Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettekonomi
Läst 11836 ggr
ingann
7

Söka fonder?

Här kan du söka bland de fonder som finns tillgängliga på din ort. Börja med att välja län (och eventuellt ort) i listen, sen om du vill ha specifika stiftelser så skriver du tex "ensamstående" eller "ensamstående med barn" i sökfältet.

Du får då upp en lista på tillgängliga stiftelser att ansöka från i just ditt län:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
0

Ha, ha, ha, ha!!!! Skrattande Här nere fanns det gott om fonder att söka. För när jag sökte på min kommun och skrev in ensamstående hittade jag en enda, som ska gå till:

Avkastningen skall utgå till någon ensamstående person inom Kyrkhults nuvarande kommun, som uppnått 60 års ålder, men ännu ej kommit i åtnjutande av folkpension eller annan pension eller därmed jämförlig inkomst.

Dags att färga håret grått och låna en rullator kanske? Tungan ute Hoppas att ni andra har mer tur.

ingann
0

haha jag hittade en iaf:) Jag skrev inte in kommunen utan sökte enbart på länet…  Alla som har tomt i kommunrutan (ingen kommun angiven där alltså) längst till höger ska vara sökbara för alla inom länet enligt  hon på länsstyrelsen som gav mig länken;)

/Ingalill

liwa
0

Jag sökte oxå på ensamstående med barn och fick bara upp massa fonder som skulle gå till studenter. :(

Mirjami-78
0

När ni har sökt fonder…Brukar ni få något ifrån dem??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Den lokala fonden som bara kan sökas av oss här inne i samhället få vi alltid från.. Det är den enda fond jag sökt de andra åren:) Summan brukar variera eftersom det är avkastningen på kapitalet som delas ut och delas på antal barn i ansökningarna..

Förra året var dåligt pga finanskrisen så då fick vi "bara" (allt är eg superbra) 300 kr/barn. Året innan fick vi 750 kr/barn;)

/Ingalill

Bettan1975
0

En mamma i Alicias ridgrupp hade fått bidrag för att båda hennes barn och hon själv skulle kunna rida. Det låter mycket tycker jag.

Om man får söka hos en och samma fond med 13 månaders mellanrum, vilken summa kan anses lämplig att söka på ett ungefär??? Jag har aldrig gjort detta förut.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

För många år sedan sökte jag fonder och då fick jag hjälp ut av en diakon som skrev med ett intyg eller liknande. Jag fick från två eller tre fonder så jag fick väldigt bra med pengar de året men hade ju alldrig fått något tidigare från fonder.

ingann
0

Här delar inte kyrkan ut några fonder…

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ingann: Det var inte kyrkans fonder jag fick ifrån men fick ett intyg från diakonen när jag sökte olika fonder….

Kyrkan kan i vissa städer dela ut något, vad det jag inte….Samt Statmissionen brukar ha så man kan söka hos dem. Här ger de nog precentkort!!

ingann
0

Pia: När jag ringde Svenska Kyrkan så sa de att man skulle ringa diakonen i sin hemkommun för de ska ha medel att hjälpa behövande till olika saker men när jag ringde till vår diakon så sa de att de lagt ned det för över 10 år sen. Nu hade de ett julbord i församlingshemmet för de som behövde istället…

Jag skulle aldrig kunna gå dit eftersom jag inte skulle kunna tänka mig att lämna R ensam och han skulle ju inte gå dit…  Och det vi skulle behöva hjälp med är vinterjackor…  Men jag får försöka få ihop det ändå…

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ingann: Ja det är synd att de har gjort så, men om kyrkan inte har pengar/fonder ska diakonen ändå kunna nog hjälpa en att hitta lämpliga fonder som man kan söka då och skriva intyg…..

Och nu kom jag tänka på här….att det kanske inte stämde det jag skrev att kyrkan här inte delar ut pengar….Kan hända att det gör det…Är inte säker som sagt!! Obestämd