Veckans tråd vecka 48
Då var det måndag igen. Här snöar det och blåser. Får se hur kollektivtrafiken kommer att fungera till morgonen!! Verkar avara kallt i hela landet och snöa lite här och där.
Hoppas ni får en bra måndag alla!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Hej allihopa!
Äntligen en dag med sol och utan det vita skräpet fallande
Kallt är det förvisso men så underbart med lite ljus som omväxling…
Idag har jag dammsugit vardagsrummet och hoppas på att klara av att torka det också under eftermiddagen. Hallen får bli morgondagens projekt;)
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe till innan bryggaren stänger ner..
Ha en bra dag allihopa!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja nu kommer kylan smygandes. Fy vad kallt det var i morse.
Bara att leta fram de varmaste kläderna nu. Hoppas ni alla får en bra vecka och var försiktiga när ni beger er ut i snökaoset.

Kallt ute och det blåser och snöar för fullt. Det var svinhalt på vägarna idag och jag avskyr att köra då, men är ju tvungen om jag ska komma dit jag ska i tid.
Jennifer har blivit tillfrågad att delta i luciashowen på ridskolan på söndag och är jätteglad. Nu ska man bara ha råd med tomtedräkt elr vad det nu var hon skulle vara.
Har betalat de sista räkningarna denna månad, usch så tråkigt det är!!!!!!
Inte sjutton har jag fått upp adventsstakarna i fönstren ännu heller, jag ska nog ta och göra det nu. Jag brukar alltid dekorera trappräcket med granris och ljus, men jag har tappat lusten helt i år, pga ekonomin och det faktum att barnen är hos A hela julen.
Haft ganska roligt på praktiken idag, Leo fick följa på eftermiddagen och han var så duktig så.
Nu är jag trött och nu blir det lite läsning innan det blir natta.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
God kväll. Idag har jag jobbat och när jag är på sista stället där det fanns hur mycket som helst att göra på så ringer min mamma och talar om att store sonen gick ut för att åka i backen vilket hen INTE fick göra från mig, men det talade han INTE om för mormor utan sa att han mer eller mindre fick det för mig, så mormor skulle då ringa han vart tionde minut men helt plötsligt så svarar han inte. Mormor ringer då så klart till mig helt förstörd…..Och jag försöker ringa stora sonen men inget svar. Till slut så går jag från jobbet och just då får vi tag på sonen via mobilen…..Jag var väldigt ARG!!! Men han hade ju bara åkt i backen…..och haft det roligt
Jag som var bered på att ringa både polis och ambulans m.m Men som tur var fick vi tag på han……..
Sen återvände jag en stund till jobbet och gjorde det sista som var tvunget att göras….För att sedan åka och hämta lille sonen från dagis.
Då var det tisdag och ännu en dag är snart slut. Ska snart lägga mig för att hinna sova några timmar innan jag ska upp och iväg till jobbet igen.
Vi har haft det kallt hä idag…de är liksom så där isande kallt men det ska tydligen bli lite mildare imorgon och senare i veckan och det kan ju vara skönt!!
Hoppas ni alla har det bra trots kylan!!
Ikväll har jag bakat kanelbullar, R har gnällt över att det bara finns gula "äckliga" saker och inget han kan äta så nu har han ogula bullar
Sen har jag gräddat tunnpankaka så nu mår armen som förväntat.. Men alla är iaf mätta och belåtna, resten fixar sig så småningom:)
O så fyller ju min lilla skrutta Razzel 6 år idag! Tyckte inte det var länge sen jag hämtade hem henne som en liten 12-veckors trasselsudd 
Pia: Vilken tur att han var där han skulle! Vilken panik man får när man inte får kontakt med sina barn.. Det får jag fortfarande fast mina är så pass stora..
/Ingalill
Vilken här bild Ingann!! Du får gratta katten från mig med!!
Ja det var tur att vi fick yag på han sedan för jag kan ju INTE släppaut han ensam då jag vet att han inte klarar av om det händer saker…..Och så gjorde han som han gjorde…..FY det var rena maddrömmen!!
Läste i dagens Metro med att tre barn är försvunna här i Gbg…Gjorde inte saken bättre för mig med tanke på vad som hände igår…..
Ja, de pratade om de 3 försvunna barnen på nyheterna igår… Hemskt att inte veta var sina barn finns 
/Ingalill
Ingann: Japp men tror det är något fam. relaterat som finns i de sammanhagnet.

Usch så hemskt med försvunna barn.
Här går dagarna i en rasande fart, jag hinner inte md ett dugg varken hemma elr på praktiken känns det som. Idag har varit en sådan där dag då allt händer och man jobbar häcken av sig utan att man kommer någon vart.
Polisen ringde gällande Jennifers vittnesmål, det drar ihop sig mot det nu, så nu blir det en jobbig tid för mig och tjejerna igen. Måtte det snart bli lite lugn och ro.
Fått jättebra kontakt med psykologen på jobbet och pratade lite med henne om de turer som varit. Hon kunde väl bara konstatera det jag redan listat ut……….en zebra tappar aldrig ränderna, även om den kan dölja dem ett tag. Jag skiter förstårs fullständigt i om A ändrar sitt beteende elr inte förutom för barnens skull då. Mest roligt med kontakten med psykologen är ändå att hon förutom att vara supertrevlig också är biträdande föreståndare och tycker att de borde anställa en administratör.
Jag skulle inte tveka en sekund om jag blev erbjuden jobb där, supertrevliga människor och jätteroligt omväxlande arbete.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
Bettan: Du ska se att det hela kommer att ordna upp sig i slutändan på ett bra sätt. Det brukar det göra, för sanningen kommer fram till slut!!
Jag har jobbat idag igen och ja det känns med här att man inte hinner med det man ska. Till helgen blir det inte så mycket speciellt, mer än att vara hemma och fixa här lite…..
Hoppas ni har det bra fast det är kallt!!!

Genrep på ridskolan inför morgondagens luciashow, Alicia ville ju inte vara med, men Jennifer ska rida med i sista numret. Hur en gammal ponny på 25 år kan vara så förbaskat pigg fattar jag inte, men Jennifer blir tvungen att rida en annan imorogn för idag var vi tvungen att leda henne för att det inte skulle bli en skentur.
Jag kommer vara livrädd imorgon för att någon åker i backen, hästarna blir väldigt uppspelta när det är publik och musik.
Det ska bli jättekallt här inatt och imorgon och det som redan var svinkallt idag…….blir till att klä sig extra varmt imorgon, fötterna höll på att frysa ihjäl idag.