Veckans tråd v.4
Då var det måndag igen då.
Imorse vaknade jag och gick upp. Klädde på mig och skulle väcka barnen. Trodde att lille sonen hade kissat ner sig med det visade sig att hans mage var inte ok, så det var att dra upp han och in i duschen. När han var klar klädde jag på han och ringde runt, jobbet, dagis och mormor så att även hon visste att hon behöver inte ringa store sonen idag utan jag är hemma den tiden han går till skolan.
I-fokus varit väldigt seg de sista tiden och så har inte kunnat ta mig in här utan det bara kommer fram felmedelande. Antar att ni andra har haft samma problem.
Hoppas att ni alla har det bra!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

MÅndag och jag försöker plugga!!!!! Jag är verkligen INTE så duktig som Sponny var, det blir inte mkt gjort alls nämligen. Tenta om en vecka, hjääälp!!!!!
Fick sms från Jennifer i förmiddags. A och N hade bråkat inatt så att Jennifer vaknade. N hade tydligen stuckit och sedan hade hon kommit tillbaka på morgonen och så hade bråket fortsatt. Bråket gällde tydligen bebisen som dessutom bars runt av de vuxna medan de skrev och levde om och A hade efter N stuckit gått in för att kolla om Jennifer och Alicia var vakna, men Jennifer låtsades sova.
Utöver det så hade A träffat en person utanför dagis i fredags em och när hon frågat om A mådde bra så hade han sagt att det nte var så bra pga att han fått papper om att Jennifer varit och pratat med polisen och det sa han mitt framför Jennifer så att hon hörde det klart och tydligt.
Jag vet inte vad han menar, för att Jennifer förhördes av polisen gällande misshandeln visste han ju, hans advokat satt ju med under förhöret…….han kanske ville att någon skulle tycka synd om honom elr kasta skit på mig eftersom jag lät henne vittna. Det är ju iaf gammalt, såvida han inte fått något från familjerätten nu då(men då skulle ju de meddela mig först) jag fattar ingenting.
Skit samma, jag har inte gjort något iaf och nu vill jag försöka lägga tiden på skolarbetet och mina arbetsansökningar och så har jag ju praktiken att fortsätta kämpa på.
Nej, nu blir det studier innan sängen!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Bettan: Om barnen ska vara där hos deras pappa så ska det ju med vara lungt. Tycker det är bra att tjejerna berättar för dig. Om du orkar så skriv upp händelserna om det skulle komma fråga ang. det senare så har du det uppskrivet vad som barnen har upplevt. Det är oftas svårt för man vet inte vad man ska eller kan göra när det händer saker hos den andre föräldern.
Blir hemma imorgon med lille sonen då han inte är ok än. Var idag en sväng i affären och vad hittade jag där….Joo Briotåg en hel paket med bana m.m för 100 kr. Har kostat 400 kr. En hockey spel som har kostat 500 kr för 150 kr. Sen en första hjälpen väska som hade kostat 229 kr och nu köpte jag den för 59,90. Ja jag gjorde fynd helt klart. Barnen och jag var väldigt glada.

Vilken lycka Mirjami, vilka bra fynd!
Själv vågar jag inte logga in på banken och se eländessaldot, usch Januari är ingen rolig månad och jag vet att nästa inte blir bättre. Ahhhhh……. alltid denna stress när det gäller ekonomin och jag vet att ni andra har det mer eller mindre likadant.
Nej, nu bär det iväg med barnen och mig själv.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
God onsdag morgon!! Då var vi mitt i veckan. Imorgon ska jag igen till jobbet och köra igång där då lille sonen nu är frisk från magsjukan. Det var tydligen någon mera som hade åkt på detta. Ska snart lägga mig en stund till.
Hoppas ni alla får en härlig onsdag!!
Jag för min del älskar just nu januari. Första lönen har kommit efter arbetslösheten och det känns som om det finns så mycket pengar på kontot att jag inte vet var jag ska göra av dem. Tror jag ska lyxa till det med en chokladbit eller nåt imorgon… 
Jobbet går framåt. Fortfarande mycket att lära sig men det kommer så sakta.
Sponny: Jag tycker att du absolut ska lyxa till det!! Är glad för din skull att du fick det där jobbet, för jag vet hur mycket ett jobb betyder för de flesta.
Jag har jobbat idag och vi fick arbetskor. Ska till jobbet imorgon igen och så är det fredag, fast nu blir det sängen alldeles strax här.
God förmiddag allihopa!
Hoppas ni haft en bra vecka:)
Sponny: Klart du ska lyxa till det:) Trivs du på nya jobbet? Jag är superglad för din skull!
Pia: Arbetsskor är superviktiga! Iaf i ditt yrke där risken är stor för att förstöra föterna iom allt stående och gående… Hoppas du är ledig den här helgen:)
Här hemma går allt i vanlig ordning… Jag har mått skit ett par dagar, R har haft influensan, Kim skadade knät på träningen i tisdags så jag fick behandla det med ispåsar, massage och lindning… Han var orolig att missa matchen i morgon, de representerar ju Värmland i Futsal-SM:)
Han blev iaf i form till gårdagens träning (han har bara en tunn linda runt knät) som tur var men när han kom hem visade han sina fötter
Han hade blivit "stämplad" på bägge fötterna så bägge stortånaglarna sitter bara fast i ena kanten
Men men.. De ska tejpas så han är spelduglig i morgon haha han klarar sig inte utan sitt spel:)
Som om inte det vore nog så skulle han ge Åskar en djupfryst kasslerskiva i går kväll… Normalt så slår vi isär dem mot diskbänken men inte Kim inte… Han tog en kniv
för att dela dem.. Självklart högg han den rakt ner i handflatan *skakar på huvudet* så nu är han tejpad/lindad runt vänster knä, bägge stortårna och vänster hand.. Undra vad han tänker hitta på idag 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ingann…..Jag skulle nog be han stanna hemma….Ja med tanke på allt som redan har skett, men en fråga om det hjälper. Ska det ske mera så lär det göra det oavsett vad…..
Jag är hemma idag…Är ju lördag. Lille sonen är inte ok än från magsjukan….det fick jag ju själv se här hemma igår kväll så i natt hade han blöjja på sig för säkerhetens skull. Återstår att se om man verkligen kan gå och jobba på måndag vilket jag är tveksam till.
Hoppas ni alla får en bra helg!!
Pia: Haha om det ändå hjälpte att hålla honom hemma *s* handen fixade han ju till i köket;p då får jag nog binda fast honom i soffan isf;)
Hoppas Ibbe kryar på sig! Ge honom en kram från mig
Anton oxå såklart:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ska göra det Ingann……
Jaa det är ju det att du får nog i så fall binda fast han för där kan det hända med om det hända vill så att säga…Hi hi hi…..Ja det är som det är ibland.
Nee nu blir det STÄD!! Här hemma.
Ingann: Jodå, jag trivs väldigt bra och hoppas verkligen att det blir en fortsättning. Trivs så bra att jag till och med jobbade igår. Får passa på att göra så mycket övertid det går.
Kul att höra att Kim gillar fotbollen så mycket att inte ens skador håller honom hemma. Kul med något han brinner så pass för.
Själv har jag finbesök. Syrran är och tränar så den minste av hennes pojkar är här och leker med lego.
QUOTE Bettan1975: "MÅndag och jag försöker plugga!!!!! Jag är verkligen INTE så duktig som Sponny var, det blir inte mkt gjort alls nämligen. Tenta om en vecka, hjääälp!!!!!"
Sent svarat men ändå… Jag var inte duktig, jag var taktisk. Att jag nämner mina betyg i historia är inte så konstigt. Jag lever på och älskar historia. Jag har precis läst klart en bok om första värdskriget och håller just nu på med en bok om bombkriget mot tyskland 40-45 och en bok om pansarslaget vid Prochorovka. Sammanfattningsvis, jag är historieknarkare. 
Jag har ju inte nämnt hur det gick för mig i matten…