Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettförskola
Läst 3186 ggr
[Jeremina]
2010-11-04 05:32
0

Hepatit A

Jag fick veta igår att en fröken på dagiset där min systers barnbarn Moa 3 år, går har fått Hepatit A.

Nu ska alla barn ta blodprov och sedan vaccineras. Skulle hon inte ha vaccinerats sig innan hon for utomlands fröken, för det var där hon fick det??

Hur skulle ni känna det om det var erat barn? De berättade om det på regionala nyheterna ikväll.

Vad vet ni om just den gulsoten?

ingann
2010-11-04 15:39
0

Hepatit kan man smittas av även i Sverige så att kräva att man vaccinerar sig när man åker utomlands hjälper inte. Då bör alla människor i hela världen vaccinera sig.. Att hon verkligen fick det utomlands kan inte helt säkerställas även om det är det troligaste eftersom smittan även finns i Sverige.

Du behöver nog inte oroa dig för lilla Moa för det är sällan små barn blir sjuka även om de smittats. Däremot kan de föra smittan vidare. Så skulle hon vara smittad (ganska liten risk om fröken tvättat händerna efter toabesöken) så ska de i Moas närhet vaccinera sig också.

Här kan du läsa lite mer om Hepatit A. Det hade varit värre om det varit Hepatit B eller C som kan bli kroniska vilket inte A blir.

Hoppas lilla Moa får ett negativt provsvar Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2010-11-04 22:28
0

Jag vet inget om Hepatia A, mer än har hört talas om det någon gång.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
2010-11-05 00:01
0

#1 Tack för svar….och vet ni att Moa fått vattkoppor Obestämd

De uppmanar på tv att man ska vaccinera sig mot Hepatit A och B om man ska utomlands!

ingann
2010-11-05 18:18
0

#3 Ja, de uppmanar det ja Flört Men om du tittar på reklamen så är det företaget som tillverkar just det vaccinet (twinrix eller nåt va?) som gör reklamen.. Inte köper du väl alla varor Ica gör reklam för varje gång du går in på Ica? Tungan ute

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Jeremina]
2010-11-07 18:22
0

#4 Nej, det har du rätt och jag är ingen som gillar reklam egentligen och inte vaccin heller för den delen. Flört