Veckans tråd vecka 50
Ja då var det en ny vecka igen då…..
Vi närmar oss julveckan vilket blir nästa vecka.
Hoppas ni alla har det bra runt om i landet. Här är det snö och kalt……
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
God morgon 
Nu börjar jag känna mig som en människa igen:) Sista 3-4 dagarna har varit bedrövliga.. Jag har varit så trött i kroppen och knoppen så jag somnat överallt
I lördags somnade jag till och med vid middagsbordet medan jag väntade på att ungarna skulle ta maten.. Och allt har jag missat på tv.. Skulle se idolfinalen i fredags men hörde bara till Jays 3je låt, sen vaknade jag vid 3.30 på morgonen
Så jag har nog sovit mer än jag varit vaken om man lägger ihop det *s* Men det var nog det jag behövde efter nästan 6 veckors sömnlöshet:) Nu känner jag mig hur pigg som helst och har tom satt en deg på jäsning så idag får barnen nybakta baguetter till frukost 
Hoppas alla får en underbar dag!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Ingann, vad skönt att du känner dig bättre, jag skulle aldrig klara av att vara så stark som du är.
Här på "jobbet" krånglar telefonerna, min handledare är borta hela dagen och jag har massor att göra men måste göra ett avbrott på mina arbetsuppgifter för att skjutsa en boende till sjukhuset så nu ingår taxiservice i min och min bils praktikplats.
Önskar att detta leder till jobb och därför står jag ut……. min handledare är ledig hela jullovet och blev lite paff när hon av AF fick höra att jag då också kommer få ledigt utan frånvaro…….tjoho jullov med barnen vilket känns toppen samtidigt som det känns som om jag sviker arbetskamraterna här på jobbet. Jag måste dock dra gränsen någonstans och mina barn går först i detta läge. Nu har jag meddelat dagis att Alicia ska vara ledig hela jullovet.
Sponny: Hoppas ditt nya jobb är toppen, jag är så glad för din skull!!!!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Bettan: Jag är inte stark, inte egentligen;) Men man måste bara fixa vissa saker hur svårt det än är.. Det blir en vana att ha värken när man haft den så många år som jag haft och vet att det aldrig kommer bli bättre.. Min enda förhoppning är att det kommer bättre värktabletter i framtiden som tar ner värken ytterligare lite. Då kommer jag vara i himmelen:)
Du är ju själv urstark! Inte många skulle klara allt bråk du haft med A, sköta barnen, hem, fritidsaktiviteter, jobbletande, nytt förhållande osv 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Bettan: Trivs mycket bra med det nya jobbet. Trevliga Medarbetare, bra chef och omväxlande jobb. Just nu blir det mest att packa beställningar och skicka dem med truck inom området men även att ta "snabba beställningar" på telefon, packa dem, ta en bil och själv köra dem dit de ska. Så det händer en massa hela tiden. Ska även på truckutbildning vecka 2,så jo, det ser ljust ut och jag stannar gärna här.
Lite jobbigt bara att det är skift och att jag börjar 6 och förskolan öppnar halv sju. Så på morgonen får jag riva upp Mathilda och lämna henne hos mormor och morfar (han jobbar på samma ställe som jag men dagtid) så han lämnar mathilda innan han sticker till jobbet. Skönt att det har gått att fixa så men det är irriterande att man inte öppnar tidigare.
Sponny: Skönt att höra att du har det bra på ditt nya jobb!!!
Men du här öppnar dagisset tidigare vid behov, så jag tycker att du ska höra efter på det dagisset du har din dotter och förklara situationen om att du behöver barnomsorg tidigare på morgonen för jag tror att de kan vara skyldiga till att fixa det. Även då jag själv jobbade på dagsi ändrade vi tiderna efter föräldrars arbetstider. Var det någon som behövde ha barnomsårg tidigare fick det ofats fixas.
Här är det kallt som vanligt. Varit på en pers.möte idag och vi fick julklapp…..En massa chocklad…..
Hoppas ni alla har det bra!!!
Jo, jag har gjort det. Pratade både med fröknar och rektor men tyvärr, de kunde inte fixa det utan det låg på kommunpolitisknivå. Och där jobbar de ju snabbt så Mathilda hinner väl både ta studenten och skaffa egna barn innan det är fixat. 
Sponny: Ok då är de de som bestämmer där och det lär ju ta tid. Här fixar det på lille sonens dagis om man behöver utan att fråga polikerna men det är nog olika till olika kommuner…..Men bra att du kunde lösa det hela med hjälp ut mormor och morfar.
Då var det torsdag och veckan närmar sin slut. Bara en arbetsdag kvar för denna veckan.
Just nu har vi väldig halt här i Gbg…..

Jag gör hmmm……sista rycket på jobbet för idag=)
Ska snart åka och skicka lite rekommenderade brev med medicin…… känner mig som en knarklangare ungefär.
Jag lär mig en massa om bla adhd och tycker att det är läskigt med alla mediciner.
Har dessutom uppmärksammat att vi har en mkt trevlig och snygg VD här på jobbet…….hmmmmm undrar om han skulle kunna tänka sig att dejta min kompis…….. tyckte någon sa att han var singel tihi.
Idag har jag passat en bebis litegrann här på jobbet, en hade med sitt barnbarn på 3 månader ÅHHHHH vad jag älskar bebisar, skulle verkligen vilja ha en till.
Nu hoppas jag att tvättstugan är ledig någon dag i helgen, helst både ikväll och imorgon fm……..nu ska smutsen bekämpas eftersom hustomten tydligen blir långtidssjukskriven………tror diagnosen var panikångest av att se mitt hem……..tror aldrig h*n kommer tillbaka igen
Jag har faktiskt lyckas halvera min inkorg på jobbet med hälften, jobbat på skitbra idag.
Min handledare blev skitsur när jag påpekade vänligt men bestämt att jag inte kan vara här utan underskriven handledare utan får julledigt när hon går hem. Grinigt blev det som sagt, därför ringde jag min arbetsförmedlare och sa att jag sagt ifrån och känner mig ganska utnyttjad när hon bemöter mig på detta sätt. AF höll med och sa åt mig att jag skulle säga att de kan ringa och göra stickprov och att de kan förlora samtliga praktikanter om de gör på detta vis.
Trevlig helg allihop, här är det snö och friska vindar som gäller.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Jag vaknade kl 6 och kände att jag var ganska pigg och ändå lägger jag mig och somnar om grrrr…….jag är inte glad på mig själv. Klev iaf upp kl 8 och körde igång här hemma.
Snön vräker ner och allt skottande är ogjort. De var här och plogade alldeles nyss, men de måste nog komma igen ikväll för man ser knappt något när man tittar ut.
Jag håller på att tvätta, men måste nog dra på mig kläder och skotta av bron igen innan jag sorterar nästa maskin.
Tjejerna sitter och äter frulle framför tvn, vi ska upp på vinden och leta fram julsakerna som jag hoppas ska vara hela och rena efter sommarens takomläggning.
Vi brukar klä broräcket med granris och sätta i belysning, men jag tror inte jag tänker bege mig ut i skogen idag.
Bästa kompisens son fyller 5 år och har vattkoppor, men vi ska dit en sväng iaf, vi har redan haft koppor och min kompis har klipptid, så jag ska vara barnvakt ett tag. Blir lite tokigt när man har så mkt att göra hemma, men vi singelmammor måste ställa upp på varandra och hjälpas åt så gott vi kan.
Jag och Mathilda var och tittade på Doris & Knäckebröderna idag. Bostadsbolaget i byn fyller 60 år och bjöd på biljetter så J, som bor i en av deras lägenheter, beställde. Men eftersom hon jobbar denna helgen gick jag och Mathilda. Väldigt trevligt var det hur som helst. Och vem höll upp handen när de bad om frivilliga för en frågesport och står på scen i sin oranga Elmo-tröja? Jajamän, visst är det Mathilda… 

Tvättar och tvättar……..blir nog aldrig färdig tror jag.
Har kommit på det briljanta och tagit tvättid på julafton, ingen konkurrens om den tiden kan jag lova
tänkte passa på att tvätta alla täcken, kuddar och diverse filtar åt både mig och barnen då. Dessutom ska Leos bädd få sig en omgång i maskinen.
Jennifer klagar på ont i halsen och är ganska röd. Dessutom snorar hon och andningen är lite ansträngd. Hoppas hon håller sig frisk nu bara annars kommer det bli ett j-a liv på A och julen är jobbig nog ändå utan att behöva tjafsa med den där dåren också.
Varit iväg på kalas, bästaste Jenny hade gjort massa mumsigt julgodis bla polkabräck som var riktigt gott.
Lillbrorsan har blivit sambo och hon har en son som är ett år äldre än Jennifer och de kommer hit över jul…..så typiskt att barnen inte är hemma.
Nej nu är det bara att jobba på med bokslutet och tvätten….måste orka upp till jobbet imorgon. Vill egentligen bara sova, men har ju snart ett helt jullov att se fram emot så jag ska inte klaga.
Sponny: Vad roligt att just Mathilda fick gå upp på scenen
Bettan: Ja här är det med att vara "bläckfisk" (Hinna med mycket på kort tid)