Veckas tråd v 45
Kallt, men det ser ut att kunna bli sol. Tänk att jag lyckades komma ihåg att sätta i motorvärmen igår.
Idag ska jag och Jenny låna älsklingens garage och sätta på mina vinterdäck. Jag ska till ridskolan och är ganska orolig över väglaget, usch jag avskyr att köra i halka.
Ska strax skjutsa Jennifer till skolan och sedan är det bara att sätta fart med dagen.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
God eftermiddag. Anton var inte ok i magen i natt så vi fick vara hemma idag. Jag håller på att sticka en varm tröjja till Ibbe så att han slipper att frysa på dagis….Ni får se en bild på den sedan om den blir bra när den är klar.
Här är det med kallt ute men soligt. Ingen snö men det kommer nog om det fort. vara så här kallt.
Hoppas ni alla har det bra!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Här skulle det kunna bli snö imorgon och jag fick ge upp gällande mina däck. Blev tvungen att hämta Jennifer från skolan. Jennys bil fixade vi iaf och imorgon tar vi nya tag med min.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
God kväll!! Ännu en arbetsdag förbi. Imorgon är det en ny igen. Här har det blåst och snöta idag, inte alls varit bra väder. Hoppas det blir bättre väder imorgon.
Nu blir det att lägga sig och sova snart så säger natti.

Sicken tur att vinterdäcken kom på igår, för det tog bara ett par timmar så var det fullt med snö på vägarna och stormen slet och rev i träden. idag är det lugnt och snöslask överallt.
Här blir det panikstädning för vi ska ha kalas för Alicia som fyller 5år imorgon. Jag och min lilla 5-åring har gjort smörgåstårta.
Hmmm……Alicia säger att hon har ont i ena örat……suck de som ska till A imorgon. Vi får väl se hur hon mår.
Nu ska vi hämta Jennifer från skolan, sedan är det städa för fullt som gäller!!!!!
Jag har varit och jobbat idag och nu är det en stund framför datan som gäller och att ta det lugnt!!
Imorgon har store sonen läkartid så han får hänga med till jobbet då tiden är 10.30 så det blir ingen skola för han imorgon då jag skulle missa nästan en hel arbetsdag genom att behöva åka runt hela stan här med kollektivtrafik.
Till våren kommer jag troligen börja övningsköra…..Är verkligen i behov ut av körkort.
Hoppas ni alla har det bra….
Bettan: Du får grattulera din lilla dotter……

Här började vi dagen med tårtfrukost för att fira Alicias 5-årsdag. Just nu leker hon med sina presenter och total vägrar att sätta på sig kläder, hon vill inte åka till A idag, hon vill bara vara hemma och dagis går inte riktigt heller att locka med.
Om en halvtimme tycker hon nog annorlunda för hon älskar ju dagis.
Jag måste ta reda på all ren tvätt jag tvättade igår och diska lite, men jag gör det när jag skjutsat Alicia kl 11.00 min högsta prioritet just nu är att leka med henne.
Fick boka om 5-årskollen eftersom de fotograferar på dagis den dagen, bvc suckade som bara den, men det skiter jag i.
Inget svar från Skolverket ännu, jag väntar lite till då annars ringer jag dem.
Min hyresvärd fortsätter att ignorera ansvaret för skadad egendom, så jag får söka hjälp via Majblomman. Jag var i kontakt med dem igår och de har lite pengar kvar, så jag hade kanske chansen att få lite hjälp. Jag ska skicka in ansökan idag.
Här har snöslasket frusit på ordentligt och det är svinhalt ute. Ska dyka in i min extremt stökiga skrubb och leta på Alicias vinterskor.
Ha en bra dag i landet och kör försiktigt.
Bettan….Vilken härlig smörgåstårta.
Jag har jobbat idag. Vi lämnade lägenheten ca 5.55 imorse och kom hem igen vid 20.00 Efter jobbet var vi och handlade och det var hur kalt som helst ute så ännu en gång kom jag på tanken att körkort är nog ett måste!!

Jaha, fredag igen då. Veckorna går fort och julpaniken närmar sig……jag vet inte hur jag ska klara av att fira jul utan mina barn. Tror inte ens jag kommer orka träffa min familj eller min särbo. Känner mig vilse som attan.
Jag jobbar just nu på ett par ansökningar och funderar över praktikpatsen jag har möjlighet att få, men vill helst inte göra av med möjligheten på något som definitivt inte ger jobb. Jag tycker arbetsgivarna borde få mera press på sig om att inte få ta in folk som gratishjälp utan att åtminstone kunna garantera arbete ett halvår. Eftersom jag själv jobbar med ekonomi när jag jobbar så vet jag givetvis att sådana löften är svåra att ge, men fy f-n vad praktikanter utnyttjas.
Satte in en mjuk pepparkaka i ugnen, men den blir banne mig inte bra, jag är inte glad alls, där rök fredagsfikat.
Hoppas ni får en riktigt bra helg allihop
Trevlig fredag på er alla. Veckan har ramlat på som sig bör med skola och utan några besked från eventuella arbetsgivare. Regnar och blåser gör det här och ligger på 4-5 plusgrader ute man ska väl inte klaga för mycket.
Visste inte riktigt vad jag skulle hitta på nu i eftermiddag så helt plötsligt kom jag på det. Det blev simhallen med så mycket motionssim så armarna kändes som gelé och sedan efter det en halvtimme i bastun. Inte helt fel. Det går ju att bete sig på det viset när man är själv och inte måste hålla ögonen på en inte helt simkunnig liten flicka.
Så det som är spikat för kvällen är lite mat och sedan att åter dyka ner i "bästsäljaren" jag fick tag på för ett tag sedan. Stormvarning, Sverige inför andra världskriget, om sveriges diplomaters handlande ute i europa på 30-talet. Att inte den legat på bästsäljarlistorna kan jag inte förstå… 
Ha en fortsatt trevlig helg…
God kväll på er….
En lång dag har jag bakom mig snart. Gick upp runt 05.00 och kom hem runt 18.00 idag. Rätt så slut är jag så klart men nu är det helg.
Jag hoppas ni alla har det bra!!