Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 4351 ggr
Bettan1975
0

Har ni husdjur?

Funderar om ni har husdjur och om någon ifrågasätter detta i samband med er ekonomi?

Jag har 1 hund, 2 katter, 2 kaniner och så har barnen en ponny.

Jag kan ibland känna att en del tycker jag skall göra mig av med djuren eftersom jag har så dålig ekonomi. Jag resonerar att jag inte vill göra några förändringar i första taget som påverkar mina barn negativt. När det gäller ponnyn så kosta den mig inte mer än om jag väljer att köpa någon utrustning. Jag bokför och mockar mot att den får stå i stallet, min mamma, pappa och syster kan sko och mamma och pappa bidrar med vaccination en gång om året. Det som kostar mig är försäkringen, men den är mkt billigare än vad hundens försäkring kostar.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ingann
0

Vi har 1 hund och 2 katter.

Visst tycker en del att man ska göra sig av med dem när man har så dåligt ställt som vi har men de tillför en livskvalitet för oss som motsvarar mer än kostnaderna.  Jag offrar hellre klädinköp o sånt till mig än att offra djuren.

Det roliga är att de som har problem med att jag har djur är såna som både röker dagligen och dricker vin varje helg;p bara cigraretterna kostar nog mer per månad än vad ett av mina djur gör totalt under ett år;) Jag varken röker eller dricker utan jag har mina djur istället:)

Djuren riskerar jag varken lungcancer eller skrumplever av dessutom…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Heja Ingann, precis så där resonerar jag också!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ruth68
0

Håller fullständigt med Ingann. Jag offrar också helt klart ett byxköp eller något för att ha råd med djuren.

Vi har tre hundar och har haft häst (gjorde oss av med den pga av tappat intresse från dottern).

Jag tänker också att jag ser hellre till att barnen är i stallet än att vara ute på samhället och driva och kanske hitta på något tok. På så vis tror jag att jag kan hålla dom från droger, sprit och liknande lite längre i alla fall.

Jag och min dotter delar hundintresset vilket fört oss samman på ett bra sätt, som annars kan vara svårt med tonårsdöttrar. Vi åker runt på en del tävlingar och har trevligt tillsammans.

Lenas-bus
0

Även jag håller med Ingann,har alltid haft djur i hela mitt liv faktiskt,just nu 2 hundar på 9 och 13 år.

Mycket har man fått höra,framförallt mina syskon som inte fattade att jag kommer inte vara utan djur oavsett vad dom än säger,mina djur har varit en viktig lärdom för mig sedan barnsben dom har verkligen lärt mig att utveckla mig på rätt sätt,eftersom jag inte hade föräldrar som tog det ansvaret.

Hur många ggr har man inte fått höra…Lena dom bromsar dig i ditt liv,det är ett för stort ansvar osv osv när man var yngre.

Sen fick syrran för sig att jag skulle lära mina yorkar att gå på kattlådanSkrikandes,och se till att ha hundarna i garaget i stället för inomhusSkrikandes,jag var vansinnig.

Det blev dock så att alla djur dom inte kunde ta hand om själva lämpades över på mig,tills jag sade stopp!! och sade till på skarpen att dom inga djur ska ha om dom ska använda dem som slit och slängvara morrr…

En annan grej jag kommer på såhär i skrivandets stund är att,dom har alltid retat sig på att jag alltid haft en godis skål med hundgodis på köksbänken,gud bevars hur kan man ha det!!,jag bjöd dom alltid på en men ingen ville haSkrattande

Mammzing
0

Har två stycken JackRussel tjejjer.
Dom hjälpte mej genom en vidrig skilsmässa  och nu hjälper dom mej i rehabiliteringen efter min stroke.
Hade två hästar tills i höstas. Dom tog jag bort pg ålderdom i augusti.
Ganska precis en månad innan stroken.
Hade ALDRIG orkat med dom.
Sen har jag en skock får som skogsvårdare.

liwa
0

Jag har 3 katter och 1 häst. Hästen betalar jag ingenting för. Katterna har jag haft sen innan min ekonomi dalade så dom kan jag inte göra mig av med bara så där utan vidare. Och det vill jag inte heller för de är ju familjemedlemmar. 

Men hade jag haft dålig ekonomi så hade jag aldrig skaffat mig ett nytt husdjur.

Men folk som menar att man ska göra sig av med sina husdjur har nog inte djur själva.

Sen om dom menar avlivning så kanske dom inte vet att även det kostar pengar.