Vecka 9
Solen har kommit för att stanna verkar det som, underbart! Igår var det rena vårkänningen ute med asfalten framme och smältpölar på vägarna.
Jennifer är sjuk i halsfluss, får väl ta på mig att jag förmodligen smittat henne. Jag mår inte bra ännu, så nästa vecka tänkerjag ta prover igen om jag inte är piggare. Hostan är visserligen mkt bättre, men det gör fortfarande ont i öron och hals, fast så klart inte så ont att jag tror att det blivit bakterier av skiten……fast jag går ju på Alvedon också, så det är svårt att avgöra.
Det värsta är att konstant vara trött, jag ligger efter med studierna och jag orkar liksom inte jobba ikapp någongång, vilket stressar upp mig ännu mer. Formsvacka kan man säga!!!!!
Har utrotat vad som enligt internet verkade vara husflugor hemma idag, höll på att bli galen var som att bo i en ladugård. Kan tydligen bli så när det börjar bli ljust och lite värme på husväggarna…….jag som började inbilla att jag var lortaktig eller hade något lik liggandes någonstans
Nej, nu är det bara att ge sig f-n på att man känner sig pigg nog att plugga för imorgon ska jag sitta uppkopplad hela dagen för uppstart av nästa block. Inte bra när jag ligger 1½ modul efter. Äh, det ska gå, så är det bara. Hoppas att antibiotikan tar fort på Jennifer så att hon snart blir bättre, törs inte sova när hon har 40,6 i feber.
Ha en fortsatt bra vecka.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Bettan: Samma hade vi här förra veckan…feber alltså, men ingen halsfluss som tur är.
Jag kom inte upp ur sängen i morse. Jag hade sådan huvudvärk och mådde illa. Barnen mådde inte bra heller så vi blve hemma alla och bara sov. Nu mår jag bättre och imorgon ska jag jobba igen.
Jag hoppas att ni alla har det bara bra!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Usch Mirjami, låter inget vidare…….jag har suttit framför datorn hela dagen och barnen har varit absolut fantastiska så att jag har kunnat sitta i lugn och ro. Nu måste jag göra alla övningar jag ligger efter med och sedan snarast börja med alla nya för den här kursdelen är tuff och ekonomi är konkret och det finns inte utrymme för några som helst fel.
Det är konstigt hur man är, för jag har ju jobbat på redovisningsbyrå men så fort det blir studier av det hela så överanalyserar man och gör skitfel.
Nu ska jag gå ut en sväng, för att syresätta hjärnan med friskluft och lapa lite sol. man blir tung i huvudet av att sitta framför datorn totalt fokuserad en hel dag.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
Vilken dag kan jag bara säga…..
Var på jobbet och jobbade på och så ska man ju vara så flexibel osv. Hade en påse in ena handen och en annan i andra handen och så ryggsäcken. Skulle ju bara ta mig fram till bussen. På vägen så skulle jag paseralite is….Inget farligt tänkte jag tills jag ramlade omkull och slog i baksidan ut av huvudet rakt ner i isett. Fick ringa min arbetsledare och han körde mig till akuten där de konstaterade hjärnskakning. Ja så har min dag varit…Nu är det vila som gäller.

Mirjami……Herregud, du kunde ha slagit ihjäl dig, vilken tur att du fick hjälp till akuten. usch, jag är så ledsen för din skull, hoppas du slipper gå med hjärnskakningen länge.
Sådana där saker får mig alltid att tänka på vad man skulle ta sig till om man blev liggandes skadad någonstans som ensamstående förälder…..usch!
Måste mitt i Mirjamis elände också berätta att jag tittade på en film här om kvällen….. Soraya M. Fruktansvärd verklighetsbaserad film om Death by Stoning i Iran….. jag grät något så fruktansvärt när jag tittade på den och kan bara säga att det många gånger är helt obegripligt att förstå att vi lever i år 2011 och sådana hemska saker fortfarande får fortgå…… vem f-n bryr sig om att bestiga månen, när kvinnor och barn i så många länder inte har några rättigheter alls.
Tänk om pengarna lades på rätt resurser här i världen och tog och skippade slöseri med ex månbestigning.
Bettan….Jag har sett den filmen och ja den är hemsk!!
Just nu försöker jag ta det lungt….Och vila. Har ont och mår illa men hoppas att det ger sig tills imorgon. Ja tanken slog mig med Bettan…vad gör man om man blir liggandes??

Ahhhh……. barnens farmor och farfar skulle ha barnen torsdag och fredag, men nu ringde de och har fått magsjuka….vilket gör att jag fått kontakta min chef eftersom jag nu måste vara hemma resten av veckan. Inte roligt när jag redan varit frånvarande ett par dagar.
Enda positiva med detta är att jag nu kan jobba ikapp studierna dagtid och lägga mig normalt på kvällarna och ha chansen att tillfriskna ordentligt och det känns ordentligt skönt.
Jag har också försäkrat farmor och farfar om att de kan få ta barnen i helgen om de ej smittar längre eller nästa helg om det passar dem. Vad de än har gjort emot mig, så är jag alltid supertrevlig emot dem och tillmötesgående gällande deras önskemål om att ha barnen, så gott jag kan. I ärlighetens namn så är det inte enbart för barnens skull utan även för att det svider mer om jag är trevlig än om jag är dum i huvudet och beter mig lika illa som de gjort emot mig……alltid retar det någon
Bara att göra det bästa av den ofrivilliga ledigheten och satsa på att komma ikapp studiemässigt.
Mirjami, hoppas illamåendet släpper, för den finns inte mkt att göra åt. Smärtan kan man ju åtminstone döva med värktabletter. Jag har aldrig haft hjärskakning och jag är inte ett dugg avundsjuk, räcker med att jag lidit av migrän i många år, man är inte funktionsduglig för 5 öre då. Krya på dig kramar i massor. Vila så mkt du bara kan.
Fick något att tänka på idag. Var uppe hos mamma och pappa och högg. Och fick på kvällen tips om ett ställe som snart kommer att bli till salu. Vad är ett ställe, då? Jo, ett hus är ett hus, en lägenhet är en lägenhet men ett ställe det är lite skog, några åkrar och ett litet hus. Kort sagt ett ställe som man säger här nere. Vill jag ha det? Ja, det vill jag verkligen. Någonstans att plantera lite potatis, ha några grisar och lite skog att plocka ved ur. Kan jag skaffa det? Där blev det lite värre. Jag vet att jag har jobb månaden ut ungefär. Sedan vet jag inte vad som händer så det är tyvärr alldeles för osäkert just nu.
Det känns lite surt, särskilt med tanke på att om man sköter det rätt kan ett litet ställe, kanske inte gå med plus, men i alla fall inte kosta dig något när du väl äger det. Och göra dig i stort sett självförsörjande vad gäller kött och grönt. Suck…
Vilket läskigt fall Mirjami, hoppas du är piggare nu. Och du också Bettan, hoppas du lyckats vila upp dig.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sponny: Ett litet ställe låter toppen tycker jag och jag önskar att även jag kunde ha det. Skulle vara så mkt roligare att betala av på någonting som var ens eget istället för en svindyr hyra. Låter ju toppen att kunna ha kött och grönt själv, inte bara för att slippa handla utan också för att man vet vad man sätter på bordet…..inget vakuumförpackat eller kemikaliebesprutat och så ger det ju enorm livskvalitet. Jag önskar att du hade möjligheten att kunna satsa Sponny!
Jag har väl lust att sparka mig själv där bak kan jag säga, det har nämligen inte blivit mycket gjort i helgen. Jag putsade iaf fönster och bytte gardiner i köket…… men när jag skulle tvätta tog det stopp……. tvättmaskinen sönder!
Jag skulle plugga ikapp denna vecka, men jag är så förbannat trött hela tiden att jag inte orkar med någonting. Jag känner mig konstig och när jag ätit mår jag illa och jag är ganska yr emellanåt. Fick panik ett tag och tänkte att jag kanske, eventuellt skulle kunna vara gravid trots att det i princip skulle vara helt omöjligt….gjorde ett test som var negativt…. så jag antar att det är det envisa viruset som vägrar släppa taget om min kropp. Jag har vilat hela dagen idag i princip, var ute ett par timmar för att få friskluft, men är lika tött ändå…….. stressen över att jag måste plugga ikapp gör mig inte direkt piggare och min mage känns ganska klen…….. snart går jag till vårdcentralen igen och låter dem ta en massa prover på mig, för just nu känns det som om allt håller på att braka ihop här hemma.
Det har iaf varit en vacker dag, med sol och värme i lä. Sitter och tänker på sparrisen jag planterade i somras och hoppas att den växer till sig i år…… jag är inne i en riktig sparrisperiod och har helst sparris till allt.
Mirjami, hoppas ditt stackars huvud känns bättre, jag ryser varje gång jag tänker på hur illa du slagit dig och samtidigt på hur mkt värre det kunnat bli.