Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 822 ggr
Bettan1975
0

Vecka 17

Jaha, veckorna går i rasande fart. Det är inte långt kvar på min praktik och jag hoppas nu innerligt att jag får anställning.

Påsken har varit underbar med toppenväder och umgänge med familj och vänner.

Idag är man tillbaka på "jobbet", det regnar och allt krånglar. Man skulle kunna tro att det är måndag.

Kan inte fatta att det är sista april denna helg, det var ju nyss påsk för sjutton. Oron börjar redan nu komma krypande gällande A för jag vet ju inte om han kommer att hämta barnen på torsdag eller hålla sig till rekommendationerna. barnen har nu inte träffat honom på över en månad och ingen har ens frågat efter honom eller nämnt honom. Alicia tyr sig mer och mer till min särbo och grät floder när han sa att han inte kunde titta på hennes ridning idag eftersom han måste jobba på annan ort. Hon grät lika mycket över att inte få sova över i hans hus i helgen, men var glad när han sov hos oss två nätter.

Kan tänka mig att A:s sambo påminner honom hur skönt det är att bara vara dem i sin lilla familj nu och att hon vill att umgänget ska vara minimalt, hon kommer aldrig att tåla barnen pga att jag är mamma till dem.

Nej, nu får jag inte tappa min positiva gnista, jag behöver energin som positivt tänkande ger om jag ska orka ta tag i allt, mina studier är inte högt prioriterade just nu fast de borde.

Hoppas ni får en bra vecka, den är ju kort och skön iaf.

Sponny: Nyfiken gällande din husvisning, uppdatera ossSkrattande

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

sponny
0

OK, uppdatering innan arbetet. Jag hann ju som sagt på visning igår med Mathilda så att hon också skulle få kolla på stället innan jag skulle lämna henne till mamma. Och hon gillade det vilket kändes riktigt skönt. Hon har redan bestämt vilket rum hon skulle vilja ha om vi flyttar dit. Och det bästa är, hon vet att det är om som gäller. Det är ju inte säkert att vi kan köpa det.

Pratade med banken idag också. De har haft betänkligheter med tanke på att jag redan har ett hus och deras tanke är om jag lyckas göra mig av med det. Nu har mina föräldrar lovat att ställa upp som borgen på de lån jag redan har så det börjar lösa sig. Nu är det bara att vänta på att mäklaren ska ringa och se hur buden utvecklar sig. Hoppas att folk på visningen drog öronen åt sig när de såg huset. För det finns "mycket" att göra där. En annan skön sak är att det inte var så många på visningen, ett tiotal personer allt som allt.

Tip-top väder hur som helst och jag har tillbringat dagen med att städa.

ingann
0

Vardag igen… Ganska skönt faktiskt:) Här har det varit kanonväder hela dagen mn nu börjar det gråna på lite så vi kanske får regn till natten.. Det får gärna regna i natt om det blir fint i morgon igen;) Armen mår så himla mycket bättre när det är varmt så jag hoppas på en lång fin sommar i år…

Bettan Håller tummarna för dig!

Sponny: Hoppas att du får huset.. Förhoppningsvis blir det inga problem för dig att bli av med det "gamla"…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Orolig idag, jag vet ju inte om A åker och hämtar Alicia från dagis. Ont i magen och om IFO fått se Alicias reaktion när jag sa att det kanske är pappa som hämtar vid matbordet igår. Hon började panikgråta, så jag trodde först hon bränt sig på maten eller klämt sig eller något. Jennifer kan ju cykla hem, så för henne är det lugnt, men Alicia är ju mer utsatt tyvärr och dagis får ju inte hindra honom utan kan bara ringa mig och meddela.

Socialtjänsten i Gävle har fått hård kritik från Socialstyrelsen se www.gd.se det var ju Barnahus i Gävle som avstyrde polisanmälan om hot som IFO här ville göra, katastrof!!!! Jag har kommenterat, så vi får väl se om de tar åt sig.

Nej, ensam på kontoret idag, bäst att göra något.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Mirjami-78
0

Bettan: Jag hoppas att pappan inte döök upp idag. Om du har ensam vårdnad kan de då inte neka han hämta barnen?? För har för mig detta. Då måste ni har kommit överens om det hela först och sedan får han hämta men inte annars. Är som sagt inte säker på reglerna.

Sponny: Härligt att höra ang. ni var på husvisningen. Håller tummarna för dig och Matilda.

Ingann: Jag nu är det vanlig vardag igen. Jag tycker med att det är skönt.

Just nu är jag rejält seeg så det blir sängen här snart. Fredag imorgon och store sonen åker nog till mormor så jag och lille sonen kan skura ifred här hemma i helgen.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Mirjami: Han kom inte igår  som tur var. Jag kan ju säga ifrån, men då måste jag motivera det ordentligt annars kan han hävda att jag utan anledning inte ger barnen det umgänge med sin pappa som de har rätt till. Nu har ju socialen rekommenderat mig att inte skicka barnen på umgänge och de kan ju de gå i god för.

Han är alldeles för tyst och det ger mig onda aningar för jag vet av tidigare erfarenhet att han om han är tyst brukar hitta på jävelstyg att överraska med.

Idag ska jag städa hemma så det blir lite helgfint och så måste vi köpa en liten present till Leo som fyller 1 år imorgon, det blir nog ett tuggben=)

Mirjami-78
0

Bettan: Ja det är ju ofat just det där med tystnaden…den är oftast värst.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Bettan: Du behöver inte motivera varför han inte får hämta Alicia!  Dagis FÅR egentligen INTE lämna ut barnen till annan än vårdnadshavare, dvs du, om inte vårdnadshavaren sagt annat. Hade ni däremot fortfarande haft gemensam vårdnad så hade du varit tvungen att ha ett intyg från rätten om att han inte får hämta.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner