Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 863 ggr
sponny
0

Vecka 22

Hejsan på er alla. Lite VAB just nu. Jag är hemma med Mathilda som lider av er´n riktigt efterhängsen hosta. Men som doktorn sa verkar det bara vara en riktigt efterhängsen sommarförkylning.

Och så fick jag brev idag med texten: " Länstyrelsen bifaller ansökan och lämnar Jonny tillstånd enligt Jordförvärvslagen (1973:230) att utan särskilda villkor förvärva fastigheten." Skrattande Så nu är de större problemen lösta och jag är hemmansägare…eller bonnjävel, det är vilket som… Flört

Bettan1975
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sponny det är ju underbart att du är öhhhh ……bonnjävel, stort grattis!!!!!

Jag själv har fått slut på friden……. familjerätten har hört av sig, A vill träffa barnen och de där j-a dårarna har köpt hans manipulation om att han respekterar barnens vilja och att jag inte ska vara rädd för att han ska åka och hämta barnen på fritids elr dagis elr hem till mig och bråka. Men ALLVARLIGT, trodde de att han skulle säga att han gör som han vill när han vill det??????? IDIOTER!!!!!

Jag pratade med barnen om det och de gick ganska lugnt med på att träffa pappa den 12 juni, bara över dagen………sedan åkte vi på ridlektion med Alicia.

3 timmar senare kom smällen………Alicia började få magplågor och kräkas och sa hela tiden får man ändra sig, får man ändra sig. Om man är sjuk behöver man väl inte åka till pappa……. mitt hjärta gråter bara jag tänker på det. Har haft ett helvete hemma sedan dess, Alicia kräktes ett helt dygn, har magplågor och har åter igen slutit sig och får utbrott där emellan. Hon vägrar att sova någon annanstans än i min säng och somnar inte förrän mellan 23-01.

Jennifer tänker ut olika sätt att mucka med pappa på….saker hon ändå ALDRIG någonsin kommer att våga göra och jag känner mig helt hjälplös.

Vad fan ska man göra….familjerätten återkopplar bara till vad Jennifer sa i samtal med dem för flera månader sedan och det är att hon kan tänka sig att träffa pappa över dagen, men man kanske ska höra sig för med barnen igen innan man börjar planera……. Och dessutom så verkar de ju fortfarande inte fatta graden av manipulation som karln är kapabel till…..för några månader sedan ville de polisanmäla honom….nu säger de att han minsann har lovat att inte göra ditten och datten och tror på det han säger också.

JAG FINNER INGA ORD LÄNGRE!!!!!!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sponny: Grattis till att ha blivit…"Bonnjävel"Tungan uteGlad

Bettan: Hur har dte gått med soc. ang. det hela?? De måste ju ändå kunna stoppa det hela eller bryr de sig inte längre??

Tycker att du ska söka hjälp för tjejerna. Nästa gånge det blir magont och kräkningar så ta henne till sjukhuset så att du får det dokumenterat hur barnen mår så får de reagera därifrån. Jag vet att det inte är enkelt.

Fattar inte att A inte tänker sig för alls. Att han inte tänker vad han utsätter sina barn för!!!!! Och att han inte tar ansvaret för det inträffade och att tjejerna inte mår ok i detta hela.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Grattis Sponny till att blivit bonnjävel Skrattande Måste kännas skönt!

Bettan: BEDRÖVLIGT!!! Vore jag dig skulle jag kontakta BUP och berätta hur flickorna mår och hur soc handhar ärentet fram och tillbaka… Har du BUP på din och flickornas sida så MÅSTE soc ta det på större allvar och inte bete sig som velande idioter!

Jag hade nog varit så irriterad vid det här laget om det var mej och mina barn de jävlades med så jag hade gjort en anmälan till socialstyrelsen…  Hur långt har de tänkt pressa töserna? Tills de mår så psykiskt dåligt att de inte längre klarar av sin vardag?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
0

Jaaaa……hur många gånger har jag inte funderat på hur långt detta ska gå och när de ska börja lyssna och följa sina egna ord????? Jag vill gärna anmäla till socialstyrelsen, men jag kan ju inte bevisa att det är pga A som barnen mår som de mår och jag vet inte hur många fler sk samtal barnen orkar med med vuxna de inte känner och bara blir nonchalerade av.

Jag har sett svar från Socialstyrelsen på folk som upprepat anmäler……de tappar tron på de människorna och dömer dem som anmäler istället och då är det kört. Behandlingsansvarig på mitt jobb blev vansinnig i fredags och sa att det måste ju finnas något vi kan göra för att hjälpa dig och barnen….vi är ju för f-n 4 st här som har olika grader av psykologiutbildning, något måste vi ju kunna skriva och lämna in…..men jag är ju bara så rädd att det blir fel och det blir bakslag istället.

Jag är arg, jag vill skydda barnen, men jag törs inte bråka med myndigheter. Jag ska prata med min trygghet, Nätverkshuset och fråga vad jag kan göra.

Just idag är barnen glada, Jennifer har varit med kompisar hela dagen och Alicia har spelat spel och byggt pussel med mig och min syrra. Sedan va vi iväg med min särbo och köpte plantor: Det blev ny färg på petunior rosa, med limegrön kant, physalis, tomat, sparris, paprika, chili, gurka och andra dekorativa växter samt en hel del kryddväxter Jag är nog mest nöjd med inköpet av en Chokladmynta……. inte för att jag använder mynta så ofta, men det doftade som After Eight av den och det var lite roligt med något nytt:)

Barnens bästa inköp: En varsin köttätande växt. Alicia stack till stallet för att jaga flugor att mata den medSkrattande Alicia köpte också en Svart chili till mormor och morfar och när hon skulle gå dit med den så sa hon Svart chili, svart chili….hela vägen som ett mantra för att komma ihåg vad det var hon köpt. Slutade med att hon kom fram och sa att hon köpt en svart peppar till dem:)

Dessa underbara, älskade ungar jag har….verkligen kärlek när den är som bäst.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ingann
0

Bettan: Kontakta BUP! Deras psykologer är ju utbildade för att kunna hantera barn med dessa typer av problem.. De vet hur och vad de ska fråga för att få rätt info av barnen.  Det kommer inte att gå på ett besök utan de bygger ju upp barnens förtroende successivt och går de på BUP så ska inte soc ställa frågor till dem utan de kan hänvisas till BUP..  Fortsätter det som det gör nu kommer flickorna till slut hamna hos BUP iaf men det kommer bli betydligt svårare att hjälpa dem när de mår ännu sämre. Dessutom blir det en varning till A att han ska hålla sig undan om BUP anser att de inte bör träffa honom för tillfället…

Vad kul med en massa olika kryddor! Chokladmynta lät onekligen mumsigt:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner