Vecka 13
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God förmiddag i landet!
Här har vi en kylig morgon med vackert solsken. Önskar att våren kunde springa på lika snabbt som veckorna, men det verkar lite trögt.
Jag har varit dålig på att skriva, men det har varit mkt med sjukdom, mitt ex, studier som ligger efter, min praktik samt jakten på arbete som ständigt pågår.
Jag är vid ganska gott mod trots allt, måste bara vara noga med att motionera och dricka mkt vatten samt äta regelbundet för att hålla mitt låga blodtryck under kontroll. Har väl aldrig haft problem förut, men läkaren trodde ganska säkert att det är stressrelaterat och det är väl kanske inte så konstigt om stressen till slut kommit ikapp efter år av trasslande.
Jag vill nu ha ett slut på detta en gång för alla och kommer nu be familjerätten om hjälp att få exet att skriva under slutlig bodelning, som jag bad om i oktober förra året. Kanske kan de även få honom att gå med på namnbyte, fast jag tvivlar på att de lägger sig i det och det är väl en bagatell egentligen i jämförelse med allt annat.
Min lillasyster hjälpte oss att färga håret i fredags, så nu är jag rödhårig och min äldsta svart som skiftar i lila, lilltrollet blev jätteledsen att inte hon fick, så jag var väl för vek som vanligt och lät henne få några slingor……hon har nu knall-lila permanenta slingor i håret eftersom hon är så blond blev färgen nämligen så. Exet kommer bli fly förbannad när han hämtar barnen på torsdag.
Ridskola idag och imorgon, jag tycker inte jag gör annat än flänger omkring under veckorna, viktigast är att göra det utan att stressa vilket inte är lika lätt.
Jag hoppas jag hinner titta in fler gånger denna vecka, men jag har ganska tajt schema för jag måste sitta uppkopplad onsdag kväll också mot Eslöv för skolträff.
Sponny: jag hoppas att du får något besked om "stället", väntar nyfiket=)
Ha en riktigt bra vecka allihop!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-

Jaha, tisdag och vi har fortfarande dålig aktivitet här inne. Det är visst fler än jag som är upptagna över öronen.
Igår ringde socialtjänsten och meddelande mig att de idag kommer att göra en polisanmälan om olaga hot mot exet och främst hans sambo, pga av de hotat Jennifer upprepade gånger.
Jag är så klart rädd, men kan inget göra, det är socialen som anmäler och exet och sambon som får ta ansvar för vad de gjort. Det är så fruktansvärt att de kan behandla barn på detta sätt och nu verkar socialen i denna kommun äntligen ha förstått att vi behöver hjälp. De kommer också att dra upp exet i rätten för att dra in hans umgänge om jag fattade dem rätt.
Jag har ju väldigt svårt att lita på myndigheter och jag tror inte detta kommer att leda till något gott förrän jag har resultatet i min hand. Jag hoppas att de dessutom ser till att umgänget stoppas tills förundersökningen är klar, de måste ju förstå att barnen inte kan träffa dem de anmäler.
Jag är givetvis väldigt rädd för vad som kommer att hända, exet har ju släkt här på orten som säkerligen kommer att ställa till ett helvete för mig och sprida ut massor av rykten. Jag hoppas ingen komm att skada oss.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
Lite piggare idag. Jag mådde riktigt mysko igår och vet inte riktigt vad det berodde på. Ändringen av klockan kanske?
Hade hur som helst fått ett litet mail igår när jag kom hem från jobbet. "Nu anser jag och med vetskap om ditt stora historieintresse att jag kan sätta ett MVG även på historiekursen A." Så nu är det klart, mina sista uppgifter är inskickade och jag har nu fått MVG i Hist A, Hist B och Datakunskap. Känns riktigt skönt att veta att man kan om man bara vill.
Banken ringde igår och de har fått problem. ;) De är riktigt bra och har hjälpt mig på alla sätt och vis men lyckas inte riktigt lösa problemet med mitt evetuella husköp. Allt handlar ju om hur mycket säljaren vill ha, hur mycket jag får för mitt hus, om jag ens lyckas få det sålt…osv. Så det är svårt, det vi kommit fram till är att det är bäst att bara avvakta och se. Jag hoppas så klart men det känns lite si så där. Man får börja ställa in sig på att det går åt skogen, då blir man glatt överraskad när det går vägen.
Bettan: Själv har jag fortfarande hopp och förtroende för myndigheterna och hoppas verkligen att det ska börja gå på rätt håll nu. Jag hoppas verkligen att det ska lösa sig. Med tanke på släkten, det kan ju vara som så att när socialen anmäler exet för att ha hotat sitt eget barn kan det funka som en väckarklocka. Att man kanske inte bara ska lyssna på en sida. Mankan ju alltid hoppas…
Tisdag ja.. kan inte veckan gå lite fortare? I morse ringde teknikern och berättade att han kommer på fredag så nu får ni hålla tummarna att han fixar tillbaka mitt bredband och hemtelefon:) Det här mobila skiten är helt värdelöst ju.. Det duger till att kolla igenom facebook om man inte skriver mer än 2-3 ord, annars tar det evigheter… Det är så slött att när jag skrivit ett ord så har bara en eller 2 bokstäver registrerats och jag får vänta tills ordet är klart
Förstår inte hur folk kan användå sånt jämt… Fast de kanske har bättre datorer än mig iofs 
Bettan: Hoppas verkligen att umgänget dras in för A! Iaf tills han inser hur mycket han skadar flickorna genom sitt beteende. Om soc säjer att de ska göra en polisanmälan så ser de riktigt allvarligt på det hela så nu kanske du kan få det stöd och den hjälp du behöver:)
Sponny: Hoppas det går vägen med ditt ställeköp! Men jag håller med dig, ställer man in sig på sämsta tänkbara utgång så blir allt annat en glad överraskning:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Hej och hå, tillbaka efter en timmes prommis med syster och våra vovvar, riktigt skönt och bra för blodtrycket.
Betalat räkningarna…..suck, denna månad var det extra illa, har 1000kr att köpa mat och tanka bilen för, kommer inte att gå kan jag säga. Ja man får vara tacksam varje månad man inte blir skuldsatt åtminstone, det är en liten tröst.
Lite panik idag, soc ringde, jag får inte skicka barn på umgänge i helgen, jag måste hålla dem hemma från torsdag och säga till alla att de har magsjuka och värst av allt, jag måste meddela X:et att han ej kan ha dem. Soc måste anmäla på måndag och sa att Jennifer sagt att hon har så ont i magen när hon ska till pappa att jag ej får utsätta dem för det. Detta blir inte roligt. Hoppas nu verkligen att de kan göra något för att hjälpa.
Jag är inte bra på att ljuga, jag är helt emot lögner, men denna gång måste jag för barnens säkerhets skull. Nu har jag sådan "tur" att de sa till på dagis idag att Alicia varit ganska hängig och frusen och nu kom Jennifer och sa att hon har jätteont i magen. Jag sa bara att det inte blir pappa-helg i helgen, men kunde inte säga varför, det får jag inte förrän efter måndagen.
Usch och fy, jag har själv ont i magen, men det känns samtidigt som en lättnad att slippa bära på dåligt samvete över att man ej törs anmäla och skydda barnen.
Nu kan jag inget göra, det är en sak mellan soc och X:et, jag hoppas det blir bra för barnen, resten skiter jag i.
Tack för att ni finns och stöttar, kramar till er alla.
God kväll på er!! Har en del att stå i men det ska nog lungna ner sig bara jag ger det hela lite tid.
Trevligt att se er…..
Bettan: Ja det är ju en sak mellan din ex och soc. och tycker att du är stark!! Jag hoppas att denna pappa inte kommer få träffa sina barn innan de har utrett det hela. Risken finns ju med att barnet de har boendes hos sig hämtas och fosterplaceras…..Vet inte reglerna men tror att de kommer även tänka på de barnet med tanka på vad de andra har blivit utsatta för. Du ska se att det kommer att ordna sig.
Sponny: Håller tummarna gällande huset…..Och hoppas att banken på ett eller annat sätt lyckas fixa det där.
Ingann: Hoppas att de fixas bredbandet m.m
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Ingann, vi saknar dig här, måtte ditt bredband bli fixat.
Mina barn ÄR nu sjuka och de är faktiskt det på riktigt, det är ju det jag säger, man ska aldrig ens tänka på att ljuga=) Stora har magsjuka och lilla är snorig och hostig som bara den…….jag känner lite i min mage jag också, men det är nog rädsla inför att meddela X:et om sjukdomen.
En vacker dag här och jag sitter ganska fast inne. Magsjukan börjar lugna sig på fröken fräken, så jag kanske kan våga mig ut på prommis med vovvarna om någon timme(syrrans lilla monster är här) Morgondagen får jag ägna åt att tvätta, men det är som det är när man är sjuk och inte hinner till badrummet.
Imorgon ska 24-timmars blodtrycksmätaren på mig och med tanke på omständigheterna just nu, så blir väl värdena skit. Äh, bara att kämpa vidare.
Jag pratade med nätverkshuset igår och hon sa till mig att chefen på soc förmodligen tar på sig mkt skuld över hur barnen har det eftersom de inte lyssnade på oss när vi bad om hjälp. Förmodligen därför hon själv gör allt jobb. Jag kan ju inte säga att jag tycker synd om henne. Nu är behandlingen av mig och barnen helt annorlunda och de ringer och kollar så att vi är ok elr om vi behöver stöd typ varje dag.
På måndag brakar helvetet löst, bara att vänta på det och försöka att inte ta ut ränta i oro i förskott(inte så lätt)
Nej, nu är det dags att springa med snorpapper och spyhink igen. Ha det bra!!!!!
Jippi! Teknikern kom redan idag på eftermiddagen så nu är allt bra igen:) Bredbandsleverantören hade helt fel i att det var jacket så vi skruvade sönder det helt i onödan… Det var modemet som kraschat, vilket jag frågade om från början men de påstod att de fick kontakt med modemet så det kunde det absolut inte vara
Men nu har vi ett mycket mer estetiskt fint modem (vitt och litet medan det gamla var svart och ganska stort) och som plåster på såren så slipper vi betala bredbandsräkningen i 3 månader 
Bettan: Ja, inte är det kul de gånger man måste ljuga men ibland har nöden ingen lag.. Dessutom var ju inte beslutet att hålla dem borta från A ditt..
Hoppas flickorna kryar på sig nu!
Just det… Be soc om ett intyg du kan lämna till skolan på måndag om att A inte får ta kontakt med dem genom skolan. Man vet ju inte om han åker dit…
/Ingalill
Fredag morgon och regnigt ute.. Fast hellre regn än snö som de senaste dagarna…
Förhoppningsvis kommer vårvärmen de lovat i helgen. Jag vill ju premiärgrilla ju:)
Nu är det dagliga illamåendet över så nu blir det en kopp kaffe och en macka… Nej, jag är inte gravid *s* Illamåendet är en biverkning av min nya medicin…
Ha en bra dag!
/Ingalill

Fredag och här har det snöat inatt, bläääää! Mitt sjuka lilla troll blir bara sämre i sin hosta och febern håller sig konstant på över 40 grader. Har ringt VC eftersom jag börjar bli orolig för lunginflammation, massvis av barn som fått det här.
Ingann, bra jag ska be om intyg så att både skola, fritids och förskola har tack för tipset. Skönt att slippa ljuga för nu blev de ju sjuka på riktigt.
A brydde sig inte så mkt när han ringde hit, tror han tyckte det var skönt att slippa ha dem faktiskt, han bad mig inte ens hälsa att de skulle krya på sig. Min diktafon har helt plötsligt sagt upp sig, trots att jag har bytt batteri och ej använt den. Nu måste jag hitta manualen snabbt som ögat, annars får jag söka på internet. Känner på mig att den kommer att behövas mer än någonsin from måndag.
Jag håller på att städa för fullt, gårdagen gick mest åt att tvätta och ge vatten mm åt sjuklingarna. Det är otroligt vad vovvarna drar in grus så här på vårkanten.
Nej nu tar jag en liten paus känner av mitt blodtryck, dags att äta ngt får försöka få i Alicia åtminstone en piggelinglass så hon blir svalare.
Hoppas ni får en bra fredag allihop!
Bettan: Tyvärr brukar det ju vara lugnt innan ett vulkanutbrott
Att det är du som får ut för anmälan är ju nästan bergsäkert… Soc kommer han ju inte att våga sig på…
Pia: det gemensamma barnet hos A kommer nog inte att utredas.. Det är inte det som utsatts för hot utan det blir nog ordentligt omhändertaget hemma. För att det ska bli omhändertaget av soc krävs att det barnet löper risk för vanvård/skada, vilket inte är vanligt när det gäller såna bråk det handlar om här.
Nä, nu börjar det bli dags att vispa ihop lite glass så det hinner stelna till ikväll… Är ganska godissugen idag faktiskt:) Men vad ska jag ha för smaksättning? Färsk vaniljstång eller mixade hallon?
/Ingalill

Lördag och det är riktigt grått och trist ute…….. Alicia vaknade imorse och sa att hon var hungrig så det verkar som om hon känner sig piggare.
Jennifer sov hos mormor och morfar och har tydligen kräkts inatt, så då var det väl bara att börja om igen då SUCK! Hoppas det beror på att hon käkat för mkt smörgåstårta. Lite orolig för att det kan bero på att hennes mage inte klarar mer stress gällande umgänget i så fall får jag väl gå till läkaren så de får kolla ordentligt.
Helt klart kommer de på måndag att bli tokiga på mig, men jag tror inte att någon ändring kommer att ske gällande umgänget förrän jag fått det på papper.
Alicia sa igår till mig att när hon är hos pappa saknar hon mig, men när hon är hos mig vet hon inte vem hon saknar förutom Jennifer när hon är borta hos kompisar. Det är svårare med henne som är yngre, hon lever mer i nuet och dessutom stänger hon så mkt inne. Igår kom det tex en massa saker och funderingar om varför pappa inte ville bo här och varför han och N är dumma mot dem. Hon sa lojalt att pappa är snällare än N även om han också är dum. Kom upp en massa saker som jag vet hände 2009 och som hon inte sagt så mkt om förrän nu. Mkt funderingar varför pappa och N är dumma mot hennes mamma och mot dem och varför de gör dumma saker mot någon som alltid är snäll.
Hon pratar ganska mkt om sin lillasyster och ville väldigt gärna att jag får en bebis, fast hon visste inte riktigt hur det skulle gå till för vi har ju ingen "pappa" som bor med oss. Funderingar på vad min särbo skulle bli om jag fick en bebis och när jag då sa att han blir pappa så tyckte hon först att det var konstigt eftersom han inte bor med oss. Hon var väl mest sur över att jag sa att mamma inte skulle ha några fler bebisar eftersom jag är för gammal.
Tänk så mkt som kan komma ur en 5-åring som får spåna fritt under ett pusselbygge. Det kändes skönt att hon äntligen frågade saker och sa saker som hon burit på så länge. Mkt förvirrad var hon över att N blivit arg på henne 2009 för att hon badade fötterna i en sjö när hennes pappa sagt att hon fick. Hon förstod inte varför pappa inte sa till N att han lovat henne att göra det när han ändå stod där och tittade när N skällde på henne och tog henne hårt i armarna.
Nej, nu får det vara nog med mina egna funderingar, jag måste sätta lite fart här hemma och fortsätta min bacilljakt. Nu ska det vädras och städas för fullt, ikväll måste jag plugga.
God morgon…..Här är det med magsjuka. Ibbe spydde ner halva min säng i natt och nu har han med feber så detta allt hänger nog ihop så han har åkt på det där som har härjat här ett tag…..För har hört flera som har berättat just detta att man kräks och man får feber och förkyldning osv. Ja ja vi får vila helt enkelt för det är nog det enda vi kan just nu göra.
Bettan: Ringer A dig nästa vecka…..Svara INTE. Tycker inte att du ska behöva förkalar det hela för han utan han får fråga soc. och polisen. Om du har möjlighet så byt nummer, eller stäng av mobil. Alla sms han skriver spara och visa dem till soc. om det är otrevliga. Håller tummarna för dig och barnen.

Mirjami: Ringer han spelar jag in honom, men helst väljer jag att inte svara förstårs. Fast svarar jag inte så blir han ännu mer övertygad om att det är jag som är skyldig till detta.
Blev väckt kl 5 imorse av nya grannen, va f-n att det ska vara så svårt att tassa fram. Där rök min sovmorgon. Varit uppe med hostig dotter inatt så jag visste att hon skulle sova längre idag, men nu sket det sig eftersom både hundarna och barnen vaknade av elefanten ovanpå
Grått idag också, men inget annat att vänta vid aprilväder. Usch, jag avskyr när man inte får riktigt dagsljus.
Ska torka om alla mina golv, jag torkade de med Cillit Bang igår och det känns jättekonstigt, golven har skum yta och det känns som om de inte är rena alls. Torkar om dem med Ajax eller såpa idag, kommer väl bli så rent här hemma att jag inte känner igen mig
Nej, blev segt här och jag harinte gjort annat än läsa lite i mina studieböcker, nu ska jag ta och sätta fart för tanken är att jag ska rida idag, vilket var evigheter sedan.
Mamma och pappa hade köpt ny dator eftersom den gamla är helt hopplös och internet inte går att få in på den helt plötsligt. De har en stationär som är ca 3år gammal, så jag skulle få ta den till Alicia, hon behöver inget internet och kan spela sina cd-rom spel på den. Jag ska faktiskt testa att fabriksåterställa den, så kanske jag får till internet också, skulle vara bra för då kan Jennifer ha den till skolarbete, de har massor med websidor att träna matte, stavning och engelska glosor på.
Nej, nu måste jag få i brudarna frukost, det går lite trögt så här efter sjukdom och de var inte hungriga så tidigt på morgonen och sedan har tiden gått alldeles för fort. Tror jag bakar lite scones till dem, det är ju ändå söndag.
Ha en bra dag allihop!
Jag återkommer säkerligen med vad som händer när helvetet bryter löst imorgon, men jag är ganska säker på att hans föräldrar håller honom på mattan.
Bettan: Jag skulle bli vansinnig om jag blev väckt så tidigt en söndagsmorgon!
Jag får snart en ny granne ovanpå så det kommer nog bli ovant med ljud från taket.. Tjejen som bodde där innan har mer eller mindre bott hos sin kille på landet det senaste halvåret så det har varit helt tyst därifrån… Hoppas bara att det blir någon lugn.. Hon ska ha barn nån gång i sommar så så väldigt mycket stök kan det väl inte bli hoppas jag.. Mamman till nya grannen har nyligen flyttat in i lägenheten mitt emot mig så jag vet på ett ungefär vad för familj det är…
Hoppas alla får en fin kväll trots det dassiga vädret!
/Ingalill
Här är det regnit och molnitt. Idag har inte gjort speciellt mycket med tanke på att lille sonen inte är ok.
Hoppas ni alla har något så där ok.