Vecka 18
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hmmm……. här kom det snö idag, aprilväder i maj borde vara förbjudet!!!!!
Vi har alldeles för dålig aktivitet här på sajten, vi kanske kan slå våra kloka huvuden ihop och fixa till lite ämnen. Vi kanske ska uppdatera tråd med recept på mat och bak eller odling eller något annat………spåna fritt om ideér.
Har någon något önskemål om sådant ni saknar, sådant ni skulle vilja veta mer om eller bara ha lite roligt??? Kom med förslag eller skapa trådar själva!
Nu till lite info om min dag. Tisdag idag alltså, Det har blåst isvind i flera dagar här och idag kom snö, usch!
På fredag kommer mitt viktiga möte……och jag hoppas nu att jag efter ett halvårs praktik får en anställning så den största singelförälder-stressen…..EKONOMIN……kan bli åtminstone något mindre, elr en hel del mindre.
Har inte börjat plugga bokslut ännu och i helgen då MÅSTE jag sitta och jobba ikapp allt, jag är så less och besviken på mig själv, men det finns ingen energi alls, jag är så himla trött efter jobbet varenda dag så jag somnar pladask när barnen lagt sig.
Nej, nu är det bäst att jobba på annars blir det ingen anställning!
Ridlekis med Alicia idag, Jennifer red igår och var jätteduktig!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Jag är hemma och VAB:ar idag. Mathilda hade feber i helgen och har en rejäl hosta just nu så hon får vara hemma idag och kanske imorgon med. Jag får se hur hon mår ikväll. Det handlar ju inte bara om febern, när hon blivit av med den ska hon ju ha så mycket energi så hon orkar vara på förskolan en hel dag också.
Annars är det inte mycket. Ska tänkt ringa mäklaren imorgon och lägga ett bud på stället. Sedan hoppas jag att det blir lite bättre väder så jag kan fortsätta med mitt utearbete, att mura om min trappa.
Onsdag… Finns det en tråkigare dag än det?
Jag hörde att det snöat lite varstans i landet igår.. Kim sa att det snöat vid hans skola oxå men här hemma vid vårat hus fick vi bara små korta regnstänk mellan solen:) Vädergudarna verkar ha förstått att jag behöver sol nu 
Jag är ledsen att jag inte varit inne så mycket som jag borde här men mellan alla "måsten" så har jag prioriterat att vara ute i det vackra vädret… Kim har ju hjälpt mig att hundsäkra bakgården så Åskar och hans kompisar kan springa lösa utan risk för att rymma;) Kim har snickrat en 2-delad grind som är lös och skjuts in under min balkong när den inte används och jag har täppt till alla håligheter i staketet runt om så de inte kan krypa under..
R började med sitt körkort förra veckan, vilket hade gått jättebra och idag har han sin andra körlektion… Körläraren sa, innan de åkte iväg, förra veckan att de första 2 lektionerna skulle ske på en stor parkering för att lära sig att känna av när och hur man växlar o sånt men redan idag ska R få börja köra i ett villaområde:)
Så håll tummarna att det går lika bra idag!
Nu ska jag brygga mig en kopp kaffe som jag inte hunnit med än..
Hoppas alla får en bra dag!
På bilden är grinden Kim byggt och videon är Åskars första dopp för året..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Idag får jag inte ett skit gjort på jobbet, har tankarna på annat håll……. vi fick nämligen föl inatt, ett litet sto som är brunt med vita tecken.
Dessvärre har hon ett fel på frambenen som kallas för senkontraktur, vilket innebär att vissa senor är för korta i benen så att hon inte kan räta ut dem riktigt. Hon ser ut som en pilbåge på både fram och utifrån vad veterinären säger så hoppas jag nu bara att det går att räta ut med hjälp av stretching och stödbandage, annars måste hon tyvärr avlivas. Att operera svåra fall ger inte några bra resultat tyvärr, men jag hoppas att det inte behöver vara så illa.
Jag fattar inte varför man inte ens ska kunna få må bra ett litet tag och hinna slappna av innan man åker på nästa smäll.
Nästa klantiga sak är väl givetvis att jag åker till jobbet i vita byxor och får mens…..hmmm……..kommentarer överflödiga.
Kan konstatera att det känns som måndag
Nej, hur fasen ska jag förklara denna dag för chefen imorgon, inget är gjort i arbetshögen nästan. Suck!!!!
Sponny: Jag hoppas du får stället jag tror inte jag ska hålla tummarna dock med tanke på att min otur kanske smittar av sig=(
Ingann: Kim han kan han och Åskar är en riktig badvovve, det är inte vår Leo kan jag säga.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-