Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1314 ggr
Bettan1975
0

vecka 10

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej, gör ett nytt försök till att skapa veckans tråd. Igår hängde sig hela systemet och jag hade inte tid att skriva om.

Jag är hemma igen, denna gång är det minsta trollungen som är sjuk, det här är ju katastrof ur synpunkten visa framfötterna och försöka få anställning. Förhoppningsvis märks det hur mkt jag gör på dagarna nu när jag inte är där åtminstone.

Jag äger 600 kr som ska räcka till barnbidraget kommer, så jag har en rejäl ångest kan jag säga. Jag mår fortfarande inte bra, men gå till läkaren är bara att glömma med tanke på ekonomin. Jag är så himla less på att ha det så här hela tiden, den ständiga oron för ekonomin tar verkligen knäcken på mig.

Jag har kommit in i värsta svackan och ligger efter med allt. Jag är så himla trött, trots att jag försöker äta mkt frukt och grönsaker samt vitamintillskott. Det tar tid fö immunförsvaret att byggas upp och jag hoppas att jag snart är "back on track"

Idag ska jag passa på att fixa mammas bokföring på förmiddagen och sedan ska jag se om jag kan plugga lite. Jag måste åtminstone städa ett rum också, innan jag blir tokig på hur det ser ut här. Bara att göra lite sådana småsaker får mig att må bättre faktiskt.

Ska ta och kika ned i tvättstugan och kolla om maskinen är lagad också, men jag tvivlar starkt.

Idag är det återigen sol och det känns härligt med riktigt dagsljus, även om Alicias huvudvärk inte är lika förtjust. Just nu är hon vaken och ritar litegrann, men hon slocknar nog snart igen skulle jag tro.

Hoppas ni här solsken vart ni än befinner er.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

KimE
0

Hoppas du mår bättre snart!

sponny
0

Lyckades få tag på säljaren till "stället" i måndags och fick reda på det pris som mäklaren hade ansett att hon skulle få. Och, jo det var dyrt men kanske inte omöjligt. Så hoppet lever och jag ska träffa banken på tisdag. Så vi får se hur det går. Det kommer upp till försäljning någon gång i mitten på april i alla fall.

Hoppas att du kryar på dig, Bettan.

KimE
0

Lycka till sponny! Precis ett sådant ställe jag skulle vilja ha.

Bettan1975
0

Åh Sponny, jag hoppas verkligen att det kan ordna sig med "stället"

Ha, imorse började min redan sjuka dotter att kräkas, så nu kör vi magsjukan en sväng också……SUCK och DUBBELSUCK!!!!!!

Jag har kännt mig konstig i flera dagar liksom trött och håglös och idag tog det stopp…… jag har aldrig varit med om det tidigare och jag har ju som ni vet kämpat mig igenom ganska mycket de senaste åren.

Helt stopp och jag fattar ingenting, jag klarade inte ens av att gå och duscha, en kompis ringde precis och jag bara grät. Den makalösa ängeln kom ut till mig och hjälpte mig här hemma några timmar och sa åt mig på skarpen att jag hade väldigt många symptom på utbrändhet, så nu är det att tagga ner lite på alla måsten och ta EN sak i taget. Så nu är det till att ta kroppens signaler på allvar och se till att må bra.

Solen har iaf skinit hela dagen och hyresvärdn har äntligen lagat tvättmaskinen, så imorgn ska jag tvätta för det är något som faktiskt gör mig glad, dessutom får jag lördagen ledig från tvättstugan om jag gör det imorgon och det är värt mycket. Det blåser och jag börjar bli orolig för att snöstormen de har i Göteborg ska komma hit……. jag vill inte ha ny snö nu.

Jag kämpar på ett tag till, det här ska fixa sig, det måste det, för tjejernas skull.

Kram på er!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Mirjami-78
0

Kram till dig Bettan!! Du kommer att fixa detta hela!!

Sponny….Jag håller tummarna för dig gällande det där stället!!

Ingann bad mig hälsa till er. Hon skrev ett medelande till mig igår inne på FB.

Jag har jobbat och så somnade jag efter jobbet. Nu är jag i farten igen.

Japp det stämmer….Vi fick snö här i Gbg igen men det håller på att smälta bort. Hoppas ni alla har det bra!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Ha, här blåser det som bara den idag och det var tydligen risk och varningar utfärdade för snöstorm inatt, jag har inte hunnit kolla efter.

Min bil gick igenom ombesiktningen idag och Alicia har slutat kräkas, tjoho!!!!

Jag hade alla rätt på min inlämningsuppgift så det piggade upp gårdagen litegrann.

Idag tvättar jag och försöker få lite ordning på mina papper som blivit eftersatta. Ska ned och hämta spån och hö i stalet åt kaninerna och göra storrent åt dem på eftermiddagen.

Hustomtar som bankar på mitt farstutak har jag också fått, så nu ska det väl bli tätt och fint.

Längtar efter riktig vår nu, vill köpa mig en minipåsklilja och ha på bron, det är min favvisvårblomma.

ingann
0

Hej allihopa. Nu kikar jag in en liten stund Skrattande Hoppas alla haft det jättebra sista veckorna. Vilken skillnad att sitta framför en riktig dator igen istället för att ha en liten seg laptop;p Enda nackdelen är väl att man måste sitta upp vid en stationär;)

Ha en fin kväll allihopa!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
0

Nu är det lördag… Melodifestival ikväll alltsåSkrattande

Av de bidrag som gått vidare till final så hoppas jag på the Moniker, Eric Saade, Sarah Varga eller Danny, i den ordningen. Jag tror att the Moniker har störst chans i Dusseldorf men tyvärr tror jag många röstar efter personen som sjunger istället för att tänka mer på vår chans att komma upp i topplistan.

Den stora nackdelen i år, om jag förstått det rätt (jag har ju mer eller mindre varit fastspikad framför tv några veckor Oskyldig) är väl att folkets röster inte betyder så mycket. % utländska domare har största makten om hur utgången blir Obestämd *Hoppas jag uppfattat det fel*

Ha en fin kväll alla!

/Ingalill

ingann
0

Oj, vad hände igår egentligen? Jag brukar alltid ha fel i vilka som ska vinna men i går blev 3 av mina 4 favoriter top3 Förvånad

Det var bara stackars Sara som inte fick några röster:(

Röstningen var helt okej faktiskt.. Inte alls som jag hört att 5 personer skulle sitta på beslutet och att folkets röster var bortkastade…

/Ingalill

Bettan1975
0

Jaaa, den ständiga frågan, vann rätt låt? Enligt alla "fjortisar" i landet inklusive mina barn så vann rätt kille….. öhhhh….. jag menar låt Cool Jag tror att The Moniker hade haft större chans i Europa men mina barn är iaf överlyckliga. Jag tyckte om flera av bidragen vilket är ovanligt i detta sammanhang och hade väl samma favvisar som Ingann ovan.

Sara Vargas låt var mkt tänkvärd och träffade väl som en spark i magen.

Nu är vi iaf friska så nu är man tillbaka på jobbet igen, tjoho!!!!

Mirjami-78
0

kikar in här.

Medelar med att i-fokus strular på olika sätt då detta är ett nytt system de har så det kommer nog vara så ett tag framöver. En del kan inte logga in osv. men hoppas att det ska bli bättre med tiden och vet att killarna jobbar på med detta.Glad

ingann
0

Ja, det är ju så när man införlivar en ny version av något. Det tar sin tid innan allt fungerar smärtfritt.

Sen får man ju tänka på att killarna har riktiga jobb och driver iFokus på fritiden så det går relativt bra ändå med tanke på det:)

/Ingalill

Mirjami-78
0

Idag mår jag inte alls bra. Detta tack vare ett bråk med min mamma och med store sonen. Det jag har bestämt mig för är att hon kommer INTE ha några mer möjligheter att jävlas med mig!!

Jag ska klara av detta ännu en gång då hon borde ha tänkt på hur hon behandlade mig när jag var liten. Jag anser mig vara en mycket bättre förälder men hon njuter ut av att kunna hacka på mig som vanligt.

Blir inte ens längre förvårdnad gällande henne. Har slutat att bli det….För är nog så himla van eller trött på henne.

Jag hoppas att ni alla har det bra!!