Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: dagens
Läst 2532 ggr
Bettan1975
0

Veckans tråd v 1, 2011 här kommer vi!!!!

Börjar med totalt 6 samtal från min praktikplats, ingen hade koll på något alls och jag försökte styra upp hemifrån för jag kunde inte åka in idag.

Skjutsade en kompis till stan för att hämta en maskin, kommer dit men inte därifrån, bilen vägrade starta. Fick igång den när vi rullade den och jag kom hem.

Senare var det dags för hörselkontroll för Alicia, självklart startar inte skitbilen och jag inser nu att det inte är batteriet utan förmodligen startmotorn.

In och leta på nätet, Mekonomen skulle ha 2695kr för en ny, vill bara döööö. Kollar på Biltema, som vill ha 799kr mycket bättre, men mitt tänkta inköp av vinterstövlar kan jag bara glömma. 799kr är 799kr för mkt men jag måste ha bil för att klara av vardagen. Suck, nu är det bara att hoppas på att det inte är superavancerat att byta den, pappa kanske kan.

Hörselkontollen fixade vi iaf tack vare att jag fick springa till mina föräldrar och ta hästbussen till BVC.

Tänker nu va f-n, 2011 skulle ju bli vårt år, den dåliga starten gör att det inte ser bra ut alls. Nya tag imorgon igen och en massa samtal att ringa, än finns det lite kraft kvar i den här tanten=)

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Snubblar in här nu efter lång "frånvaro". Har ej kunnat logga in då jag har fått felmedelande hela tiden. Idag gav jag mig inte utan rensade på datan och vips så kunde jag logga in.

Bettan: Jag hoppas att du fixar det där med bilen!!

Ja vad detta år kommer att erbjuda en vet jag inte än!! Väntar och ser helt enkelt.

Hoppas att ni alla hade ett bra nyår alla fal…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

KimE
0

Kolla med skroten de kan ha.

Bettan1975
0

Jag belönar mig själv med vuxenpoäng varje gång jag klarar av att köpa någon bildel, eftersom jag aldrig behövt göra det förut. Min exman är ju utbildad bilmekaniker, arbetar på gummiverkstad och kör rally så allt med bilar har han skött.

Fick samtal från Nätverkshuset idag, hon meddelade bara att hon lämnat papper jag gav henne vidare till familjerätten och att de hör av sig vidare om de anser att något ska göras.

Lämnat ifrån mig bokslutet idag också.

Visst jag skulle fixa här hemma idag, men nu fick jag iaf mssa andra viktiga måsten färdiga och det är jätteskönt, då lir allt lättare att ta itu med här också.

Min syrra kommer senare ikväll och sover här, hon har det jobbigt eftersom hon och hennes sambo har separerat. Här är enda ställt hon klarar av att sova säger hon och så tycker hon att det är skönt att prata med mig.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

sponny
0

Var ledig från jobbet igår och var på byggmöte istället. Fantastiskt roligt. Mycket prat, kaffe, limångor och pizza.Råkade till och med komma med på bild. Den lille koncentrerade typen i glasögon och blå tröja till höger känner ni under namnet Sponny. Flört

Och idag när jag kom till jobbet så var mitt stämpelkort klart så nu kan jag äntligen stämpla in och ut som man ska. Och jag har fått nytt jobb några dagar, så istället för att jobba ute på förrådet så har jag kört intern-taxi idag och ska göra det även imorgon. Sen får vi se vad som händer.

Bettan1975
0

Sponny, roligt att få en bild, själv vägrar jag att vara med på kort så det nöjet tänker jag inte ge erSkrattande Tror ändå att jag lyckats fastna på någon bild på facebook, när kompisar eller dotter varit i farten och jag säger bara USCH!!!! Jag kan väl istället berätta att jag är 155cm lång, med några kg för mycket på kroppen, jag väger 50-51kg. Just nu är jag mörkhårig med lite inslag av rödbrunt, naturligt är det nog hmmm…..råttfärgat. Och så är jag Brill-Smurf och bara avskyr det, skulle gärna göra en laserbehandling för att slippa brillorna för de är i vägen jämt!

Idag har jag hunnit bli trött på en envis tvättmedelsförsäljare, jag vet att de bara gör sitt jobb och jag brukar ha tålamod med telefonförsäljare. Nu fortsatte den här att tjata upprepade gånger och det var dessutom andra dagen han ringde, så till slut blev jag less och sa ifrån ordentligt.

Idag MÅSTE jag städa och så skulle jag behöva bil idag, men den står ju där den står för tillfället, så det kan jag glömma. Viktigast är att jag har bilen till måndag när jobbet börjar och fram för allt ridskolan som ligger långt bort och mer än usla bussförbindelser.

Måste lämna in papper till försäkringsbolaget gällande de saker som blev förstörda på vinden också samt få ihop de sista papprena till fonden jag ska söka.

Lite bokföring ska jag väl också hinna med tänkte jag, bara löpande så det går fort.

Hmmm…….tror att jag kommer vara uppe och fixa till midnatt minst.

Här snöar det igen. Hoppas ni får en bra dag.

Bettan1975
0

Tjoho!!!!! Har två mycket glada tjejer här hemma. A har nämligen skickat sms om att han ej kan ha dem i helgen pga sjukdom, fast de var snabba att tillägga att det var lite synd om honom när han är sjuk.

Jag har nu slängt en hel säck med kläder ur min garderob, kläder som jag ej velat slänga eftersom jag ej har råd att köpa några. Har till slut insett att det inte är någon idé att de ligger där, jag kommer aldrig att använda dem iaf, bättre tomma hyllor i garderoben än oreda pga kläder jag ändå inte använder.

Känns riktigt skönt att rensa lite. Insåg att jag absolut måste köpa strumpor, det ekar i strumplådan……… jag fortsätter min röjning och ser om jag kan göra några roliga fynd.

Mirjami-78
0

Sponny: Härligt att se ett kort på dig!!! Och jag är jätte glad att du fick ett jobb till slut!!!!Skrattande

Bettan: Du kämpar och sliter, men du ska se att till slut kommer det komma en belöning för all arbete du får göra för att få allt all flyta på!! Skickar styrke kram!!

Barnen ligger och sover här hemma. Lille sonen har feber och store sonen är trött. Igår så tycket jag att lille sonen var inte som han brukar vara. Kom hem med barnen efter att ha handlat. Han klagade på sina ben….Kände på hans panna efter en stund och han var kokhet!!! Kände efter en extra gång men visst kändes han varm så fram med termometern och Ipren. Termometern visade 39 grader och då fick sonen en storpiller Ipren fast han protesterade. Sen inatt så sov lille killen rätt så ok fast han ville dricka i mellan och det är ju bara bra!! Nu sover han igen och jag ska snart ta tempen på han igen och få ev. lite mat i han.

Tur att man är ledig denna veckan!!Glad

Bettan1975
0

Mirjami, bra tajming av barnen att vara sjuka när du är ledig, om man nu ska se något positivt med sjuka barn.

Mina gjorde detsamma och var sjuk julveckan. Visst, det ä aldrig roligt när de är sjuka, men om de nödvändigtvis måste så är det bra att det kommer vid en mer lämplig tidpunkt.

Väldigt många som är eller har varit sjuka. Det verkar vara mycket halsont, massor här har haft halsfluss. Snart slår de väl larm om vinterkräksjukan på nyheterna också eller någon influensa som man ska dö av och som är värre än den någonsin varit.

Hoppas ni som är sjuka själva eller har sjuka barn där hemma blir friska snart. Jag aktar mig som pesten för att bli dålig, min sjukdom gör nämligen att jag blir så in i h-vete sjuk när jag väl blir det. Då blir det till att proppa i sig tredubbla doser cortison och dricka som en tok

Mirjami-78
0

Jag hoppas att vi inte får något mer hit nu. Lille sonen verkar något piggare nu….

Bettan….Ja då får tjejerna vara hemma då i helgenSkrattande Kan tänka mig att ni är tre som är glada just nu!!!

sponny
0

Ja, där hade ni tur. FlörtDet finns inte många foton på mig. Det bekommer mig inte att vara med på kort. Det gör mig absolut ingenting. Det är bara inte speciellt vanligt att man tar foton i släkten. Vet inte varför, har väl bara blivit så.

Bettan - Det var skönt att en så enkel sak som en sjukdom kan glädja så många. *fnissar lite elakt*

Mirjami - Jag hoppas verkligen att grabbarna kryar på sig.

Mirjami-78
0

God midnatt på er…..Barnen ligger nerbäddade nu till slut och jag känner mig rastlös…..Så det blev att baka bullar. Degen är på jäsningGlad

Bettan1975
0

God förmiddag! Här öhhh….. snöar det idag för ovanlighetens skullCool Jag tror jag blir tokig på all snö snart.

Idag ska jag ta bort julen, hann inte igår för vi var borta på fördelsedagsfika. Så här länge brukar jag aldrig ha granen uppe, jag har nog slagit rekord i år med väldigt god marginal.

Ska försöka ta oss ned till stallet och motionera ponnyn idag, det behövs verkligen. Ska det fortsätta snöa så här blir det nog inte något av med det, man ser knappt ut och ändå verkar det inte blåsa.

Nej på med kläderna och ut och skotta, ha en bra dag allihop!

Mirjami-78
0

God eftermiddag på er. Här blir det att åka och handla en sväng och sedan hem och plocka bort julsakerna. Inatt så log store sonen och tuggade och tuggade i sömnen. Vågade inte somna direkt då jag var orolig för han att det kunde vara Ep. Sen till slut slutade han. Som på beställning ringde hans läkare idag men jag missade hennes samtaal men ska försöka nå henne igen efter deras lunch vid ett.

Här skiner solen och massa snö har vi vilket jag med han tröttnat på…..Nu vill jag ha vår!!!

Bettan1975
0

Springer omkring som en yr höna och försöker få allt jag vill ha färdigt gjort. Självklart leder yrandet till att inte ett skit blir färdigt hahahaha, det är som vanligt.

Har iaf kört ponnyn och vovvsen fick springa med, så nu är två djur motionerade i ett svep och det känns väldigt bra.

Måste upp på vinden med alla julsaker och det bär emot eftersom jag fortfarande har ont i benet. Ska faktiskt ner till mamma senare och få ännu en laserbehandling, jag har tur som har henne kan jag säga och jag är väldigt glad att jag inte har samma smärta som Ingann behöver leva med, för jag skulle bli tokig.

Skottat bort massor av snö från bron och runt omkring i Leos hage. Snön som hängt ut över taket rasade nämligen idag när vi stod och höll på att klä på oss och jag är glad att jag inte hunnit skicka ut barnen, livsfarligt!

Det har verkligen varit skönt att vara ledig, men det ska bli minst lika skönt att ha något att göra utanför hemmet igen. Tider och allt blir helt upp och ner när man är ledig. Jag hinner sätta igång på praktiken i en vecka innan det är dags för att starta studierna också. Det kommer bli en tuff tid, speciellt omställningen, men det är värt varenda kämpande minut…….och det är ju bara i två år jag måste kämpa dubbelt(om jag inte måste avbryta studierna av ngn anledning).

Nej, nu är det bara att köra på och försöka komma i säng i dräglig tid ikväll, blir nog tyvärr värst att få barnen att sova.

Mirjami-78
0

Bettan: Samma blir det här…svårast nog att få att barnen att sova!! Men det känns skönt att köra igång igen.

Imorgon kommer vi börja med att skura ett stort rum som behövs ta. Golvet/vaxen är utsliten så jag känner att man kan inte vänta längre utan måste agera så min arbetsledare kommer komma med maskin samt visa för mig hur man ska göra.

Har en del att göra här hemma och mycket ut av det är gjort men ändå…Jut nu är killarna ivägen så det går inte att göra allt så får det låta vara och försöka ta det under kommande veckan. Funderar på att ännu en gång till rensa inne i deras rum och få bort mera ut av det som ligger där….Skulle nog inte skada.

Jag lär ju somna ikväll i god tid hoppas jag alla fal för ska upp vid fem i morgon bitti. Lille sonen ska vara vid dagis runt 6 tiden och store sonen ska lämnas till skolans/fritis men på tisdag börjar skolan igen så då behöver jag inte tänka på det hela bara han håller sig lung.