väldigt självständig person så upplever jag det som väldigt positivt. Att exempelvis få åka till IKEA på valfri dag & tidpunkt, utan att stämma av (dvs fråga om lov) med sin partner. Sedan går man på IKEA så länge som det passar en själv…och köper det som känns rätt för mig. Givetvis finns mina döttrar med i bilden och ger sina synpunkter, men det är en helt annan femma.
Visst finns det fördelar med att vara två och i en perfekt värld, så lever alla lyckligt i en familj…Verkligheten ser dock oftast annorlunda ut.

Även om jag faktiskt vill bli sambo så är det skönt att vara ensam vuxen många gånger. Jag kan titta på vad jag vill på tv, handla det jag vill, göra precis som jag vill när jag vill det. Inga sura miner eller suckar från en annan vuxen. Jag har mkt mer frihet nu än när vi var två, trots att jag har barnen i princip jämt.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
#1 Jag kan bara hålla med dig i mycket du skriver. Just det där med IKEA…..Vet vilken fajt jag hade med min ex ang. det att jag var på IKEA för länge, men sanningen var att det tog tid där att fixa allt vilket han ansåg att det hela inte borde ha gjort. Så nu förtiden när jag åker till IKEA går jag runt där och tittar och låter det hela ta den tiden det tar även om jag har barnen med mig.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!