Veckans tråd v 3
Sitter på ett tåg som är så många timmar försenat att jag kommer att missa utbildningen med hur många timmar som helst. Vi får väl se om jag över huvudtaget kommer att vara välkommen dit längre. Har just mailat anordnaren för att säga att jag sitter fast på tåget.
Jag är rätt så förbannad på sj för närvarande eftersom loket gick sönder mitt i skogen och tåget stått stilla över 4 timmar. Jag har kommit till Arlanda 03.47 och ska byta tåg i Hessleholm, där jag skulle ha varit 05.32. Tåget vidare till Eslöv går visserligen inte förrän 07.03 men jag kommer inte hinna med det. Utbildningen startar 09.30 men vi skulle efter 30 min åka vidare till ett annat ställe med bil och jag kommer missa den bilturen också. Skit också!!!!!
Min tågvagn med min bokade plats fanns inte ens med på tåget, den vagnen struntade de i och nu sitter jag bara och väntar på att någon ska klaga över att jag sitter på deras plats. Jag orkar inte flytta omkring hela natten, jag måste få lite vila åtminstone om jag ska orka med dessa dagar. Nästa gång tar jag flyget!!!!!!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Bettan: Inte konstigt att man är skeptisk mot att åka tåg numera. Och att de gånger man ska ta sig någonstans så blir det antingen flyg eller bil. Hoppas dock att det ska lösa sig ändå för dig och din utbildning.
Själv har jag haft en lugn dag än så länge. Jag har gått och plockat lite här hemma och ska sticka till jobbet senare i eftermiddag.
Bettan: Ja tyvär är det så nuförtiden med SJ att man kan inte lita på dem. Jag hoppas att du fick något ok dag ändå.
Jag har jobbat idag som vanligt. Fick även hem i posten idag min nye anställningsbevis. 100% from. 2011-01-01 så nu slipper jah hålla på att fylla i timmar för varje dag….Äntligen!! Sedan är det ju en tryghet att ha en anställning på 100% om något skulle hända då man får alla fal a-kassa. Tidigare var jag anstäld 80% så nu har jag 20% mera i arbetstid och det kan man vara glad över.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Kom fram efter många om och men, "bara" 3 timmar försenad till utbildningen. Sitter nu och är rädd för att det blir knas när jag ska hem.
Den här kursen blir riktigt tuff, så vi får väl se hur jag klarar mig. Deltenta redan nästa vecka. Bara jag hittar mit jävlar anamma så ska det väl gå. Just nu är det bara skräckblandad förtjusning, det är tufft att ställa om sig på studieläge.
Jättetrevliga människor, skulle kunna bo här nere, älskar dialekten=)
Få se om jag hör av mig inatt från tåget.
Nu börjar vi för dagen.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Tjoho i "stugorna" runt om i landet. Kom hem och alla tågen skötte sig galant. Väl framme vid stationen fick jag inte upp syrrans bil pga fruset lås så jag fick vackert knata med packningen i 3 km på snorhalt väglag kl 2.30 på natten.
Jaja, ni vet vad som gäller, kan det hända så händer det mig
Idag ringde hyresgästföreningen och frågade hur allt går med hyresvärden och jag sa att jag inte tycker jag ska behöva ha kontakt med deras försäkringsbolag och att hyresvärden vet vad jag krävt dem på. Hyresgästföreningen höll med mig, så hon skulle ringa och sker det inte något snabbt kommer hon att skicka det vidare till jurist.
Det kommer att bli stentufft att klara av studierna, jag har en deltenta redan nästa vecka på en hel bok samt massa annat material. Vi måste göra veckorapporter och skriva på forum. Jag ska iaf ge det ett ärligt försök innan jag tar beslut om det kommmer att fungera med barn, praktik och annat.
Kramar till er alla i massor, nu ska jag byta glödlampa på "jobbets" toalett. Här gör man allt, igår fick jag bukt med dörrens kodlås.