Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: dagens
Läst 3513 ggr
Bettan1975
0

Veckans tråd 51 Julveckan

Snö, snö, snö…….massor utav snö!

Underbart med ett totalt vitt jullov, den här snön räcker nog ändå till påsk.

Jennifer känner sig krasslig men har ingen feber som tur är. Sista ridningen idag för henne denna termin, men det är nog risk att vi får hoppa den så hon inte blir sämre.

Julbord med jobbet, men jag har ingen barnvakt så jag får hoppa. Lika så bra, jag kände inte för det iaf.

Usch jag ska köra till Uppsala imorgon inte roligt med all denna snö. Bara ta det lugnt och vara ute i god tid. Jennifer ska ha vittnesförhör så det är ganska viktigt att hon kommer dit.

Ha en bra dag ute i landet.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Jag skulle ha varit på julbord ikväll men lungorna var inte ok på mig så jag avbokade det hela. Imorgon har store sonen sin skolavslutning på kvällen så det ska jag hinna gå på.

Alla dessa kraven man har just nu på sig….Känns inte roligt alls, men snart så är julen förbi igen…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

sponny
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kom hem från jobbet för en stund sedan och ska snart gå och lägga mig. Det är såååå skönt att jobba igen men nu börjar man märka hur "bra" man haft det. Kunnat lägga nästan hur mycket tid på Mathilda som man velat. Men det får gå och det underlättar ju att jag trivs hur bra som helst på jobbet.

Lämnar er med en liten julhälsning. God Jul på er i förskott. Skrattande

Mirjami-78
0

Sponny: Vad är det du jobbar med??

Jag ska snart lägga mig då jag ska upp vid fem till morgonen igen…..

sponny
0

Volvo Logistik, lyckades få jobb på Volvo fabrikens huvudlager här i byn.

Mirjami-78
0

Oj….Vad roligt, Skrattande för Volvo och Saab är ju ändå "svenska" bilar/företag fast det kanske numera ägs ut av andra än vad de ägdes från början.Obestämd Men jag kan förstå att det känns underbart att ha ett jobb igen!!

Bettan1975
0

Jaha alla julstökar väl och har inte tid att sitta här på forumet, så jag skriver väl några rader.

Jag har varit uppe med en sjuk Alicia hela natten så jag är ganska trött just nu. Som tur är mår båda barnen bättre, men jag har förvarnat A om att han hämtar krassliga barn imorgon. Självklart gick smset inte fram, mobilen avslagen som vanligt………

Åkte och handlade lite medan mamma satt hos mig, vad händer då…….jo socialtjänsten ringer om att Jennifer ena fritidsfröken hört av sig till dem om att Jennifer berättat att hon inte mår bra hos pappa. Självklart ringer de ju mig då eftersom jag är vårdnadshavare……….

Jaja, fick ringa upp familjerätten och fråga vad sjutton man gör, för jag kan ju inte påverka vad som händer hos A och jag törs inte ta upp umgängesfrågan i rätten igen, vill inte ha mer konflikter ju…….jag och barnen behöver lugn och ro.

Nu kommer familjerätten och socialtjänsten i kommunen diskutera om de ska lämna ärendet till socialnämnden så att umgänget blir en sak mellan dem och A, jag har ju inte med detta att göra direkt förutom att jag är vårdnadshavare till barnen. Jag sa att de måste hålla mig utanför, men att jag vittnar om de kallar mig. Försökte också be om att de skulle använda vårdnadsutredningen som grund så att barnen slipper gå igenom ännu en utredning, men det är säkert omöjligt. Förbannat vad jobbigt det ska vara, jag vill ha lugn och ro. Jag orkar inte ens vara arg på A och N, det är ingen idé att slösa energi för de kommer aldrig fatta vad de gör emot barnen iaf. Familjerätten sa nu att om A ifall att de hör av sig till honom, trappar upp konflikten med mig, fastän detta inte är mitt fel, så kommer det att ligga honom i fatet gällande umgänget också. Jag orkar inte, jag blir bara rädd av allt detta och hoppas bara på latt få bli lämnad ifred. Bara att bära med sig diktafonen igen då, så man har bevis om det blir något.

Det har iaf framkommit till lärarna att barnen upplever våld vid umgänge mellan de vuxna och min enda kommentar då var att hur ska då den stackars lilla bebisen må som bor där hela tiden???? Dessutom vet jag ju att n tagit tag i min 5-åring flera gånger och svär och beter sig emot henne.

Jag känner nu bara SUUUUCK och God Jul Elisabeth.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Mirjami-78
0

Bettan:  Jag hoppas att de tar tag i det hela nu, ja myndigheterna för det är nog de enda som kan "ordna" det hela så att han då anses som olämplig inte får träffa barnen.

Jag önskar er alla en God Jul i denna tråd med…..Glad

Bettan1975
0

Ahhhhh…….har just insett att det värsta med att vara vuxen är att man stressar bort julkänslan.

Alicia har haft närmare 40 graders feber inatt och jag kan lova att A bortser från detta och åker runt till hela släkten med sjukt barn. Låter myndigheter sköta allt nu, tänker inte börja tjafsa, det törs jag inte.

Nej, nu ska vi vara glada när det är jul……fick iaf upp julgardinerna igår kväll innan jag stupade i säng. Nu ska jag bara fixa det sista innan jag förbereder lite lätt julmat som vi ska äta innan barnen åker.

Snön har vräkt ned, så jag måste ut att skotta också, men det kan vara skönt med lite friskluft faktiskt.

Ha nu en riktigt bra jul och var rädda om varandra.

Bettan1975
0

Måste bara fådela med mig av de positiva nyheter jag fått idag………..Åklagaren har beslutat sig för att lägga ner all misstanke om misshandel och ofredande. Min jurist ringde och ville ge mig de goda nyheterna hon fått på faxen så att jag kunde slappna av inför julen.

Jag berättade för henne om nya läget gällande umgänget och hon hoppas att myndigheterna går in och gör något.

Jag har nu fått årets bästa julklapp och kanske lite tro på myndigheter igen som en bonus och jag är så glad!!!!!

sponny
0

Bettan - Det var skönt att höra att i alla fall det har löst sig. Får nu bara hoppas att allt annat lägger sig med och att du får lite lugn och ro framöver.

Grattis-kramar!!

Bettan1975
0

Juldagen…..trött som en tok och har sovit bort halva dagen……..inte min favvo att göra det. Jag blir alldeles mosig när jag sover för länge. Jaja, nu är det som det är……..

Jag ska sätta lite fart här och ta reda på tvätten jag tvättade igår, sedan ska vi se om vi får tag på lite kompisar som vill umgås under kvällen.

ingann
0

GRATTIS  Bettan!!!!  Även om du fått nya strul nu så måste det kännas underbart att den tunga stenen fallit bort iaf:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Hej Allihop!

Jo det är så skönt att denna tunga sten fallit, det hade ju kunnat påverka mycket av min framtid när det gäller arbete och annat.

Här snöar det som h-vete och det har nog kommit över 1dm inatt och den kraftiga vinden gör att det driver igen ordentligt.

Tjejerna ska komma hem idag kl 17 och jag måste iväg och köpa deras julklappar och det känns som om det börjar bli ont om tid nu.

Ska det här vädret fortsätta kommer jag nog baka med dem imorgon och på kvällen ska vi hem till mamma och pappa och ha lite mys och tjejerna ska få öppna sina julklappar.

Barnen har sagt att de vill köpa ett sällskapsspel till O i julklapp, så jag funderar på Smart Ass, vilket verkar roligt. Nej, nu ska vi se om det blivit färdigskottat här ute, så att vi kan åka, jag har nämligen fått O att lova mig att följa med till stan hahahahaaaa. Jag kan inte säga att jag är särskilt förtjust i att gå i affärer jag heller, så detta kommer att bli en snabb sväng kan jag lova.

Mirjami-78
0

Bettan: Härligt att höra att de la ner det det hela och jag håller tummarna att myndigheterna reagerar och acerar!!