Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2575 ggr
sponny
0

Vecka 12

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu börjar det kännas i kroppen att man haft mycket att göra. Arbete måndag till fredag och vedhuggning i skogen lördag till söndag. Men nu är det snart slut. Så fort tjälen släpper och saven går upp i träden är det färdigt eftersom virket blir för fuktigt då. Så då gäller det att man har ved så man klarar sig.

Jag hann hur som helt titta på det lilla stället i helgen. Det är fortfarande inte utlagt till försäljning än men jag ringde och pratade med säljaren för ett tag sedan så när de ändå var uppe för att tömma huset kunde jag gå en liten runda och titta på det. Sammanfattar det med två ord: glatt överraskad. Visst, det finns en del akuta saker att göra, men det var inte så illa som jag trodde att det skulle vara. Så hoppet lever fortfarande.

KimE
0

Trevligt att det är ok ,har du fått lånelöfte från banken?

sponny
0

Ja, det har jag. Men sedan om det räcker till det vet jag ju inte. De här små ställena brukar vara ganska eftertraktade.

KimE
0

Jag ska själv börja titta efter ett liknande ställe men längre norrut. Priserna är inte så höga men priset på fastigheter har ändå fördubblats mest på skog hus är inte så dyra om man inte har så höga krav. Hur länge har du haft anställning, var det lätt att få lånelöfte?

Bettan1975
0

Hej och hopp!

Nu var det ett tag sedan, men det har varit lite mkt.

Har varit till läkaren idag eftersom jag blir yr, svimfärdig och illamående hela tiden. Hade visst lågt blodtryck, förmodligen pga stress. Jag ska ta en massa blodprover imorgon.

Ni kommer nog inte tro det jag ska skriva här är sant, men så här sjuk är min och framför allt barnens värld.

i måndags kom barnen från A och jag hämtade Jennifer från skolan. På väg till dagis får jag höra om helgen……..Jennifer har blivit hotat av A:s sambo N och givetvis går det ut på att om Jennifer inte gör ditten och datten så ska de åka och spöa hennes mamma. N har stått och skrikit till A att hans ungar är j-a ungj-r och att han f-n får se till att de j-a ungarna sköter sig när de är där…..och bredvid satt Jennifer och tittade på tv.

När jag kommer in på dagis så säger Alicia att hon är blöt om fötterna och fröken berättar då att det är hål i Alicias allvädersstövlar. Jag tittar och får se stora hål i BÅDA stövlarna. Kommer ut i bilen och då säger Jennifer att hennes också är trasiga. Kollar dem och kan väl bara konstatera att A och hans sjuka sambo huggit sönder barnens allvädersstövlar med kniv eller skruvmejsel elr något annat. Det är helt sjukt och jag fattar ingenting och kan inget bevisa heller så klart.

Samtal med Nätverkshuset som nu direkt ringde utredningschefen på socialen. Jag fick åka dit idag på möte och nu vill de prata med Jennifer. Hon var chockad över allt jag berättade att barnen varit utsatta för och nu ska de försöka hjälpa barnen att korta umgänget och ev ha umgänge under övervakning. Jag tror inte att de kommer att kunna göra ett dugg, men för barnens skull hoppas jag verkligen att de gör det.

Så jag kan väl bara konstatera att det inte är konstigt att mitt blodtryck påvisar stress, jag har ju heltid praktik och studier också utöver detta förbannade strul. Skulle kännas så bra om A kom till insikt och sökte hjälp hos en psykolog så att barnen kan känna sig trygg med umgänget och vara lyckliga hos sin pappa. Mina stackars, stackars barn förtjänar kärlek från båda sina föräldrar.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Bettan1975
0

NU bär det iväg till VC för provtagning. Min stora dotter njuter av friheten att kunna cykla till skolan och minstingen är mest seg idag och gör allt tvärtemot.

Sponny, jag hoppas verkligen "stället" blir ditt!

Kom ihåg att vi satsar på att 2011 ska bli vårt år allihop så nu kör vi!!!!!!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

sponny
0

Hejsan Bettan. Hoppas verkligen att det löser sig för din del och att exet förstår vad det är han sysslar med. Ens egna problem känns ganska små i jämförelse.

Mathildas lärare hade studiedag igår så Mathilda var hos mormor till 12 eftersom mormor började jobba ett. Så jag slutade lite tidigare och så körde vi upp till farmor och farfar (som inte var hemma) och drog ut lite ved ur skogen och grillade korv. Betyget på dagen kom sen på kvällen vid läggdags efter sagan:

"Pappa, idag har det varit en riktigt bra dag"

Bettan1975
0

Sponny, det bästa omdöme man kan få av sina barn=)

Mina problem är inte större än några av er andras, kanske bara lite annorlunda.

Skulle behöva ägna tid åt min egen hälsa och studierna som kommer all mer efter, men nu har A åter igen kontrollen över läget och tar all energi.

Idag är inte en bra dag hälsomässigt, jag var fastande till 9 imorse och yrseln vägrar nu att släppa trots att jag ätit och druckit ordentligt med vatten. Får nu antingen ta en snabb prommis eller kanske dansa lite på kontoret för att få upp blodtrycket lite. Lutar åt dans på kontoret, vet inte om jag törs gå iväg när jag är så yr i knoppen. Jag blir skitarg när det förmodligen är stress som ligger bakom mitt låga blodtryck, eftersom den största stressfaktorn här är mitt ex, jag vägrar att låta honom ha denna kontroll över min hälsaSkrikandes

Min dotter sa en klok, men sorglig sak till mig när vi pratade om umgänget. Det spelar ingen roll längre om vi har det bra ibland hos pappa, jag är rädd hela tiden ändå, för man vet aldrig när det ska bli bråk.

Om han bara kunde fatta hur stor skada han gör i sin relation med sina barn, det är så sorgligt tycker jag.

ingann
0

Hej allihopa… Jag har lite problem att komma in här just nu.. Förhoppningsvis löser det sig i slutet på veckan.

Mitt internet har strulat till och från och förra veckan lurade leverantören mig att skruva isär jacket och montera om trådarna efter deras anvisningar.. Det slutade med att både nätet och hemtelefonen lade av helt Rynkar på näsan De ska skicka ut en tekniker i veckan har de lovat så det hoppas jag att de gör…

Tack vare detta fick jag gå och köpa ett mobilt bredband till R som jag lånar just nu.. När man är van med 24 mb/s så är ett mobilt på 3,6 som dessutom kopplar ner titt som tätt bara skit Flört

Jag skulle iaf bli kompenserad för att de förstört för mig så jag slipper betala någon räkning fram tom midsommar Förvånad

Jag ska försöka kika in igen, om inte så hörs vi i slutet på veckan.

Ha det bra allesammans!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner