Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett11förhållanden
Läst 2917 ggr
localoca
0

behöver råd och tips

jag och min kille har varit ett par i 1½ år, varit förlovade sen 6 mån tillbaka

vi har haft det rätt struligt tillsammans på sistone. vi har bårkat mycket, mest om småsaker.

igår gjrode jag slut men ändå inte, idag träffades vi och pratade. vi hittade ingen bra lösning, men ska fortsätta ett par månader och se vad som händer,

vi har haft ett disansförhållande sne vi träffades pga min skola så vi har mest träffats på lov och liknande

iår var det tänkt att vi skulle flyttat ihopa

nu ikväll är jag lika osäker som innan. kan man hitta tillbaka till varandra? kan man hitta gnistan igen och hur gör man det?

ev får jag jobb här jag bor, men vara vik. jag har inga problem md att flytta då han en dag kommer ta över sin pappas firma

jag har verkligen känslor för honom, annars hade det inte varit så svårt. jag vet inte vad jag vill just nu.

vi är mycket olika, enda vi har gemensamt är att vi gillar hundar (jag har 1 tik+6 valpar), men fär slutar även det. vi har olika åsikter om allt. jag vet vad jag vill med framtiden, han tar dagen som den kommer, jag har en kanonrelation med min familj- hans suger, jag ogillar hans föräldrar otroligt mycket och det berättade jag. jag har anledning till det med.

hur tar jag reda på vad jag vill?

jag vill snart skaffa familj med då jag är mycket pressad på den frågan, men jag vet inte längre om han är rätt man för mej

jag behöver alla råd jag kan få

tack på förhand

KimE
0

Prova att bo tillsammans först.

Om ni har för lite gemensamt, speciellt värderingar kan det vara kört på förhand. Det är inte bra att du känner dig pressad att bilda familj.

localoca
0

1# typ att jag bor där när jag ev inte jobbar ex?

jag har varit pressad länge länge :( troligtvis för att alla i släkten får barn mellan 23-24 års ålder och jag är 23 nu :( jag har försökt lugna ner mej och känner mej inte lika stressad, men det är ändå jobbigt

KimE
0

Jag tänkte mer permanent.

localoca
0

3# aha okey

Lenas-bus
0

Att ha känslor för varandra är inte samma som att dela alla värderingar,att du talade om för honom vad du tyckte om hans föräldrar kanske innerst inne gjorde honom illa,för hur det än är så är alltid mamma och pappa 2 personer man oftast har ett starkt band till hur illa det än ser ut,du kanske skulle sagt till honom att han får umgås med dem själv,det är ju ingen som tvingar dig att vara med.

Han kanske känner samma för dina föräldrar utan att våga säga det till dig,eller så gör han det inte för att han vet att sånt gör ont att höra.

Delar man inte samma värderingar i någonting är det rätt kört och inte så mycket att satsa på,om inte den ena eller den andra backar några steg och kompromissar,vilket man bör göra i ett förhållande.