Veckans tråd v 44
Jaha, ny vecka, ny tråd.
Inga papper alls med tillbaka från A och så har han satt in för lite underhåll på mitt konto. Jag är nu så less på att kämpa hela tiden och allt bara blir skit hela tiden. Ska jag bara låta honom hållas elr kämpa vidare????? Jag vet inte längre, men varför ska han hela tiden få tjafsa utan att det får konsekvenser????
Jag messade till honom i rena ilskan idag, men får givetvis inget svar. Och så blev jag osams med Jennifer så hon stack hemifrån och är inte hemma ännu. Hon stack till mina föräldrar och där var min syster. Jag åkte dit och ungen vägrade komma hem och syrran säger det är okej, hon kan få vara här. Jag blev skitförbannad eftersom jag tycker det är att belöna Jennifer för att hon betett sig illa.
Jag orkar inte kämpa mer nu, jag känner mig så fruktansvärt värdelös på alla sätt och är tillbaka till det liv jag hade när A bodde hemma, tom barnen står över mig och jag känner mig helt maktlös, det spelar ingen roll vad jag gör, barnen vägrar att respektera de regler jag har här hemma och det känns som om jag försökt allt.
Fasen vilken trök start denna tråd fick nu då, det var väl inte riktigt meningen egentligen.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Bettan: Ta det nu lungt!! Jennifer kommer hem, bara hon lungnar ner sig lite först så vill hon nog sedan till mamma. Så brukar det vara här med…..
Sen A han ska betala det ni har kommit överens om, så är det bara så stå på dig gällande det, för du behöver pengarna och då har han inget annat val!!
Då är måndagen snart förbi. Har jobbat idag och imorgon har Anton tid till BUP så det blir att åka till jobbet efter det. Han får då följa med mig till jobbet och så ska vi äta lunch tillsammans.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Ta upp det med A! Tala om för honom att om han inte betalar det han ska så går du till tinget igen och talar om att han brutit det det första han gjorde och att du vill ha det gamla umgänget återinfört.. Förhoppningsvis tror han på dig så han följer domen till punkt och pricka sen.. Eller iaf så nära man kan komma för det kan ju alltid inträffa omständigheter:)
Du ska inte behöva ha den där stressen runt dig hela tiden!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hej.
Håller med föregående…..
Vilken soppa. Skickar dej styrkekramar Bettan.
Här är det inte så skoj heller.
Pappa ligger inne igen och idag ska de tömma buken på vätska…de sa innan att han hade lunginflammation..men nu verkar det inte som om det är det heller. Ger mej 17 på att cancern spridit sej till lungorna med.
På nya jobbet är det kaos…hahahaha…datorpragrammet hänger sej…de fixar inte saker….inte undra på att vi ligger efter.
Sonen har höstlov så han är inte hemma…*L* Det är jag och mina katter…
Ha nu det så gott så länge mina vänner.
PS….vill ni beställa nåt ur oriflame så är det siata dagen på denna katalogen idag innan 18.00. Hör av er till mej.

Hej på er!
Flera dagars regn verkar ha blivit frostmorgon och jag har sommardäck…..skiiiiit!!!!!
Pia: Jag hoppas verkligen det går bra för Anton hos BUP idag.
Ingann: Jag skrev till A att jag ville ha allt fixat senast onsdag den 3/11(överklagan ska ske senast den 4:e) annars skulle det bli rätten igen. Inget svar givetvis. Det visade sig också att han inte har några som helst fel på sin mobil för den hade då Jennifer ringt honom på i fredags från skolan och han svarade direkt.
Mia: Fy så jobbigt med din pappa, jag ska inte gnälla ett dugg om min sits jämfört vad du går igenom.
Jag har möte med AF idag kl 11 och jag måste ta med mig cv, personligt brev och alla betyg, de är så j-a dryga inte kommer ju jag få jobb bara för det. Sökte ett par jobb igår också inom industrin, så jag visar ju åtminstone att jag söker utanför mitt kompetensområde. Min kompis ska ha möte med sin chef nu kl 9, de har knäckt henne totalt och hon har varit sjukskriven i 3 veckor hittills.
Jennifer kom hem typ kl 19 igår från mina föräldrar och pappa ringde och skällde ut mig först. Alltså jag vet att jag är jättehård på en regel här hemma, men jag tycker inte att en regel är för mycket begärt att en 10-åring ska klara heller, de har ju massor av regler att hålla sig till i skolan. Anledningen till att jag är så hård med just denna regel(att man ALDRIG ljuger här hemma) är att jag är så j-a rädd att barnen ska bli som A för han har kommit undan med lögner sedan han var liten och se hur han blev. Givetvis fick jag ju prata med Jennifer när hon kom, sak nr 2 A alltid gjort är nämligen att sticka så fort det blev jobbigt för honom och sedan bete sig som om inget hänt när han kom hem.
Jag vill att mina barn ska lära sig att man måste stå för det man gör och sina värderingar och att vara ärliga mot dem de älskar och sina vänner, det är för mig den viktigaste grunden att stå på. Säger inte Jennifer sanningen till mig kan jag inte hjälpa till att lösa situationer som uppstår och det har jag förklarat för henne hur många gånger som helst. Jag säger inte att jag har rätt eller fel i detta, men det är vad som är viktigt för mig.
Nu duschen, sedan samla ihop alla papper. Ha en bra dag ute i landet.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
Bettan: Jag har alltid haft precis samma regel här hemma.. Kims pappa är ju mytoman och jag vill INTE att Kim blir det… Jag har alltid sagt till Kim att det är mycket bättre att tala sanning hur illa det än är än att ljuga. Jag blir mycket mer arg, sårad eller upprörd av en lögn än sanningen. Sanningen går alltid att reda ut men lögnen kan förstöra allt…
Nu är ju Kim 14 så nu brukar jag säja till honom att ljuger han så kan han flytta hem till sin pappa så kan de sitta där och ljuga ikapp och se vem som ljuger värst haha Skämt o sidå;) Men jag tror faktiskt att det har börjat fastna hos Kim att han får mindre "straff" (typ datorförbud, fotbollsförbud utanför träningstid) om han talar sanning:)
Så håll du fast vid din regel. Tala också om för din pappa varför du har den regeln och fråga honom om han vill att Jennifer ska bli lika lögnaktig som sin pappa. Hon är din dotter och då ditt ansvar att uppfostra. Din pappa ska stötta dig i det istället för att motarbeta dig även om det är svårt och han smälter för sitt barnbarn.
Hoppas du får svar från A och att han rättar till felet så du slipper strula med rätten igen!
Megastyrkekram till dig:)
/Ingalill

Skönt Ingann att höra att fler är hårda med lögner. Jag tycker precis som du sa att sanningen alltid går att reda ut, men lögnen förstör både chansen till lösning samt tilltron.
Jag har ju levt med en lögnare(mytoman) i 13,5år och ska jag vara ärlig så klarar inte mitt psyke av att göra det igen.
Jag hoppas att hon tog till sig det jag sa igår iaf. Det är alltid jobbigt här hemma mån och tis efter de kommit från A, sedan börjar et lugna sig igen tills det är dags att åka till A igen.
AF hade ett par förslag på praktikplatser, men jag hade en egen plan som jag vill kolla först. Det ena AF hade på förslag var riktigt intressant och innefattar arbete på ett hem för flickor med problem. Även om tjänsten är administrativ så får man ändå vara delaktig i arbetet med tjejerna och det är ca 10minuters prommis hemifrån.
Ska ringa och höra lite om min plan A imorgon först, den som innefattar Jennifers skola annars ringer jag nog om denna praktikplats. Börjar dra ihop sig att få besked om utbildningen i Eslöv också, jag hoppas verkligen att jag blir antagen och kan börja i januari.
Nu är det snart dags för ridlekis som genomförs trots höstlov tjoho! Mindre tjoho är det att jag har ganska många mil att åka, ingen bensin och sommardäck, måste nog ta och byta i helgen. Jag förbannar den dagen jag behöver köpa nya däck.
mnbvcxzasdfghj
sdfghjklöäqqqqqqqqqqwertyuuiopåzxcvbnmmzzzzzzxcvbnmasdfghjkllqertyuiomasdfghjkl
mnvcxzasdfghjklöäqwertyyyyuuuiopå

Ibbe i farten?
/Ingalill
Ingann: Ja tydligen var det nog Ibbe som måste ha varit på min data för de där inläggen skrev inte jag…..

Hahaha Pia, jag trodde du hade tråkigt hahaha. Heja Ibbe, vill han bli Medarbetare tro?

Guten morgen!
Här är barnens väska packad, om 20 minuter kommer deras farmor och farfar och hämtar dem. De ska vara där på lite höstlov till imorgon kväll. Jag ångrar lite att jag gick med på det, lovet här hemma blev så kort helt plötsligt. Jag ska iaf passa på att ringa några samtal och fixa lite här hemma.
Bokföring är ett måste också och så bokslutet. Nu blir det panik att få in det till revisorn för sista revisionen, nästa år behövs ingen revision för små aktiebolag tack och lov!!!!
Ska passa på att köpa presenter till Alicia imorgon för hon blir 5år nästa vecka.
Nej nu är det dags att hjälpa Alicia att borsta tänderna och sedan är det bara att sätta fart med alla måsten för dagen om man ska få något gjort.
Pia: Hehe jag förstod att det var han *s* Anton vet jag ju att han kan skriva
Jag kanske ska ladda upp msn igen så jag kan få rapporter på när och var du är och handlar? Han var så gullig när han skrev till mig på msn förut och skrev "kram" o sånt fast han inte visste vem jag var
Gulliga lille Anton 
Bettan: Åh, tiden går så fort när barnen är små.. Snart är det 15 hon fyller istället för 5 
Jag tyckte det var nyss R var i den åldern och i februari fyller han 18
Vart tog tiden vägen?
/Ingalill

Har varit på möjlig praktikplats träff idag och de vill ha mig, så nu är jag lika glad som om jag fått ettriktigt arbete med lön. Nu ska företaget kollas så att de ej nyttjar systemet och gratis arbetsplats via af och facket. Tyvärr blev det lite deppigt pga att de kollar register hos bla polisen. Jag har ju misshandeln ligger kvar som skälig misstanke, så jag får väl hoppas att de tar ett positivt beslut på företaget trots det.
Detta vidriga äktenskap och skilsmässan kommer att ställa till det för mig länge.
Platsen är som administrativ assistent på ett hem för tjejer mellan 13-21 år och även om jag inte ska arbeta direkt med ungdomarna, så kan polisregistret alltså påverka. Jag kan inget om sådant där, men jag har ju inte varit i någon rätt ännu, så det finns ju ingen dom. Ingann kanske vet något om sådant, den allvetare som du är???
Vad kollas och vad syns i polis och belastningsregister?????
Bettan…Jag ska fråga han imorgon om han vill bli medis på sajten
Vi får väll gissa oss till vd han vill….
Ingann: Ahaaa du menar den där gången, ja de infot fick ju alla från han…Så det kändes som halva Sverige visste om att jag var just då och handlade.

Bettan: Om du inte är dömd för det där misshandeln så syns det nog inte i det där registret, annars så syns nog det mesta även tydligen om man har fortkörningsböter….Men sen är det ju upp till företaget göra sin bedömning gällande det hela…Så har jag för mig alla fal att det är.
Jag har varit idag i Dammark en sväng…..Med min mamma och barnen. Vi har haft en helt underbar dag!!

Här är det kallt idag, bilen är full i frost fast kl är 9.30, suck! Trots det så är vädret underbart vackert med solen som skiner.
AF ringde igår och frågade hur många stämplingsdagar jag hade kvar osv, så nu ska jag se om det går att göra ett utdrag från internet på det från A-kassan.
Hmmm….borde nog inte ha sagt ett dugg då om misshandelsfallet eftersom det inte tagits upp ännu, suck ibland är man för ärlig.
Idag ska jag göra något som jag inte gjort sedan Alicia låg i min mage…………gå på bio! Jag, tjejerna och bästaste Jenny med son ska se Sammys Äventyr och det ska bli så roligt.
Jenny och Gustav ska sova över hos oss och imorgon ska vi baka tillsammans och gå ner till stallet en sväng.
Kommer att bli en underbar helg!
Bettan….Men ändå så tror jag att det blir du som vinner i det hela genom att ha berättat, för om du skulle bli dömd för det senare så vet de redan om det hela!! Hoppas ni får det roligt på bio.
Jag är hemma idag och ska inte göra mycket mer än tvätta lite kläder och åka och handla senare. Idag är det rättare sagt vila som gäller……..

Ni kommer inte att tro detta, men igår ringer min plan A när det gäller praktikplats, alltså Jennifers skola och säger att han funderat lite och gärna vill träffa mig nästa vecka. Jag ska dit på tisdag och höra vad han har att säga, då jag tror att det är större chans att den platsen leder till arbete. Jag har talat med AF och hon höll med mig om att jag måste välja den plats som ger mig störst möjlighet till arbete(om det nu är så att de båda vill ha mig) Jag kände mig helt plötsligt jättepoppis
Nu får man ju upp förväntningarna, så jag hoppas jag inte landar hårt på häcken om ingen av dem tar mig. Visst, det är bara praktik, men för mig känns det jättebra speciellt som båda ställena är hemma typ 10minuters väg hemifrån.
Vi var på Sammys Äventyr igår 3D, jag blev åksjuk och mådde illa nästan hela kvällen hemma
. Hade iaf en jättetrevlig kväll och kollade på Sex and the city 2 och Marley och jag. Båda filmerna var riktigt bra.
Idag blir det bullbak bara jag plockat undan allt från köksbordet, det ser ut som ett kontor just nu, jag har suttit med bokföring. Måste väl ta och diska också, trööööök!!!!!!!
Kyligt men soligt och jag drömmer om att få shoppa en ny handväska(jag är väsktokig) Bästaste Jenny har en skitsnygg och stooor så man får plats med mkt skit i den och aldrig hittar ngt. Kanske kan bli en belöning om jag får praktikplatsen elr så kan tjejerna få ge mig en i julklapp om ekonomin räcker till.
Bettan: Håller tummarna hårt att du får plan A:)
Disken har jag precis tagit hand om… Nu är det golven som väntar på smisk 
Marley och jag är en helt underbar film! Där kan man prata om vad en hund kan ställa till med om den inte uppfostras haha
Usch, dags att tänka på julklappar
R har iofs redan fått sin "huvudklapp".. Hans datorstol brakade ihop så min gulliga syster lånade ut pengar till en ny.. En superfin, superskön och bra ergonomisk stol från Jysk för endast 1 350 kr (gäller till 7/11)! Ordinariepris var 2 699 kr… 2 års garanti dessutom så då borde den ju hålla ett tag:)
/Ingalill
Bettan: Jag håller tummarna!!
Ingann: Jag hoppas att det håller….Ja stoeln alltsså. Jag köpte en från Jysk för några år sedan och den brakade ihop efter 6 mån och sen köpte jag en ny och den har facktist varit bra fast det var betydligt billigare än den första stolen.

Här har vi ett berg med kanel- och vaniljbullar!
Vi kollade på film igår, Wild Hogs och Hajen 2, kul att rota bland gamla filmer. Jenny ville så gärna ha en kanin i knät, så hon fick Lucia som är gulligast och brukar slicka på en. Det tog mindre än en minut så hade hon klättrat upp på Jennys "hylla" och där kissade hon, det rann ner i urringningen och ner på sidorna. Sedan vände hon rumpan mot Jennys axel och bajsade lite
Vi skrattade både två så vi fick kramp.
Life feels good!!!!!
Fint väder idag, så vi ska avsluta vår väldigt sena frukost och ta en prommis i skogen med Leo.