Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2891 ggr
Bettan1975
2011-06-16 19:29
0

Vecka 24

Sent sent på veckan kommer jag på att skriva här, det är ju redan tosdag och som vanligt har något hänt som jag måste få ur mig.

Jag lovade barnens farmor och farfar att de skulle få ha barnen idag och vad händer tror ni???????? Jo självklart ser de till att A kommer dit för att ganska snbbt åka och sedan åter komma med sin sambo och deras flicka……….. snacka om att bryta rekommendationerna från familjerätten på ett fullslipat sätt och passa på att knäppa kort på barnen och visa i rätten. Jag är så jävla förbannad just nu att jag håller på att explodera…….just när man får lugn och ro så hittar de på något så att man inte kan säga ifrån att farmor och farfar träffar igen och åker de dit igen så kommer A att åka dit.

Och tro inte att mina barn vågar visa att de är rädda när det är 4 vuxna som hör till honom där och så är det ju också så att barn är lojala mot föräldrarna. Av alla sluga, billiga knep……..jag blir så j-a tokig!!!!!!!!!!! Självklart ger han barnen pengar så att man kan visa hur snäll man är, köpa barn har ju många försökt sig på.

DET FINNS INGET MAN KAN GÖRA FÖR ATT STOPPA DESSA MÄNNISKOR !!!!!!!!

Vad gör jag nu??????? Någon som vet vad man kan tänkas göra utan att det vänds emot en??????

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ingann
2011-06-16 20:51
0

Jag vet inte vad jag ska säja längre.. skakar bara på huvudet och undrar hur det ska sluta fför flickstackarna…. inte väl skulle jag tro..

stor kram till er alla 3!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2011-06-16 21:55
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bettan…..FLYTTA!! Du har ensam vårdnad= Du har rätt att flytta. Fast kolla upp det först. Skickar en stor kram med.

Lille sonen pappa började ringa mig när min nya var hemma hos mig. Han ringde och ringde och skrev sms osv. Jag svarade inte då jag har sagt till han tidigare att vill han ha umgänge tar vi det genom fam.rätten och då så att det är bestämt när de ska träffas osv. Han vägrar gällende det hela…..Men är nästan säker på att någon hade sagt till han att jag har en ny. Sen var han i "farten" och även skickade vänförfrågan till min mamma……Hon vill inte ha med han att göra och det BORDE han även veta, men man försöker alla vägar som man kan tydligen. Grrrrrrrrrr!!

Det underliga var bara att det var tyst väldigt länge innan han helt plötsligt började söka kontakt med mig.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
2011-06-16 22:41
0

Grrrr…….. varför är karlar(sorry sponny) så j-a korkade. I de allra flesta fall är det de som väljer att lämna familjen, men ska ändå ha kontrollen och "äga" den familj de lämnat. De får gå vidare, men de accepterar f-n inte att alla andra också gör det.

A avslutade givetvis med att åka förbi här ute på vägen, jag vet att det är för att visa makt, men det är ju inte olagligt att använda vägen.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

Mirjami-78
2011-06-16 22:45
0

Bettan: Ja vad kunde man förvänta sig!!…..Ja så klart han gör allt för att "terra" er. Han ångrar väll sig antagligen och vet att han får stå sitt kast. Dig och tjejerna får han inte tillbaka.

Bettan1975
2011-06-18 20:21
0

Hmmmm……..jag gillar inte vad som händer här. Nu har han messat Jennifer och hon blev inte glad och sa bara att hon aldrig kommer att svara. Jag fattar inte vad han håller på med???? Verkar som om han vet något som inte jag vet, något är på g. Han har ALDRIG ringt eller messat Jennifer förut, jo kanske en eller två gånger sedan nov 2008.

Tejpingsamtal på tisdag och då ska jag ta familjerätten ensam ett par minuter jag också och fråga vad de håller på med. De har inte kontaktat dagis, de pressar inte Tingsrätten för ett interimistiskt beslut och jag känner hur allt faller igen.

Mirjami: A ser aldrig någonsin bakåt, han ångrar aldrig något för det skulle innebära att han erkänner att han gjort något fel. Han förtränger bara och lägger skulden på mig och i hans sanning så är jag skyldig till hela skilsmässan och allt därefter. Jag känner honom väl och jag vet att han nu kommit på någon ny trumf att ha på handen, jag gillar inte alls hans beteende just nu. Jag tror han testar Jennifers respons på sms för att läsa av om hon vill ha kontakt så att han kan kasta skit på mig.

Jag ska ta och påminna familjerätten om att han inte har någon rätt att prata om mig i denna utredning, för det fick inte jag göra när soc var efter mig. Jag tänker också åter igen ifrågasätta varför ingen polisanmälan blev gjord.

Varför kan man inte bara få vara ifred någon gång? Hur länge ska jag och barnen orka kämpa för våra rättigheter. Jag ska minsann lusläsa mitt ex av Socialtjänstens familjerätt. Ja då, ni hörde rätt, jag har köpt ett ex så att JAG kan påvisa för familjerätten vad som kan göras.

ingann
2011-06-18 20:50
0

Hejja Bettan! Läs deras egna regler för dem så kanske de fattar att de inte kan sitt jobb:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2011-06-18 23:51
0

Bettan: Ja det hela är en stor soppa……Jag hoppas att de ska få up ögonen.

Bettan1975
2011-06-19 10:12
0

Det som jag tycker är väldigt jobbigt är att om man börjar anmäla dem flera gånger till Socialstyrelsen, så står det till slut på dokument från Socialstyrelsen att man själv yp är störd och en bråkmakare mot myndigheter och man mister hela sin trovärdighet.

JAg ska nog se till att läsa och göra markeringar i denna förbannade lagbok för jag är så less på detta. På jobbet har vi ju också socialtjänstlagen, så även i den kan jag bläddra lite, men det är svårt att få tiden att räcka till.

Jag har så ont i magen och hela mitt inre skriker att något håller på att hända som jag inte vet om och som jag inte kan styra. Jag är rädd igen och jag drömmer mardrömmar. Jag är rikitigt glad att jag har lov från skolan just nu och semester från v 28, för jag orkar inte mer än det nödvändigaste just nu. Känns som om man blir sparkad fram och tillbaka hela tiden mellan hopp och förtvivlan.

Jag gjorde bort mig sm glömde att vara på min vakt, jag slappnade av och tillät mig planera för framtiden och vara lycklig. F-N att jag aldrig lär mig!!!!

Ja om vi ska vara lite positiva här hemma så har vi vart på cirkus, jag fixade fribiljetter så att vi kunde gå för det är dyrt. Vi har fått kaninungar och denna gång verkar det som om de lever. Vet inte hur många eller om de fortfarande lever, jag törs inte störa mamma Lucia det minsta förutom ge henne mat och vatten.

Kattskrället är dräktig kan man ju lugnt påstå, hon ser ut som hon svalt en badboll och det ska bli så roligt att få misse-bebisar, jag är nämligen i första hand katt-människa.

Leos föräldrar har fått valpar och de är så himla söta och jag biter ihop svårt för att inte köpa hans lilla-syster och döpa henne till Astrid. Tur att ekonomin stoppar mig. Jag har också tagit beslutet att göra ögonlaser på avbetalning(om de godkänner det)bara för att göra något helt för mig själv och något jag velat göra sedan jag fick brillor och hörde talas om ögonlaser. 12 juli har jag tid för koll, så får vi se om det är möjligt över huvud taget.

Nej, nu ska jag göra nytta och städa. Tvättstugan var upptagen tyvärr, men resten av svinstian ska åtgärdasSkrattande Någonstans hoppas jag att jag hittar kameran som är helt borta, vilket gör mig galen.

Mulet och regn passar i alla fall ra för tråkiga städuppgifter. Ha en bra dag allihop!