Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1868 ggr
Bettan1975
0

Vecka 15

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Måndagen började ganska trist med regn, men nu är det toppenväder och solen skiner för fullt. Det är 13 grader ute och underbart.

Jag har varit till tandis på morgonen på koll, inga hål tjoho!!!!

Förväntanssamtal med min lilla tjej på skolan och hon vägrade öppna munnen.Skrattande Jag tror det här kommer bli superbra, Alicia tyckte det var jätteroligt att hälsa på i skolan.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Bettan1975
0

Så upprörd att mitt blodtryck känns helt åt h-vete just nu. Hyresvärden förstörde saker fö mig för nästan 32000 och de vill ersätta mig med 8250. Jag vägrar att skriva på och godkänna det i första taget. Ska maila alla papper till hyresgästföreningen imorgon, j-a skambud är vad det är.

Mår faktiskt riktigt illa just nu och det är nära att middagen kommer upp. Blir så less på folk och fä som får bete sig och förstöra hur som helst utan att ta konsekvenserna. JAG och BARNEN har fått våra saker förstörda pga hyresvärdens slarv och nu ska det kosta mig en massa.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

ingann
0

Herregud! De ska väl ersätta alltihop? Har de ett fastighetsbolag så har de väl försäkringar som ska täcka sånt? Jag skulle bli vansinnig..

Hoppas alla har det bra ute i landet:) Idag är det grått och trist, önskar det vore som igår… Vilket underbart väder det var igår! Vi grillade till kvällsmat igår, vilken underbar smak det är när det är årets första grillning;)

I helgen har jag haft ganska kul åt Kim;p Hans idiot till pappa lade till honom på fb i fredags… Ni har ju hört förut hur han behandlat Kim, och nu har Kim tröttnat helt på det så han spelade dum och skrev i sin pappas logg "Hej, vem är du?" Haha… Till svar fick han "jag är din pappa"…

Vilken dåre.. tror han att han kan valsa in i sin sons liv efter 15 års helvete och tro att allt är bra??

Kim svarade iaf att "Jaha, är det du?! Jag kan se dig som min pappa när du börjar hålla det du lovar!!!"

Tur att jag har en son med skinn på näsan som säjer vad han tyckerSkrattande

Nu är det dags för tvättstugan.. Ha en bra dag allihopa!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
0

Hoppas att alla har haft det bra så här långt. Jag har försökt bli lite av en friskus på eftermiddagarna och går till jobbet. Skönt och det rensar huvudet lite med lite friskluft efter dagen.

"Stället" har kommit ut till försäljning nu också. Så nu drar det ihop sig. LÄNK

Bettan1975
0

Ingann, din som är fantastisk som kan svara för sig på det sättet.

Socialh-vetet ringde så jag ska dit på möte nu, den enda dag jag sagt att jag inte kundeSkrikandes

Hon ska ha ringt A igår och sagt att hon inte REKOMMENDERAR att jag släpper iväg barnen på umgänge, men de kunde inte säga åt honom rakt ut att han inte fick för det hade de inte juridisk rätt att göra. Det var ju för f-n därför de skulle polisanmäla honom och hans sambo.

Nu är han tokig, men smsade bara, jag har rätt enligt dom att ha barnen. Jag svarade inte. Jag smsade honom imorse att jag tänker följa rekommendationerna och att jag sagt åt dagis och skola att han inte skulle hämta barnen. Vi får väl se om de ringer och säger att han hämtat dem ändå. Socialen ska få skit för det här nu, för nu skyddar de ju inte barnen alls. Jag vet att dagis kommer ringa snart och säga att han hämtat Alicia, men Jennifer har cykel idag är på väg hem nu hoppas jag om de inte står och lurpassar på henne.

Jag ska ringa Socialstyrelsen och rådfråga dem i ärendet efter mitt möte. Jag hoppas A ringer när jag är där så kan de få höra hur han låter.

Dags att dra på möte. Har redan avklarat en tenta så huvudet känns tomt och det lär bli en omtenta för jag hade studerat ca 3 timmar totalt. Igår satt jag med papper som soc ska ha, tyckte det var viktigare än en tenta.

Jag återkommer om vad de sa, var så säker!

Mirjami-78
0

Bettan: Jag tycker att det är soc. som ska förklara sig nu. Får de göra som de gör?? För jag kan hålla med dig om att det är nu du som får ta tag i det hela. Tyvär kan jag inte reglerna så kan inte detta, men jag hoppas att du ska få en förklaring från dem gällande detta hela.

Jag jobbar och jobbar……Inte mycket mer man hinner med just nu.

Sponny: Fint ställe. Hoppas du lyckas köpa det där.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Bettan: Lämna in en anmälan om hanteringen till socialstyrelsen!

Det kommer troligtvis inte hjälpa dig just nu men det kan förhindra att andra familjer råkar ut för samma sak.

Sponny: Vad mysigt det såg ut! Hade jag haft körkort så hade det varit ganska nära mitt drömboende:)

/Ingalill

Bettan1975
0

Jaha, igår var en alldeles toppendag med sol och värme. Jag gjorde iordning utomhus och tvättade ett helt berg av tvätt. Idag blir det inomhusfix, jag får försöka förtränga det vackra vädret utanför.

Sommardäcken kom på igår också, en dag för sent. Jag och bästaste Jenny fixade våra bilars däck medan min särbo och Alicia skötte grillningen. Jennifer valde att sova över hos en kompis.

Imorgon tas "mitt fall" upp i socialnämnden, barnen fick vara hemma i helgen. Familjerätten ringde A och sa att de rekommenderat mig att inte lämna barnen på umgänge tillsvidare och sa att de tänkte väcka talan i nämnden. Han blev inte glad kan jag säga, men är för smart för att höra av sig till mig.

Han gjorde bort sig i ett moment, de frågade om han ändå skulle hämta barnen och då svarade han att det tänkte han minsann inte svara henne på. Hon sa då att han skulle fundera på vilka konsekvenser det skulle kunna bli för honom att frångå rekommendationerna. Till mig sa hon att hon började förstå hur han fungerar nu, med tanke på att han inte ville svara henne, då är det nämligen han som har kontroll och styr över min och barnens oro. Jag tror inte hon har en aning om vad hon talar om, han är så beräknande att hon inte ens i sin vildaste fantasi kan veta hur han fungerar.

Han tog inte barnen på torsdag och som tur var inte på fredagen heller, men jag tror inte att jag kommer få någon hjälp i socialnämnden förrän jag fr det svart på vitt. Jag sa till familjerätten att de om de får nämnden att dra upp honom till rätten, måste ringa tingsrätten direkt och förklara situationen så att de kanske kan få ett snabbt interimistiskt beslut från dem om att umgänget är indraget, annars kan inte de skydda barnen. Deras svar var att de inte visste om det gick att göra så. Jag stod dock på mig denna gång och sa att de MÅSTE fråga, de kan inte få mer än ett nej!!!!

Jag var också tuff och stod på mig om att de nu retat upp A och att de utsätter mig och barnen för fara i nuläget och att de måste försöka skynda på beslut oh göra något snarast annars är det kört för dem.

Jag kommer att göra anmälan till både socialstyrelsen oh polisen om jag och barnen råkar ut för något, jag är inte så rädd för den där inkompetenta myndigheten längre, nu vågar jag stå upp för mina barn och mig själv.

Tentan gick väl käpp rätt åt helvete misstänker jag, det blir nog omtenta, men i detta läge var pappren familjerätten ville ha in viktigare än att plugga. Nu är bokslutskursen påbörjad och jag har redan halkat efter, jag blir så slut efter tentor och möten på familjerätten att jag måste återhämta mig några dagar. Ikväll ska jag dock sätta mig, för nu börjar sådant som jag inte hållt på med så mkt och jag klarar inte att halka efter.

Nej nu blir det sätta fart, Söndagssteken ska i grytan och lägenheten ska städas, vår vovve har nämligen börjat släpa in pinnar som han först biter av barken på och sedan flisar sönder, det finns överallt. Dessutom ska all tvätt in i garderober och lådor.

Mirjami-78
0

Bettan skickar en stor kram och styrka till dig. Du är stark som orkar ta dig igenom detta hela.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Jösses amalia Bettan…  Jag förstår att du inte litar på soc för 5 öre efter allt de redan låtit både dig och töserna för! Hoppas verkligen de får fart på saker och ting nu och inser allvaret.

Håller tummar och tår för att det ska gå er väg nu!

Stor kram Kyss

/Ingalill

Bettan1975
0

Ni är ett sådant stöd för mig och jag hoppas att jag efter allt detta kan vara till hjälp för andra i liknande situationer.