Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 3451 ggr
Bettan1975
0

Försäkringar

Ibland funderar jag över mina mina försäkringar…………om det händer något så är det i regel undantaget från försäkringen eller så får man så lite ersättning att man i princip betalar mer i premier. Detta gäller speciellt djuren och barnen. Och så var det ju den trista självrisken också.

Jag blir riktigt less på att betala försäkringskostnader hela tiden och samtidigt vågar man ju inte göra sig av med dem heller, för då kan man ge sig f-n på att något skulle hända direkt.

HUr känner ni? Vad har ni för bolag? Jag tycker det är svårt att veta vilket bolag man ska välja. Nu har ju alla "paketlösningar" med rabatter om man samlar sina försäkringar. Svårt att veta vilket bolag som är det rätta och vilket som skyddar bäst för lägsta priset.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ingann
0

Jag har IF på både djuren och hemmet… För mig är de idealiska då de är det enda bolag (på djurförsäkringar) som har en fast självrisk, dvs inga % utöver det fasta beloppet. Händer något med nåt av djuren så vet jag att jag får betala 2 500 kr själv, om jag inte har pengar i självriskpotten förståss.. nu har jag 1600 kr i potten (man får 200 kr/skadefritt år på hem/sakförsäkringar) och betalar då bara 900 kr totalt om nåt händer:)

Jag tycker inte de är så jättedyra heller.. jag betalar totalt 451 kr/mån för hemförsäkring (fullvärde upp till 500 000 kr), 1 hundförsäkring (veterinärextra = vård upp till 40 000 kr + liv 5 000 kr) och 2 kattförsäkringar (veterinärexta upp till 40 000 kr).

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Jag har faktiskt också IfGlad

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Ladydragon
0

jag har oxå IF bara hemförsäkring

när jag läste det finstilta så lät dom bäst och erbjuder såvitt jag kunde se det bästa skyddet

min hemförsäkring är rätt dyr runt 1300 kr per år då jag har skulder hos kronofogden Rynkar på näsan

Mirjami-78
0

Jag har folksam och då har jag det genom facket så jag är nöjd med den.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mammzing
0

Har Länsförsäkringar.
Där har jag alla mina försäkringar, bank och lån.
Alltså är jag guldkund.
Det ger bra rabatter.

Det jag önskat jag haft var en sjukförsäkring. Fick inte ett öre på min olycksfallsförsäkring när jag fick stroken. Det räknas inte som olycksfall.

Lite lessamt!