Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2786 ggr
Bettan1975
0

Veckans tråd v 43

Nu finns artikeln gällande min hyresvärd på www.arbetarbladet.se. Jag vill bara tillägga att det inte är jag som är med på bilden, utan min granne. Jag vägrade eftersom jag avskyr att vara med på bild samt att jg tycker det varit nog jobbigt att bo i denna håla och genomlida allt A och hans släkt gjort och sagt på byn.

Här är det kallt, men sol idag.

Barnen är inte sjuka, men det känns som om det är på g eftersom Jennifer hostar på nätterna och är hes och har ont i halsen. Ingen fara med skola/ dagis ännu iaf.

Alicia är ledig idag eftersom jag måste använda mina 15h på Andreas umgängestid.

Ridning idag för Jennifer, jag är lite orolig för resvägen pga att jag inte har vinterdäck ännu, men det är lite för tidigt ännu om man inte vill tappa all dubb på vinterdäcken.

Ha en härlig måndag och vecka ni alla ute i landet.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

sponny
0

Jaha, det var Swedbanks bedrägeriavdelning i Stockholm som hade spärrat mitt kort. Tydligen hade det varit problem med skimming på något av de ställen jag varit och handlat på och man hade då i förebyggande syfte spärrat alla kort hos de som vait och handlat där. Smart, ja. Men bra information, nej. Blir till att slå en signal senare och fråga varför man inte kan skriva något på internetbanken om att kortet är spärrat och varför. Men nytt kort kommer om en vecka ungefär.

Bettan1975
0

Skönt att de har koll iaf Sponny, även om det blir lite trist att vänta på kort i en vecka.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

bfee
0

Bettan:
Vart på Arbetarbladet kan man läsa din artikel? Kollade runt lite där, men hittar den inte ;)

bfee
0

Sponny:
Ja, jag håller med Bettan där! TUR att dom har koll o agerar innan det är försent, men… Dom borde på nåt sätt informera en om det inträffade! För inte ens i sin vildaste fantasi så hade man ju trott att detta var anledningen till att kortet blivit spärrat… ;)

Bettan1975
0

bfee, den har namnet Likmaskar i fläkten, finns på första sidan men lite längre ned, annars kan man nog gå via fliken Älvkarleby. Nu blev det så att Upplands radio hörde av sig, så det kommer även att sändas där nu i em trodde hon. Hon skulle höra av sig.

Mirjami-78
0

Sponny: Jag var med om liknande händels nu i år två gånger mellan några månadens mellanrum. Då fick jag hem ett brev och sedan fick jag då riga banken ang. det hela och då spärrade de av min kort osv. De var noga med att man skulle ha kontanter så man skulle klara sig innan de gjorde detta hela.

Bettan: Hoppas inte tjejerna blir sjuka nu.

Jag själv har jobbat idag med dagen slutade lite illa. Just nu är inte min mage som den ska så jag blir då hemma imorgon och tar det lungt och vilar mig. Jag hoppas detta hela ska ge sig då vi har en inplanerad resa till Skövde på onsdag.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Har just pratat med försäkringsbolaget gällande Jennifers spiktramp. Fick inte veta hur mkt hon kommer att få i ersättning bara att det inte blir särskilt mkt. Det är som jag har sagt hela tiden, hon kommer att få typ 200kr till glass och en klapp på huvudet och knappt det. Jag blir så förbannad så jag kokar, det är ju nästan så att man har lust att spika fast deras egna ungar och se vad de tycker är en rimlig ersättning.

Vilket nu innebär att min hyresvärd kommer komma så j-a lindrigt undan att de aldrig kommer att skärpa sig. Bara att hoppas att ingen blir värre skadad nästa gång olyckan är framme.

Idag ska Jennifer få följa med mormor in till stan och köpa en ny vinterjacka som en extra födelsedagspresent som släpar efter en aning. Det är tur att man kan få lite hjälp av dem ibland, för något hopp gällande hyresvärden finns inte.

Båda barnen har hostat inatt, men de känner sig inte dåliga som tur är, synd om Jennifer ska bli sjuk och missa skolan så nära lovet.

Alicia har ridlekis idag och vi har redan varit i vårt stall och mockat på förmiddagen, så det blev en hästig dag idag. Hämtat spån och hö till kaninerna också, så nu har de fint i sina burar igen.

PIA: Hoppas din magen skärper till sig inom kort. Fy för magont.

sponny
0

Fys-testet är avklarat och det var bland det värsta jag har gjort. Kan ju säga att det inte gick så våldsamt bra men nu vet jag vad jag måste jobba på i alla fall. Så nu är det bara att vänta och se vad de säger.

Bettan: Jag läste artikeln. Fy för sjutton vilket läbbigt ställe att bo på. Synd att det ska vara en sån pappskalle som äger det.

bfee
0

Bettan:
Det var verkligen en gripande artikel. Helt galet att det kan gå till sådär. Man får ju kalla kårar!!! :/ Personligen hade jag KRÄKTS ifall det rasade ner likmaskar i min fläkt! Fy fan så vidrigt!

O illa att försäkringsbolaget inte ersätter tösen ordentligt!!! :/

Ska vi spika upp några väl utvalda barn? Skämt åsido…

Mirjami-78
0

Ja likmaskar i en fläkt…..Hur illa får det bli??? URK!! Nee alltså jag bara hoppas att hyresvärden åker på att ersätta er för de där sakerna…som har blivit förstörda där Bettan.

Min mage är något bättre så jag åker till Skövde imorgon om inget oväntat händer under natten osv.

Mirjami-78
0

Jaha då var det fredag igen då. Håller på att städa och plocka här hemma lite och ska snart fixa lite mat. Sedan ska vi åka iväg till min mamma senare ikväll. Önskar er alla en härlig helg!!

Bettan1975
0

Jag fastnade i en superintressant dokumentär……tyvärr vill älsklingen se Idol, urk!!!! Jaja, vad gör man inte för kärleken.

Skulle städa min bil idag, men det är ngt jag avskyr mkt pga mitt ex som hotade med att jag inte fick använda bilen om jag inte städade och tvättade den och när jag väl gjorde det dög det inte och han började om från början. Jag tror att en del av mig medvetet nu trotsar och skiter i att städa den bara för att jag kan utan andras påtryckningar än mina egna. Jag sket i det och började kratta hemma hos O istället för det har varit vackert väder idag, även om det regnar just nu.

Ha en riktigt trevlig kväll vad ni än ska göra. Jag saknar mina barn enormt idag, det är nog pga att de är borta en extra dag för första gången. Numera är ju umgänget från torsdag till måndag. Jag skickade med papper om namnändring och hoppas jag får tillbaka dem underskrivna, men jag tvivlar starkt på det tyvärr.

Mirjami-78
0

Bettan: Jag hoppas med att an skriver på!!

Min ex ringde i fredas och ville ha umgänge med sonen….Samma dag som han ringde. Jag sa bara ta det hela till fam.rätten och jag kommer dit, inga problem men han vägrar. Sen hade han skcikat sms igår men jag svarade inte ens på den för jag ansåg att det var ingen ide då vi ändå är hemma hos mormor och jag har inte fått reda på detta med umgänge i tid. Jag naser att vill han träffa sonen så får han medela i god tid inte samma dag eller kvällen innan för vi har annat att göra också och har jag palner så vägrar jag ställa in dem pga. han och det har jag sagt till han men han vill inte höra det jag säger och då blir det som det blir…..Men bolen ligger hos han, ta det hela till fam.rätten och komma överens om umgänget där eller så får det hela vara och de har jag nog rätt att begära tror jag.