Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 699 ggr
Bettan1975
0

Vecka 21

Ojojoj, vad tiden går…….

försöker hinna med att kolla in här, men det blir liksom aldrig av. Det är ju massor så här i avslutningstider att greja med. Hur mkt aktiviteter som helst för barnen från skola och dagis och så vill man ju jobba järnet nu när mn äntligen är anställd. Studierna har jag varken tid eller ork med, så tentan 1 juni är väl ett säkert misslyckande.

Jag har ju haft praktik på ett hvb-hem, där jag nu har anställning och det tar ganske ordentligt på psyket även om man "bara" sitter på kontoret. Mycket lagar att hålla reda på både SoL och HSL, Skollagen får också ett finger med i spelet eftersom vi har egen skola i anslutning till boendet. Tonårstjejer är inte det enklaste att hantera, speciellt inte i grupp och med de neuropkykiatriska problem våra boende har. Skönt att sitta inlåst på kontoret ibland……idag har eftermiddagen bestått av polisbesök kan jag säga.

Jag trivs jättebra, det är ett omväxlande arbete, men för mkt action är inte allt för trevligt.

Kram på er allihop

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ingann
0

Oj, det är redan lördag och jag ser att jag inte varit inne på hela veckan Förvånad

Jag ska försöka se till att hinna in iaf e gång per dag om det så blir det sista jag gör innan sängen..

Här blåser det nästan storm idagObestämd Jag som hade tänkt sitta ute.. Det ska bli ännu värre i morgon säjer det men det hoppas jag inte!  I morgon har Kim hemmamatch så jag kan gå och titta… Han ska stå i mål Förvånad Det gjorde han även på förra matchen nere i Motala och det hade gått jättebra:) Deras ordinarie målvakt blev avstängd 2 matcher för fult språk på planen… Visst, man ska inte använda fula ord till motspelarna men jag hade nog också fått ur mig en och annan svordom i den situationen. Han räddade bollen i ett anfall men anfallsspelaren skrek "vafan", slängde fram armen och spräckte en läpp samt slog ut 2 tänder på målvakten…  Målvakten fick 2 matchers avstängning för sitt språk medan anfallsspelaren fick 1!!! Så det är alltså värre att svära än att skada någon Obestämd

Kim har också varit duktig i veckan.. Min mobil ringde i tisdags och hon presenterade sig som skolsköterskan..  Hon hade fått in Kim till sig efter elevens val-lektionen. Han hade hoppat höjdhopp, rivit, ribban studsade i mattan och upp på hans mun.. Följden blev 2 halva framtänder.. Så det var bara att ringa tandläkaren akut och springa upp dit… Den ena tandhalvan hittade Kim på mattan så den limmades tillbaka och den andra satte de en plastbit på..  Så fram till onsdag när vi ska tillbaka får han bara äta mjuk mat Flört

R jobbar på med sitt körkort och det verkar gå jättebra… Efter 5 veckors körning (1 lektion/vecka) så har han hunnit med att köra på parkering, villaområde, sammhälle, rondell, stanna/starta i backe samt börjat med att backa Skrattande Nu måste han sätta fart med teorin också så är han nog snart klarGlad

Ha en bra helg allihopa! Nu ska jag kolla slutet på Sthlm maraton:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God söndag på er. Här finns det att göra. Man ska hinna tvätta, städa, handla, jobba, ta hand om barnen osv. Ja har haft mycket runt mig på det senaste. Även träffat en kille som jag får se vad det blir med om det blir något men vi umgås alla fal just nu mycket.

Här har det regnat, blåst igår men idag verkar det vara lite finare väder ute.

Ska packa idag då store sonen ska på läger, måndag, tisdag. På osndag kommer han hem och ska sedan åka iväg till mormor så här hemma finns det bara ett barn kommande veckan.

Önskar er alla mammor en härlig morsdag!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
0

Två ord idag: PLUGGA och ELITLOPPET!!!!!!!!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Låter som du har fullt upp Bettan……

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

I dag har städning och fotboll stått på programmet:) Känner mig rätt trött nu så det är inte så mycket mer än sängen som gäller..

Hoppas alla mammor därute haft en bra dag med mycket mys med sina barn!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner