Veckans tråd v 46
Så har klockan slagit över till ny vecka igen.
Veckan börjar inte speciellt bra
Jag är så otroligt trött men har sån grotesk värk så jag vet knappt vart jag ska ta vägen.. Hoppas jag lyckas somna om jag tar en insomningstablett iaf:)
I morgon ska jag ringa och be om en tid till smärtkliniken tror jag och få min medicin justerad… Klåparna på vår VC föröker sänka dosen som experterna ställt in
Men men… En "läkare" (han har utbildningen iaf
) tror han vet bättre trots att han inte ens visste vad ulinarisnerven var för nåt eller var den satt 
Resten av morgondagen vet jag inte vad jag ska hitta på…
Ha en bra dag allihopa!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Ingann: det låter inte som om dina dagar kommer bli så bra framöver, jag lider med dig och hoppas att du kan få någon slags lindring.
Jag får hem barnen idag, först Alicia som ska hämtas kl 12.00 sedan Jennifer som slutar skolan 14.50. Ridskola som vanligt. Barnen fick paketet med ullunderställen idag, så typiskt när det töar för fullt ute. Jaja, det lär väl bli riktig vinter förr elr senare.
Fått svar från Skolverket nu, men det var mer ett standard bla bla svar, lägger ut det på tråden jag skapade. Stod att jag kunde ringa om jag ville, ska nog kanske göra det. SUCK!!!!
Alicia vill ha barnkalas i helgen och jag vet inte hur jag ska lösa det med min ekonomi, har typ 46,53 på kontot. Nattsvart känns det som, men det är ju som vanligt så man är ju van.
Hoppas ni får en bra vecka ute i landet.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Har precis hämtat Mathilda. Vi skulle sen iväg och skaffa en hockeyhjälm eftersom de ska åka skridskor på skolan imorgon. Skridskor hade hon sedan tidigare men ingen hjälm. Då berättade hennes frökan att de har några på skolan så jag kunde låna en, istället för att köpa. Så nu när vi kom hem så skruvade jag lite på den för att ändra passformen och fick den att passa som den skulle.
Men min fråga är: hur glad kan man bli för en hjälm? Och svaret är tydligen, nästan hur glad som helst. 
Ha en riktigt bra dag!!

Sponny, hon ser ju superglad ut!
Jag ska förmodligen börja praktik på måndag den 22 om alla papper blir klara till dsss. Ska bli skönt att ha något att öra om dagarna även om man inte får betalt.
Jennifer är arg som f-n på A som vägrar låta henne byta efternamn trots att hon tjatat hela helgen. Först lovar han att skriva på pappren och sedan säger han att han inte tänker göra det.
Alicia är supergrinig som vanligt när de kommer från A. Jag är väldigt frustrerad på henne just nu.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Tuff natt, Leo hade ingen lust att sova och inte heller att vara vaken ensam, alltså har han väckt mig med jämna mellanrum.
Åkte ner i stämpling nu, så ekonomin blev ännu mera nattsvart lagom nu när julen närmar sig. Praktisera med denna a-kassa är sämre betalt än en sommarjobbare på 15 år, kallas typ slaveri kan jag tycka.
Sedan reglerna ändrades har det blivit helt sjukt. Stämplingsdagarna tickar ju numera på trots praktik så det känns inte lika mycket värt det att jobba för a-kassa, man vinner inte det minsta på det och inte leder det till jobb heller. Usch, blev lite deppig bara för att jag ska oroa mig ytterligare för ekonomin. Det ska bli roligt att ha något att göra på dagarna, även om jag nu får ännu mindre pengar och mer utgifter eftersom jag måste betala både fritids och dagis.
Tur att det är nära hemmet iaf så jag kan åka hem till Leo på lunchen för en prommis. Jennifer kommer åka buss hem från skolan till honom och på förmiddagen kommer en granne att gå ut med honom. Nu är han ganska trött på förmiddagarna faktiskt så då kommer han mest ligga och sova och på em kommer han vara ensam högst två timmar. Min lillasyster kommer ta ner honom till stallet så ofta hon bara kan på dagarna också, så han kommer att ha det bra som tur är.
Bettan: Usch vad tråkigt när sånt händer precis inför jul 
Det kan vara så att Leo känner av din oro och därför varit väldigt orolig i natt.. Hundar är superkänsliga för varje humörskiftning…
Har du bara tränat honom på att vara ensam en stund så kommer han klara de timmarna utmärkt! Har han däremot aldrig varit ensam nånting så kan du kanske få saker söndertuggade pga oro eller uttråkning från hans sida..
Du får börja leta fonder att söka till jul! det är tajt om tid nu men det kan ju finnas något:) Här kan du leta efter stiftelser i ditt län. Kanske finns det nåt för dig där:) Skriv "ensamstående" eller "ensamstående med barn" i sökfältet och välj ditt län i listen så får du upp det som finns där:)
/Ingalill

Tack Ingann, ska kolla på lite fonder, men fick ingen träff på vår kommun. Majblomman hörde av sig efter att jag mailat dem, men de hade i princip inga pengar kvar. Sedan fick jag tips om föreningen fvo av en mamma på ridskolan.
Leo är van att vara ensam någon timme och är trött av sig på förmiddagarna så det ska nog gå bra. Dessutom kommer han ju ha både grannen och min syster.
Bettan: Jag förstår dig!! Inte lätt det där med ekonomi.
Sponny: Vilken härlig bild!!
Ingann: Hoppas att värken har lättat.
Jag har jobbat och jobbat och jobbat. Gått upp runt fem tiden i morse och lämnade sonen vid sex tiden till dagis. Varit och handlat lite efter jobbet och för en stund sedan landat här hemma.
Telia…De skickade påminnelse på interneträkningen fast jag har betalat in den, men betalde in det med fel OCR-nummer och därför har de nu skickat tillbaka mina pengar så att jag blir tvungen att betala denna räkning igen för det går inte på annat sätt….SUCK!! och förlora 25 kr på att få ut mina pengar då de tar en avgift……
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Motorvärmarsladden ligger i bagageluckan och låset har frusit, alltså måste jag vara en miljöbov nu på morgonen och låta bilen stå på tomgång. Måste försöka få upp låset idag och i fortsättningen ska sladden ligga inne i hallen
Det är riktig lyx med motorvärmare och kupévärmare på timer så att man slipper skrapa rutorna på morgonen när man typ alltid har bråttom och fastän det märks lite på elräkningen, så får man ju tänka på att den varma motorn inte drar lika mkt bränsle och så är det bättre för miljön.
Som jag trodde så fick jag i princip inga pengar från Majblomman, de var riktigt slolta över att meddela mig att jag fått 300kr till barnen. Det var ju inte direkt någon hjälp, men bättre än ingenting. Undrar vad det räcker till att ersätta i klädväg……kanske ett par vantar till båda barnen.
Jaha, idag ska Jennifer prova att åka buss hem från skolan, vilket hon själv bad om att få göra.
Jag var och handlade en Ryamatta till mitt sovrum igår. Fick vårdbidraget på stora sonen men väntar nu på mera exat besked hur mycket jag kommer få per månad för det vet jag inte än då detta var en klumpsumma……På hur många månader förstog jag inte heller då det ej stämde ang. månader som stog där då ansökan skickades in i september….Men antar att jag får reda på det hela senare.
Idag var vi hemma då Anton är förkyld och hade väldigt ont i halsen. Imorgon ska jag till jobbet igen….

Ahhhh…….Alicia har feber, ont i huvud och mage. Jag tror minsann hon känner av att jag ska på praktik på måndag för hon är nästan aldrig sjuk, senast var vid påsk då hon fick magsjukan från helvetet. Det är ju typiskt att så fort jag ska göra något, blir de små liven hängiga. Dessutom ska hon ju ha kalas på söndag. Det positiva är iaf att hon brukar vara pigg lika fort som hon blir dålig och det sista som överger en är ju hoppet.
Ikväll ska jag sätta mig och stämma av lite balanskonton i mammas företag och sedan blir det väl Criminal Minds. Just nu ska jag fortsätta läsa Robinson Cruse för barnen så att vi kan börja med Gullivers Resor.
Bettan: Det är ju mycket som går just nu med så det är nog det ni har åkt på. Både förkyldning och magsjuka….
Vi var och handlade och så tappar Anton så klart sin mobil i bussen. Vi kommer hem och ringer till den. En kille svarar och Anton förklarar situationen att han håller just nu hans mobil då han har tappat den….Killen frågar var vi bor och lägger sedan på och stänger av mobilen….Så troligen lär vi inte se den mobilen något mera…… Som tur är så kostade den bara 300kr….Det hade kunnat vara värre då Anton var ute efter min gamla mobil idag och skulle bara ha den men jag sa nej!! Den stannar som reserv mobil!! Och tur det för det hade varit i så fall den han hade tappat.

Ahhhh…..Pia så j-a fräckt att svara i den mobil man snott för att sedan stänga av, det är minsann att håna. Tur att det inte var en dyrare mobil än så, fast har man dålig ekonomi så räcker det banne mig bra med en extra utgift på 300kr. Jennifer har också en mobil för 300kr och hon tjatar ständigt om ny med touchskärm men det skulle aldrig falla mig in, inte ens om jag hade bra ekonomi. Hon är bara 10år och ska inte redan nu ha så hög ribba på teknisk utrustning, då kommer hon aldrig att bli nöjd. Dessutom så är hon expert på att förlägga den, glömma den och tappa bort så det blir ingen ny mobil här inte, hon ska vara glad att hon har en.
Alicia känner sig ganska pigg just nu för hon var jättehungrig och sugen på allt möjligt till frukost. Alvedonet spelar stor roll i detta, hon lär väl bli sämre igen.
Nu ska jag röja här hemma och sortera tvätt för imorgon ska jag tvätta hela dagen. Ska prata med syrran också och se om hon kan passa Alicia på måndag så att jag slipper ringa min handledare på praktiken redan första dagen.
Usch då Pia.. Hoppas det inte var mycket pengar på kortet…
Kim ville ha touch-mobilen de hade som erbjudande på coop nu men det hade varit sån efterfrågan på dem så de var tvärslut… Annars var det ett superpris, 699 kr:) Men han hittade en annan som passade det han ville ha i en mobil på dustinhome.. Ingen touch men en walkman.. Han vill ju ha en som han kan ladda in musik i och ha i skolan då han har svårt att koncentrera sig med sorl runt om…
/Ingalill
Ingann: Som tur var så var det nog inte många ören på kortet!!
Bettan: Jag kan bara hålla med dig om det där att svara i mobilen och sedan ta dem….Grrrrr Ja verkligen att håna.
Jag har jobbat idag. Dagisset påpekade idag ang. när jag hämtar sonen att de stänger 17.30 Före det är jag alltid där, men de tyckte då eftersom min son är i protest åldern att det är lättare om jag ringer när jag är på väg dit så kan de klä på han istället för tydligen är det som så att stannar de 5 min extra så får de en halvtimmers övertid……
Jag har ju ringt många gånger tidigare om det har varit strul med vagnarna på vägen osv, men inte alltid de svarar!!! Ja får helt enkelt gå lite tidigare från jobbet…..Slutar ju egentligen 16.00 men kommer sällan iväg före 16.30….Ja man är som man är…..

Pia: Jag tycker att det är lite fräckt av dagis att påpeka när du hämtar din son, om du hämtar honom innan utsatt tid. I och för sig så vet jag iaf här i kommunen att har jag satt tid ex kl 16.30 ska vi vara ute från dagis den tiden och inte komma då. Ja menar de lär väl veta att du kämpar på så gott du kan ensam.
För din egen skull så tycker jag nog att du inte ska stanna 30 minuter extra varje dag på jobbet, men jag känner igen mig för precis så gör jag om det behövs då jag har arbete.
Här snöar det smått, blött sattyg ute och om jag fattade vädret rätt på tv igår så ska stora delar av landet kunna få upp till 10cm snö.
Alicia är feberfri iaf nu på morgonen och det är så konstigt för det var hon hela dagen igår också och fick sedan 39grader när det var kväller. Hon verkar inte allt för dålig heller för hon är hela tiden hungrig och svår att hålla inomhus när snön faller ute. Jennifer sov hos mina föräldrar inatt och har nog följt med dem till travet på förmiddagen.
Jag tvättar och ska städa för fullt idag. Skulle behöva gå ner till stallet och montera ner studsmattan också innan snön förstör den, så jag får väl lägga i en extra växel.

God förmiddag alla glada och lagomt söndagssura ute i landet. Alicia har varit feberfri i över ett dygn utan Alvedon, tjoho!!!!! Då blir det kalas idag då.
Jag hade så mkt tvätt att jag fortfarande håller på nu på förmiddagen. Fick in studsmattan igår, pappsen var snäll och hjälpte till. De mjuka delarna har fått ligga på tork och avisning i tvättstugan inatt och ligger nu fint ihop vikta i skrubben. Nu ska här göras kalasigt för kl 13 kommer Alicias kompisar, av 5st så kunde inte 2 och det känns ganska lagomt just nu, med tanke på att hon varit hängig några dagar.
Jag hann tom göra om lite ute igår, så nu har Leo fått en lite större hage, några 10cm snö blev det minsann inte och nu finns knappt något vitt kvar på backen.
Nej, nu ska jag ta tag i det sista med städning här hemma som jag inte hann pga studsmattan igår och så ska kattlådan göras ren. Börjar väl att kavla upp ärmarna och ta itu med disken………i mitt nästa liv har minsann diskmaskin hög prio!!!!!!!
Bara jag kunde få ett arbete, skulle berget från mina axlar försvinna, kollade på min a-kassa igår och såg att min ersättning sänks med 1520:- i månaden……så julklappar känns bara som att glömma. Jag har fått papper från ett ställe jag kan söka bidrag och de skulle ha in inkomstdeklaration från förra året, kontoutdrag och en massa andra papper. Kommer ta evigheter att samla ihop allt det.