Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 5969 ggr
Mirjami-78
0

Vecka 6

Då var det måndag igen och ny vecka….

Hoppas ni får en bra dag ….

Nu är tid för mig att sova, för det är en ny arbetsdag till morgonen.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

God kväll allihopa!

Hoppas alla har haft en bra dag och en ännu bättre helg:)

Själv har jag tillbringat hela dagen på sjukhus.. På förmiddagen var jag med Kim och gjorde en allergiutredning och hälsoundersökning eftersom han sedan ett par månader tillbaka fått tickningar, smärtor i bröstet och ont att andas lite då och då.  Tack och lov så visade EKG´t att han var frisk som en nötkärna:)  Smärtorna beror troligtvis på att muskler och nerver i bröstkorgen inte hunnit med i hans snabba växt på längden och därför stramar och drar… Han har ju faktiskt växt nästan 20 cm det senaste året och är nu officiellt 1 cm längre än mig Flört Nu är jag kortast i familjen med mina 169 cm haha

Eftermiddagen har jag varit i Örebro hos läkaren.. 3 timmars bussresa för 20 minuters besök, hur kul som helst *not*

Nu är det dags att göra som Pia tror jag.. Krypa till sängs så jag orkar morgondagens bussresa till Örebro igen…

Natti natt…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

God kväll på er….Än är jag vaken….Somnade ju en stund när jag kom hemSkäms Men snart så ska jag krypa under täcket.

Ingann: Kan förstå att du har haft att göra idag….Och sjukhus/läkare inget roligt!! Jag hoppas att du får sova gott!!

Bettan1975
0

Oj Ingann, du måste vara helt slut!!!!

Mirjami, skönt med en stödvila.

Min mobil brakade ihop i söndags…suck det hade jag inte råd med. Jaja, jag kan åtminstone skicka och ta emot sms. Kommer hem idag så har hunden och katten gjort en gemensam insats och bitit sönder laddaren till min laptop, så plugga blir lite svårt. Ena delen är hel, så jag borde kunna hitta ny för billig penning…SUCK. Datahögtalarna hade de också bitit sönder, jag fattar inte va f-n de har tagit åt dem. Jag är faktiskt förbannad på riktigt.

Här köper man leksaker, tuggben och bollar samt går långa promenader och så är jycken tvungen att bita sönder kablarna för en. Jag orkar inte faktiskt, som tur var kan jag låna en del av min dotters laddare och fortsätta mina studier. Värre blir det att ersätta mobilen, finns inte en chans att jag har råd med det. Får vänta och se om det kommer något erbjudande i mataffären, de brukar ha mobiler för 299kr ibland och det duger så bra för mig.

A har trappat upp skitsnacket här hemma i byn och gärna framför barnen, så jag är inte så glad men kan som vanligt inte göra mkt åt det. Samtidigt kommer det sms från Jennifer om att de "vuxna" bråkar allt mer när de är på umgänge och vanligt är det att bråka om nya barnet helst samtidigt som man bär runt henne tydligen. Jaja, ränderna går aldrig ur en zebra, men vart fan finns myndigheterna?????

Har varit sjuk och fick slut på mitt livsviktiga cortison men har inte råd att hämta ut nytt. Måste ta tag i det imorgon för kroppen mår inte bra.

Nej, se om jag orkar plugga lite ikväll, jag ligger väldigt långt efter just nu, men känner att jag måste sova ikväll.

25/2 blir det möte med AF och kan inte företaget erbjuda mig tjänst då, så kommer af att avsluta min praktik grundat på att jag jobbar som en vanlig anställd utan lön.

Hoppas jag får arbete, det skulle göra livet bra mkt enklare.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Bettan….Vad jobbigt att allt måste hända just nu…Med mobilen och datasladden osv. Kan du inte ringa och prata med soc.tjänsten ang. det som händer hos A. Berätta vad din dotter har sagt och visa sms-sen…de borde reagera då.

Idag fyller min store son 12 år. Ja kan inte fatta att det är så länge sedan jag fick han….Annars har dagen varit som vanlig. Jag har jobbat osv.

Bettan1975
0

Min älskade pappa kom med en ny mobil till mig igår, så himla snällt av honom!!!!!!

Jag vill ju inte gärna ta kontakt med varken social eller familjerätt eftersom min tilltro till myndigheter och då främst till socialtjänsten i min hemkommun inte existerar. Jag mailade däremot vårt nätverkshus och hon ringde mig igår mkt upprörd över att familjerätten inte hör av sig till mig och på att det drar ut på tiden, Jennifers skola har ju gjort en anmälan mot A, men inget händer. Nu skulle min kontakt på nätverkshuset tillsammans med sin samordnare(chef) ha möte med utredningschefen och familjerätten på socialkontoret gällande mina barn samt ett par till fall, då de finner detta oacceptabelt. Nätverkshuset är de enda jag har kvar tilliten till och när jag kontaktar henne så får hon vidarebefordra det hon anser ska fram till familjerätten.

OBS! Att jag INTE gjort någon anmälan mot A, det vågar jag inte och det är därför jag går denna väg.

Idag har det varit så himla mkt att göra på min praktikplats att jag inte visste hur jag skulle bete mig till sist. Föreståndaren ville dessutom betala mina studieböcker och då blev jag lite skeptisk. Det är inte det att jag är otacksam, men AF vill ju avsluta min praktik eftersom de anser att jag blir utnyttjad som gratis arbetskraft och då känns det inte bra om de betalat mina böcker, då känner jag mig skyldig och jag vill inte att de har den "hållhaken" på mig för att få mig att gå med på att fortsätta min praktik längre, jag är i behov av en anställning. Det kan ju vara så att hon vill betala utan någon baktanke och dessutom kanske hon planerar att anställa mig, vad vet jag????

Trots allt så är ju 1000kr böcker billigare att betala än att anställa mig! Jag drar ut på det ett tag till, åtminstone till efter mötet med AF, så känns det inte så dumt för mig.

Usch, det har varit ganska turbulent bland de boende på mitt "jobb" denna vecka och jag är uppriktigt glad över att inte behöva ha ansvar för dem, det räcker så gott att säga hej när de går förbi ibland. Mycket kontakt blir det minsann med socialtjänster i landet och man märker en klar skillnad mellan kommunens socialtjänst och alla de jag hittills talat med=)

Nej, nu måste jag ta itu med min disk och sedan blir det bokföring och studier, har massor att ta igen närmare bestämt 1½ vecka som jag varit sjuk…….suck!!!!!

Här är vädret just nu inte särskilt bra och varningar har gått ut hela dagen……..min stackars särbo måste nog ploga inatt och har ännu inte jobbat färdigt med allt annat han skulle styra upp idag.

Kram på er!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Mirjami-78
0

God kväll….Här har det snöat idag=ingen vidare väder just nu då det lär frysa till inatt och bli blixthalka igen.

Jag håller på att laga mat….Så att barnen får i sig något efter att vi har kommit hem från att ha varit och handlat inför helgen.

Hoppas ni alla har det bra!!

Bettan1975
0

Hallå Sverige!!!!! Hur har ni det vädermässigt idag? Jag fick ta till ordentligt för att över huvud taget kunna få upp ytterdörren och jag vet inte om jag kommer att kunna lämna gården, men det är bara att köra på och försöka.

Jag vaknade före klockan med en fruktansvärd värk över höger sida av magen, känns som om äggstocken är på väg ut genom kroppen. Gör så ont att jag kräks och det kommer bara galla. Bara det inte är magsjuka!!!!!! Jag måste ringa och försöka hämta ut mitt kortison annars känns det rätt kört för mig idag.

Nej nu är det bara att få upp tjejerna och få iväg dem så gott det går till skola och dagis!!!!!

Mirjami-78
0

God midnatt!! Ja nu är det helg och det betyder att man får sova till morgonen.

Skönt måste jag säga!!

Ja vädrett har inte vart det bässta här heller…..Blåst, snöat…Brrr säger jag bara.

sponny
0

Hejsan vänner!

Fullt upp hela veckan. Det största är att jag blivit morbror igen, denna gången var det min lillasyster i Luleå som fick sin första, en liten flicka. Skrattande

Idag har Mathilda en kompis här att leka med och när hon åkt ska vi upp till farmor och farfar där jag ska låna hans verkstad och göra en ny pannrumsdörr. Sen ska det bli lite lördagsmys med Mathilda.

Ni får ha en riktigt bra dag allihopa.

Bettan1975
0

Sponny, så roligt att bli morbror igen, vad ska lilltjejen heta tro?

Jag har idag stängt av både hemtelefon och mobil och försöker komma ikapp med mina studier, jag har en deadline på inlämningsuppgift den 21/2 och massor av föreläsningsflmer samt övningsuppgifter att fixa innan och jag har varit lat hela veckan.

Har kommit igenom en hel del och tar nu en liten paus för att åka och handla det vi behöver till mat fram till onsdag, sedan åker ju tjejerna till A. Måste tyvärr få lite bensin i bilen också….en tung utgift. Längtar till vår och sommar, då man kan göra många av turerna med cykel istället för bil, även om man då måste kliva upp mkt tidigare.

Tjejerna leker glatt både inne och ute med varandra och har överraskat mig genom att städa sitt rum, de är så duktiga mina älskade trollungar.

Igår sa kroppen helt stopp och jag blev tvungen att hämta ut medicin fast jag egentligen inte har råd, så idag känner jag mig lite konstig medan kroppen verkar processa.

Nej, nu måste jag nog göra min avstickare till affären innan jag åter studerar, annars blir det väl inga mer studier idag om jag känner mig själv rätt.

Hoppas er söndag är bra.

Mirjami-78
0

Ja då var det söndag. Solen skiner här och vi var ute en sväng. Det hela slutade med att store sonen ramlade och ena knätt blev skadat. Lite blod och troligen kommer det göra ont några dagar men nu är han väll "plåstrad" och ligger i min säng och vilar. Ja det var inget "vackert" knä men ja värre han man någ sett. Jag tog det hela luuuuungt och sa bara jaja detta är bara lite blod som vi tar och tvättar av så blir det bra sedan och så la jag på ett bandage. Hoppas nu bara att detta läker sig utan ett läkarbesök.

Bettan: Du får försöka koncentrear dig om det går på stutierna!!

Sponny: Grattis till att ha blivit morbror!!

Bettan1975
0

Mirjami……..stackars killen men skadat knä, fast de brukar tycka det är spännande med bandage, hoppas det läker fint.

Jag har gjort en klantig tabbe och lyckats stupa över sopkvastenSkäms och ta emot mig i en byrå med handen. Stukade givetvis handleden, jag som nästan aldrig får varken blåmärken eller skador är nu både svälld och har en rejäl rodnad med vissa inslag av blått på armen och utsidan av handen. På med stödbandage och inatt ska jag linimenta så jag luktar som en hel travhästSkrattande Känns väldigt pinsamt och försvårar arbetet vid datorn en hel del, men jag tror det går över snabbt.

Mirjami-78
0

Bettan: Är du säkert att inget är brytet eller att det inte är en spricka i det hela?? Om du inte blir bättre så sök för det!! Så att du inte går runt med något allvarigt i handen.

Nu är det tid att sova här snart…..

Bettan1975
0

Jag var ok i handen ganska så snabbt faktiskt, så inget allvarligt denna gångGlad