Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 5702 ggr
Bettan1975
0

Veckans tråd v 2

Jaha, måndag igen då och jag sitter och smygskriver lite på praktiken fast jag egentligen inte har tid.

Kom hit imorse och posthögen ramlade över mig, säkert 50cm hög. Funderar fortfarande på vem som öppnade posten before praktikantenCool

Roligt att märka att man är till nytta åtminstone. Hunnit lösa minst 20 problem idag trots att hjärnan är ganska trög, jag har tankarna på min resa till Eslöv nästa vecka, måste boka biljetter ikväll. Flyg går snabbast och billigast men tiderna stämde inte så bra och då blir det merkostnad för att ta sig vidare. Lokalen ligger så att jag i princip kan gå över gatan från tågstationen. Smidigare trots att det blir mellan 2-3 tågbyten mitt i natten.

Nu är det bara att jobba vidare här för att avsluta för dagen. Dags för ridskolan, nu är det slut på friden!!!!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

God måndag kväll…..Trött är jag efter arbetsdagen. En ny dag imorgon och nu är det snart tid att sova. Hoppas ni alla har det bra…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

sponny
0

Läggdags. Eftersom jag är helt slut. Har haft riktigt kul idag på första dagen av min truckutbildning. Och jag tror nog att detta ska bli bra. Det var riktigt skoj så jag misstänker att jag kanske haft lite förutfattade meningar om det jobbet. Skulle dock inte vilja köra det i produktionsmiljö. Tror inte nerverna skulle paja det.

Passade även på att ta Mathilda med mig och köra upp och hälsa på farmor och farfar. Jag hade en del filmer att lämna till honom. Han var och opererade sig för ett tag sedan och har s.k. påse på magen sedan någon månad tillbaka. Känndes nervöst när det gjordes men det går på rätt håll. Han påminner om sig själv. Glad

ingann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon:) Idag börjar skolan så nu återgår allt till det normala igen.

GRATTIS BETTAN!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Tack Ingann=) Önsar att jag hade den mannen i sängen!

Jag ska ha kurs på "jobbet" i två dagar, vi får nytt journalsystem och det ska bli jätteroligt!

På söndagkväll tar jag tåget till Eslöv och är framme kl 7.30 på måndag morgon för att starta mina studier som Kvalificerad Redovisningsekonom!!!!! Kommen hem natten till onsdag vid 2.30 och kommer förmodligen vara en zombie hela dagen på onsdag. Jag är en väldans feg människa och bävar nu för att åka tåg ensam. Inte så mkt tåget, men alla tågbyten främst på väg hem och ett av dem mitt i natten på Stockholms Central. Jag är väldigt nervös för att inte hitta eftersom jag från centralen ska ta pendeln till Upplands Väsby och där byta till Upptåget. Positivt med att det blir upptåget på vägen hem är att jag kan hoppa av i Skutskär och tjäna minst 30min.

NU bär det av mot först skola, dagis och slutligen "jobbet"

Ha en bra dag, det tänker jag ha!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Lenas-bus
0

Godmiddag på er alla!

Här har jag varit uppe med tuppen,en prommis 06,00 med vovvsen och sen bar det av till skolan både för mig och sönerna,har just nu håltimme och fick precis reda på att mina csn pengar kommit in idag,så nu ska jag hämta ut nya skolböcker och handla efter sista lektionen kl 15,00.

Ha en fin dag allihopa!

Lena och alla busar

ingann
0

Bettan: Du behöver inte vara orolig för Centralen:) Det står skyltar i taket om vart du ska gå för att komma till pendeln (ned för trappan till nedervånigen bara och in genom glasdörrarna där det står pendeltåg på)… Sen sitter det skyltar på biljetttbåsen vart tågen går, annars är det bara att fråga i det första.. Kontrollanterna vet nästan alltid på rak arm vilket spår du ska upp på:) Centralen på natten är mycket skönare för då slipper man allt folk… Sen finns det alltid vakter och ofta poliser som går runt där:)

Skönt att kunna tjäna så pass mycket tid!

Lena: Vad skönt att få pengar så här mitt i en månad! Jag får vänta till nästa vecka jag:)  Skolböcker är inte direkt det billigaste att köpaObestämd Bokköp var nog det enda tråkiga med vuxenplugg:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
0

Grattis Bettan!! Skrattande

Teoriprovet är klart och halva uppkörningen. Så med lite tur har jag mitt truckkort snart.

Lena: Aldrig fel när det ramlar in pengar på det viset. Hann iväg idag till Komvux och fick mina närvaropapper påskrivna från när jag studerade innan årsskiftet. Så om nu allt kommer på samma gång får jag en och en halv månads aktivitetsstöd från försäkringskassan plus en och en halv månadslön från jobbet. Då har jag råd att göra det Mathilda ville vi skulle göra när jag fått min första lön. Att vi skulle gå ut och äta någon dag. Glad Hon har inte några stora krav precis.

sponny
0

Trevligt väder. Någon grad kallt och lite småmulet. Hellre det än att det är plus under dagen och sedan fryser på under natten. Det blir spännande att köra till jobbet då.

Lyckades ta mitt truckkort igår så nu är jag officiellt truckförare. Pratade även med min chef som inte sg några problem med att jag försköt min arbetstid en timme. Så nu hinner jag lämna Mathilda på fritids innan jobbet och sen jobbar jag istället en timme längre på eftermiddagen. Livet leker…

Bettan1975
0

Tjoho, Sponny är truckchaffis!!!!!! GRATTIS!!!!!!

Idag har det verkligen varit fullständigt kaos på "jobbet". Två dagars utbildning är avslutad och idag var det dags att komma ikapp med alla vanliga uppgifter. Givetvis så bestämde sig de boende tjejerna att idag var en bra dag för att krångla ordentligt, fast fråga mig inte hur för jag vet ingenting och har dessutom sekretess.

Det slutade iaf med att psykologen inte klarade mer och åkte hem, alla sprang och tjatade på att jag skulle göra det ena och det andra och så frt jag hade en fråga om något eller svarade i telefon och bad någon ta samtal från BUP och socialtjänster mm så blev jag avsnäst och fräst åt och ingen hade tid att svara mig på något. HALLÅÅÅÅÅ, jag är praktikant och jobbar arslet av mig, de kan ju åtminstone ge f-n i att snäsa åt mig med tanke på att jag egentligen inte alls får göra något självständigt arbete.

Jag förstår visserligen att det var ett stressat läge, men jag jobbar redan precis som vilken anställd som helst förutom att jag inte får betalt och då kan det ju vara bra om jag får svar på om jag får skicka iväg ett speciellt dokument elr om det är sekretessbelagt för den läkare som skulle ha det. Svår sits när man måste bolla mellan SoL och HSL. Dessutom måste jag erkänna att jag var lite känslig idag eftersom jag fått veta att de hade en anställd administratör fram till sista september 2010 med en lön på 26000kr som sa upp sig eftersom hon int orkade med arbetsbelastningen. Till arbetsförmedlingen har de nämligen sagt att de måste få praktikabter eftersom de inte ens vet om de har användning av en administratör….SUCK!!!!!

Utbildningen var toppenintressant och utbildaren ringde mig faktiskt idag och gav mig beröm för att jag var så vaken och uppfattade saker så snabbt samt att jag var så kunnig. Han undrade hur många år jag jobbat inom hvb elr sociala myndigheter. Han trodde mig inte när jag sa att jag var praktikant och utbildad ekonomiassistent och hade ett smack utbildning inom detta.Skrattande Lite stolt över mig själv, men sur eftersom jag inte blir anställd.

Jag har också fått höra att inte socialtjänsten/familjerätten kan dra upp A i rätten och begränsa umgänget. det kan bara jag göra och de hade ingen rätt att säga så till mig. JUst nu vet jag inte vad jag ska tro, för jag har ju lite svårt med myndigheter och alla säger ju olika saker. Kunskapen om de lagar som gäller inom SoL är mycket dålig på många socialförvalningar kommuner runt omkring i landet. Skrämmande tycker jag.

Fått tips om ett forum en jag känner via fb www.tuvaforum.se där står bl a lite om vad Socialtjänsten är skyldig att göra. OBS! Att forumet är till för kvinnor som far/farit illa av män. Jag läste och skakade på huvudet med tanke på hur socialen bemötte mig när jag bad om hjälp. De bröt mot SoL så det ryker om det, de är skyldiga att ta kvinnor och barn som säger att de misshandlas, trakasseras och hotas på allvar, och ännu har inte A blivit utredd trots att jag tom visat sms för polisen där min dotter skrivit att hon hört A säga att han vill döda mig.

Jaja, nu dag på jobbet imorgon, nya tag och hopp om att besegra pappershögen!

Mirjami-78
0

God kväll på er!! Bettan GRATTIS!! i efterskott!!

Jag har haft väldigt mycket denna veckan. Har skurat golv på jobbet med maskin så det har även varit lite kvällsarbete så det jag har hunnit med just nu är jobbet, hem, äta, sova. Men snart är det helg igen…..Och tur det så att man får sova lite längre.

Jag hoppas att ni alla har det bra!!!

Bettan1975
0

Har lite ångest över att åka till Eslöv imorgon kväll, jag har i princip aldrig lämnat tjejerna och åkt bort någongång. Måste tänka på att jag går den här utbildningen både för min och deras skull.

Idag står tvättstugan på schemat och så ska jag göra iordning ridkläder, packning och skriva ned alla tider för barnen åt mina föräldrar så att det är klart. Sitter just nu och ska börja med bokföringen, skattedeklarationen ska postas idag.

Nu har jag som om jag inte hade annat för mig kommit på att jag vill läsa ytterligare poäng utöver den utbildning jag påbörjar på måndag…. socialrätt!!!!! Ska kolla upp vad jag måste läsa in för ämnen för att få läsa de 30hp, förmodligen en massa eftersom jag inte gått ut gymnasiet.

Saken är den att jag tycker praktikjobbet är så intressant att jag gärna skulle vilja få bättre kunskaper om lagar och regler. En full socionomutbildning är jag inte intresserad av, för jag vill sitta med det administrativa, jag har faktiskt frågat om det inte finns någon sådan utbildning som typ motsvarar läkarsekreterare. Det närmsta någon kunde komma på var, socialrätt. Jaja, det blir en framtidsfråga, just nu blir det praktik och kvalificerad redovisningsekonom.

Ska väl ta itu med dsken som står och väntar på mig också, sååååå j-a tråkigt.

Väldigt mulet här och har redan snöat lite på morgonen, skulle inte förvåna mig om det kommer mera.

Ha en bra lördag så ska jag fortsätta fara runt här som ett skållat troll.

Mirjami-78
0

Bettan: Jag tror det gör dig bra att ddu åker iväg på den utbildningen. Ibland behöver man kunna släppa allt och bara vara ensam en stund. Tjejerna och dina föräldrar kommer klara detta!!

Idag är det då lördag….Vi är hemma. Ska med tvätta, men ska bara plocka fram tvätten först som skall köras. Idag ska det diskas, dammsugas och fixas lite. Det bässta vore om jag skulle kunna få ut byrån och står i hallen och även ev. teeve aparaterna samt skåpet från köket, men får se. Ensam går det inte få ut allt utan behöver någon som kan bära detta hela.

Annars blir det att ta det lungt. Ska sticka klart Ibbes tröjja….Hoppas bara att den blir som jag vill nu. Ja annars har jag slitit i onödan en längre tid men tror nog att den ska bli bra.