Vecka 8
Då var det måndag igen och en ny vecka. Har en del att göra och allt ska ju hinnas med både hemma och på jobbet.
Hoppas ni alla har det bra!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Hej!
Har varit lite frånvarande ett tag. Studierna tar ALL min "fritid"
Sjuk som en tok och det går aldrig över…… ska till läkaren och kolla om jag ev har lunginflammation imorgon, men JAG tror inte det. Det är bara 5 andra personer som sagt åt mig att gå och kolla, så jag går väl och tar prover för att kunna säga till dem som tror jag har det
Verkar envist att bota det som går, jag går min fjärde vecka nu och pendlar mellan lite bättre och lite sämre.
Imorgon ska jag till famrätten för att få info om vad som händer gällande skolans anmälan till dem om att det är våldsamt hemma hos A. Alltså de ringer 2 dagar före jul och det låter så himla akut och att "så här får inte barnen ha det" sedan dess har jag inte hört ett pip.
Fredag möte med AF gällande min praktik, få se om de avbryter den pga att de utnyttjar gratis arbetskraft.
Känns som lite jobbig vecka, dessutom ringde A igår och som vanligt blir jag så rädd bara jag ser att det är hans nummer att jag börjar skaka och hjärtat bultar av rädsla. Ahhhh…avskyr att jag ger honom den makten över mig och det är ju inte hans fel, det kan bara jag göra något åt.
Kallt men soligt är det idag iaf och nästa vecka har barnen sportlov.
Syrran har skaffat hundvalp och lilla Puma är den sötaste lilla gullevovven man kan tänka sig och blir nog bara hälften så stor som Leo när hon växt färdigt.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
När jag fick astma var jag (förkyld) i 10mån innan jag kollade upp det.
Bettan….Hoppas det ordnar sig för dig. Bra att gå till läkaren och kolla upp det där. Jag hade lunginflamation när jag väntade på min store son och det trodde jag inte själv att jag hade så barnmorskan tvingade mig till vårdcentralen när jag hade varit hos henne på kontrol.
Här har lille sonen feber. Han kändes varm igår och morse var han verkligen dålig så vi blir hemma resten ut av veckan.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Hihihi…..ni kan aldrig ana vad läkaren sa hahaha………jag fick "recept" på att bära mössa och halsduk bara jag stack näsan utanför dörren hahaha, jag kände mig som 4.
Jag hade inte lunginflammation, det var "bara" båda öronen och halsen. Självklart var provvärdena på gränsen så jag fick ingen antibiotika, men en j-a massa hostmedicin samt order om att ta alvedon 4ggr/dag i en vecka utan undantag mot smärta och feber. Jag hade nämligen feber och det visste jag inte ens om, jag har varit sjuk så länge att jag "vant" mig med att gå med 38,5 i feber tydligen.
Jag fick ingen anställning, hon håller fast vid 6 månaders praktik, gratis är gott för snåla arbetsgivare. Jag hoppas dock att det blir anställning i slutet av maj då praktiken är över så jag kämpar vidare. Trevligare att komma ut och träffa arbetskamrater än att sitta hemma. Nackdelen är att jag får fortsätta pluggga kvälls och nattid, men det funkar. Ska sätta mig och jobba ikapp ikväll för just nu ska jag städa. Ligger efter med studierna pga sjukdom, har stupat i säng varje kväll denna vecka.
Hade nte fått pengar från FK så nu blir jag sen med räkningarna då de inte blir betalda förrän 1/3 om jag har pengar på måndag. Inte så farligt och jag har betalat bort några småsaker med hjälp av underhållet.
Ikväll ska jag vara vovvevakt åt lilla Puma, sötaste lilla jycken i kvarteret=)
Hoppas ni får en trevlig helg, jag ska tvätta på em, vilket jag ser fram emot. Ikväll blir det Melodifestivalsmys med tjejerna. O är förkyld och skulle hålla sig hemma vilket är lika bra med tanke på att jag också är dålig.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Helgen har varit mycket trevlig. Jag och Mathilda har sovit över hos farmor och farfar eftersom jag behövde vara där tidigt idag. Det är samma sak som förra året, det är vinter och då ska det huggas ved till nästa vinter.Skillnaden är att i år får jag hugga allt mitt eget men även hugga mina föräldrars ved. Pappa drabbades av tjocktarmscancer för ett litet tag sedan och fick en så kallad "påse på magen." Och just nu i ved säsongen får han cellgift så han är, som han själv uttrycker det "svag som en kattunge." Och kan inte hugga sin egen ved. Så det är klart att man ställer upp, så all ledig tid jag har tillbringar jag där uppe.
Men bortsett från det så är det skönt att vara ute i skogen och hugga. Man ser resultat och man kan gå och småfilosofera medans man arbetar. Och man ser verkligen träden och måste tänka 2-3 träd framåt hela tiden. "Om jag hugger ner detta trädet, vilket ska jag ta sen och hur kommer det att se ut om jag hugger ner? Kommer det att se bra ut?" Och man har ju ingen press på sig, ett misstag tar ju bara 40-50 år att reparera… 
Bettan: Skönt att höra att du i alla fall inte hade lunginflammation. Det har man haft och det var inte kul. Grymt kul recept hur som helst.