Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettekonomi
Läst 4391 ggr
Bettan1975
0

BOSTADSTILLÄGG????

Något som har detta från FK? Är det något man kan ansöka om utöver bostadsbidrag eller ska man välja ett av alternativen???? Det jag förstod var att man kan ha rätt att söka det om man har sjukpenning eller aktivitetsstöd, men jag förstod inte om man kan söka trots att man har bostadsbidrag.

Någon som vet lite mer om detta? Läst på FK har jag redan, men jag tycker det är så krångligt att förstå dem ibland.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Vet ej då jag bara har bostadbidrag…..Kan hända att Ingann vet hur detta hela fungerar…..Eller någon annan.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mosaik02
0

om man har aktivetsersättning eller sjukersättning (förtidspension) så kan man ansöka om bostadstillägg

bostadsbidrag kan man oxå få samtidigt om man är under 29 år eller om man har barn

men jag tvivlar på om man kan få bostadstillägg om man har aktivetsstöd som är nåt helt annat

själv har jag aktivitetsersättning och både bostadsbidrag och bostadstillägg

ingann
0

Precis som Mosaik säjer så är inte aktivitetsstöd och aktivitetsersättning samma sak.

Aktivitetsersättning är ett stöd för den som är ung
och inte kan arbeta för att hon/han är sjuk
eller har funktionsnedsättning medan aktivitetsstöd är något som arbetslösa får.

Så du kan tyvärr inte få bostadstillägg.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Okej, det var det jag misstänkte, det är banne mig bättre att fråga här än att fråga FK=)

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ingann
0

Bettan: Ja, oftast har de så mycket information att hålla reda på där så att de snurrar ihop allt;)

Jag har bostadstillägg själv så därför vet jag iaf lite om det…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Bra att det kom svar på detta hela!! Nu vet viGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool