Vecka 23
Jaha, denna vecka är det väl skolavslutningar för de flesta barn i landet. Min äldsta går ut på lördag och minstingen kunde ju tyvärr ej deltaga förra onsdagen eftersom hon var dålig.
Hade samtal med familjerätten igår, de hade inte ens kontaktat A ännu och då fattar jag inte vad problemet är. Dessvärre så släppte hon inte tanken på att barnen ska dit på söndag och jag ifrågasatte ganska starkt om det verkligen är meningen att ett barn ska bli fysiskt sjuk bara av att höra att pappa vill träffa dem.
Nätverkshuset var inte glad på familjerätten och skulle ringa dit. Inget att snacka om, barnen kan inte åka dit om det blir sådan här stark reaktion. Familjerätten skulle ringa dagis och prata med dem och återkomma till mig, men hon ringde då inte igår och nu har den fröken som är ansvarig för Alicia åkt på semester. Ringde hon inte henne igår, kommer jag att bli vansinnig kan jag säga, nu är det slutlekt med mina barn en gång för alla.
Idag är det liksom onsdag och de måste väl ändå fatta att jag vill ha besked om vad jag ska göra i god tid….eller beslut och beslut, jag lämnar inte bort dem på dessa villkor, så är det bara. Barnen är inte redo att träffa A ännu och han får vackert vänta tills de är det,det är han som är vuxen och nu får han ta ansvar för det han gjort och stå för sina val. Jag struntar i vilket, men mina barn ska ha lugn och ro!!!!
Hoppas verkligen att de pratade med dagisfröken igår och att Nätverkshuset ger dem ordentliga besked om vad som är lämpligt just nu, för det är uppenbart att Alicia nu håller på bearbetar en massa saker.
Alicia växlar mellan att få utbrott och att vara klängig. Jag får ta henne och vagga henne, krama och sjunga och prata nonsens tills hennes utbrott går över och i onsdags när syrran passade henne åkte hon vagn!!!!! ALLA utom möjligen familjerätten och A förstår att något är fel med umgänget.
Jennifer är mest arg och smider olika planer på hur hon ska provocera och testa pappa och spela in honom(ngt hon ALDRIG skulle våga, det är bara tomma ord)
Jag förklarade för familjerätten igår att om barnen tvingas till umgänge nu, så kommer det bara att förstöra, inte stärka kontakten med pappa.
Familjerätten frågade om barnen någonsin pratar eller frågar om pappa: Mitt svar är klockrent ALDRIG, eller någongång kan Alicia säga typ på vintern blir jag blå om händerna när jag blir kall precis som pappa. De frågar dock ALDRIG NÅGONSIN om när de ska dit eller om de får ringa elr åka dit eller om jag vet vad pappa gör elr något, de tyr sig mer och mer till min särbo trots att vi inte träffas mer nu än förut.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God sen lördag kväll. Nu är det tid att snart lägga sig. Hoppas ni alla har det bra.
Bettan bra att du står på dig!! Barnen ska inte behöva må dåligt. Jag hoppas att det hela kommer att lösa sig.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Bettan: Ge dig inte! Ger du med dig och låter flickorna åka till A och sen blir väldigt dåliga så kommer de att vända det emot dig istället!
Det hände en gammal kompis till mig för ett par år sedan. Först sa soc åt henne att hålla inne umgänget, sen sa de att barnen skulle till pappan (som rört dem på väldigt olämpliga ställen), om hon inte lät honom få ha dem "sina" helger så kunde det slå emot mamman i en ev vårdnadstvist påstods det.. Så, rädd att förlora barnen så lät hon pappan ha dem.. Efter ha varit där 2 helger bröt ena flickan mer eller mindre ihop och de fick söka akut psykologhjälp. När min kompis tog upp det med soc, fick hon svaret att "du som mamma och vårdnadshavare har det yttersta ansvaret för barnen och borde inte ha lämnat iväg dem till pappan"
Det var ju för farao de som sagt åt henne lämna dit dem!
Numera när hon har någon som helst kontakt med soc så kräver hon en utskrift om vad som sagts där och vilka som varit närvarande… Det kanske vore något för dig att kräva oxå? Då kan de inte neka till vad de råder dig att göra..
Pia: Hur är det med dig och kärleken? Hoppas du njuter i fulla drag:) Krama pojkarna från mig!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Kommer i fortsättningen att spela in alla samtal med familjerätten samt begära utskrifter på samtal.
Det jag är förbannad på just nu är att de tydligen berättade för A att jag sagt att Alicia fått kraftig reaktion, blir ju roligt i rätten sedan, då är han ju förberedd på vad som komma skall och kan ifrågasätta varför jag inte uppsökte läkare.
Har familjerätten verkligen rätt att tala om för A vad jag sagt till dem om barnens reaktion????? Det tror inte jag med tanke på att jag har enskild vårdnad. Snart kommer jag att göra en polisanmälan pga att de utsätter mig och barnen för fara.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ingann: Ja jag har ju hittat en ny. Får väll se vad det blir ut av det hela men än så länge fungerar vi bra ihop jag och han. Vi är tom. jämngamla.
Ska krama pojkarna…..Han och pojkarna fungerar jätte bra ihop.
Bettan: Stå på dig!!! Du gör inget fel tycker jag utan vill bara skydda dina barn.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Bettan: Tyvärr så får de ju berätta om barnen för honom
Annars måste det finnas ett domstolsbeslut på det.. Så länge han har umgängesrätt så har han rätt att ta del av deras (o)välbefinnande…
Du gör helt rätt i att spela in samtalen. Du vet väl att du inte behöver informera dem om inspelningen? Så länge du själv deltar i samtalet så får du spela in det dolt:) Vet de inte om det så tänker de inte igenom vad de säjer ordentligt utan pratar på som de hittills gjort. Stå på dig!
Pia: Superkul! Att han funkar med grabbarna är lika viktigt som att han funkar med dig så det är ju kanon
Hoppas du njuter i fulla drag av tvåsamheten:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner