Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 3004 ggr
ingann
2011-07-03 00:46
0

Semester?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har alla tagit semester härifrån?

Hoppas ni har en skön sommar!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Wassago
2011-07-03 11:28
0

Nejdå, e kvar hyemma till den !5:e sen blir det semester! :) Utan både barn å hund hur det nu skall gå…

Mirjami-78
2011-07-03 14:05
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag ska jobba en vecka till och sen har jag 4 veckors sem. Har köpt en bil och nytt förhållande så det finns mycket som man ska hinna med just nu…..Och så är det ju sommarSkrattande

Jag önskar er alla en härlig semester!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
2011-07-03 18:57
0

Wassago: Utan barn och hund under semestern går säkert bra:) Jag har iofs aldrig varit det men det vore skönt en gång iaf Glad

Pia: Har du börjat med körkortet nu? R är halvvägs med sitt men nu har körskolan semester i en vecka till…  Sen får vi börja leta bil vi med:)

/Ingalill

Wassago
2011-07-03 20:13
0

Tack! :) Ja.. får hoppas det, fast har aldrig varit utan nån av dom så länge innan! :)

Mirjami-78
2011-07-03 20:44
0

Ingann: Kommer börja med den så småningom. Kan nog redan köra för jag har ju kört en gång i tiden och skulle då in på halkbanan. Jag kommer ju köra med särbon så att kommer inte köra via körskolan mycket alls.

Katti
2011-07-03 21:16
0

#2 Var köper man nytt förhållande och vad kostar det Flört? Bra att veta om läget skulle bli helt desperat här Oskyldig!

Wassago
2011-07-03 22:21
0

köper gärna ett jag med!! :) Med en pigg, glad djurälskande tös tack!! :)

Mirjami-78
2011-07-03 22:53
0

Ha ha ha…..Ja såg nu att det stog lite galet…..Skäms Nej förhållandet har jag ej köpt så klart…..Utan bilen, men förhållandet är nytt med så klart.

Ni får leta på internet……Här finner man det mesta om man är på rätt plats i rätt tid…..Flört

Wassago
2011-07-03 23:08
0

ähhhh… lagt sånt på hyllan! Lugnast så! :)

Mirjami-78
2011-07-03 23:32
0

#9 Har hört många som har gjort så……De tyckte med att det var lungnast så….men blir det föööör ensamt så kan det vara värt ett försök kanske.ObestämdFlört

Katti
2011-07-04 00:37
0

Äh, jag som kände igen mig i din beskrivning Wassago Cool.

Wassago
2011-07-04 06:40
0

Attans Katti, men som Mirjami sa så kanske det blir väl långtråkigt så då hör jag av mej! :)

Katti
2011-07-04 18:10
0

Skrattande!

ingann
2011-07-04 18:57
0

haha vad kuliga ni är Skrattande jag missade totalt formuleringen om "köpt" förhållande Tungan ute Men jag visste ju om det via facebook så jag tänkte inte på hur det stod:) Annars hade jag också kunnat tänka mig att köpa ett.. eller hyra kanske så man kan lämna tillbaka när man tröttnar;)

/Ingalill

Wassago
2011-07-04 20:01
0

Fick en strålande ide!! Ni kan ju turas om å hyra mej, så blir det kanon! En fattig sate som jag får ta vara på alla möjligheter! :D

sponny
2011-07-04 23:55
0

Ett förhållande-bibliotek!! Du lånar det ett tag och ser om det är bra, då kan du lämna tillbaka det och sticka till förhållande(bok)handeln och köpa ett likadant. Skrattande

Tillbaka till ämnet så har jag i alla fall inte jag tagit semester härifrån. Istället har jag burit cirka 8 miljoner flyttlådor, ringt ett par hundra telefonsamtal och slängt in 10-12 kubikmeter ved. Tiden vid datorn har med andra ord minskats drastiskt.

ingann
2011-07-06 02:17
0

haha ett förhållande-bibliotek! skitbra idé ju:) jag skaffar ett lånekort direkt;)

så du är snart klar med övergången till bonnjävel nu då, sponny?  du kommer få det supermysigt därute och Mathilda kommer stortrivas! ge henne en kram från värmland:)

/Ingalill

sponny
2011-07-06 09:46
0

Jådo, det går på rätt håll. Jag kör flyttlådor och plockar ner taggtråd. Ska också börja på anläggandet av en rejäl köksträdgård. Det lär väl inte bli så mycket djur i år (lite väl sent för det) men nästa år ska jag försöka skaffa ett par grisar i alla fall och lite höns.

ingann
2011-07-06 16:47
0

Vi kör en medarbetar-träff nere hos dig nästa sommar då Flört vi kan sova var som helst utom på taggtråden *s*

/Ingalill

sponny
2011-07-07 11:12
0

Nemas problemas! Glad Finns utrymme på vinden. Och förmodligen trädgårdsland som behöver rensas så underhållningen är också fixad.

Mirjami-78
2011-07-20 14:03
0

Japp…..vi kommer Sponny…..Och hoppningvis har jag då själv körkort så kan jag köra dit utan att behlva ta hjälp ut av särbon…..Tungan uteGlad

Var och testade min bil en kväll…….Köra kunde jag fast det var över 10 år sist jag satt bakom en ratt….Min särbo sa att det var mycket bra kört fast det var så länge sedan jag satt bakom en ratt. Sen skämtade han med mig om att han ska minsam se till att jag ej får något körkort så han kan köra bilen själv……Hmmmm sa jag då vem äger bilen.FlörtObestämdFlört

ingann
2011-07-20 14:42
0

Pia: Kul att det sitter kvar:)

Har du och sambon gått handledarutbildningen så han får köra med dig? Gör det annars! Min granne körde med sin man, hon visste inte att det var såna regler utan hon trodde det räckte med att han haft körkortet 20 år…  Hon körde hem från en fest och mannen satt brevid och hade druckit öl.. Hennes körkortstillstånd drogs in:(

Det låter som en hård påföljd så jag gissar att det ligger annat bakom också men jag vet inte..

/Ingalill

Mirjami-78
2011-07-20 15:01
0

Ja jag vet gällande körkortstillstånden. Det är ju inte samma som det var tidigare att bara köra…..så det har vi koll på.

Sen måste man ju även ha övningkörningskylten på bilen.

Nu väntar jag på att verstäderna ska höra av sig som jag har majlat till ang. våran bil. Mekonomen kunde först ta emot den 1/8

Bettan1975
2011-07-26 10:30
0

Jag skäms som inte skrivit något på evigheter här inne.

Vi har varit i Kolmården i helgen, samt på Parken Zoo Eskilstuna……..mkt roligt båda ställerna men nästan med plus för Parken Zoo, där de gjort jättefint för barnen att klappa, borsta och mysa med massa djur i en hel avstängd del av parken.

Nu ska jag in till jobbet högst ett par timmar och betala ut handkassor och printa ledsagarkort till våra behandlingsassistenter.

Mina ögon har genomgått en laser och bara det slutar klia och skava, ska det nog bli toppen, men jag kunde köra bil redan 6 timmar efteråt och kollapå film. TJOHO!!!!!

Ha det bra allihop, högste chefen på soc kommer att få ett mail vidarebefordrat till sig från en i socialnämnden som jag skrivit till. Mkt less på situationen. Jag frågade IFO-chefen(många chefer i denna lilla kommun????) om hon skulle lämna sina barn till någon som hotade dem, och om inte jag enligt lag har skyldighet att se till att mina barn mår bra både fysiskt och psykiskt. Svårt att göra rätt när lagarna går in i varandra och alla ger olika information på samma instans. Soc har lagt över allt ansvar på mig nu, jag förhindrar umgänget och får ta konsekvenserna trots att Soc sa åt mig att inte under några omständigheter lämna ut barnen på umgänge. Tingsrätten i Uppsala vägrar att låta socialnämnden ta upp A i rätten, med hänvisning att de aldrig varit med om det förut och att vi i vårdnadstvisten gjorde en förlikning. De vill tydligen att jag och barnen ska dö.

Om inte A ställt frågan om han får hämta barnen, då har jag väl inte heller hindrat umgänget förutom de två gånger han faktiskt frågat???? Barnens farfar hade tredje gradens förhör med min 5-åring och ställde ledande frågor, typ har mamma sagt att du inte får vara hos pappa.

Kommer att anteckna detta och ta med det i beräkningen, för en 5-åring svarar bara på ett sätt när de får ledande frågor.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
2011-07-31 14:12
0

Bettan…..Fy att det orkar!!!!!

Jag sitter själv lite i liknande sits just nu. En ut av min exs vän/släkting såg mig och kom fram och pratade…efter ca 2-3 min börjar min mobil ringa och det var lille sonens pappa. Sen efter en stund dyker denna släkting upp igen i en affär där jag står och börjar fråga ut mig gällande min son och hans pappas umgänge. Det jag sa till han var att vill han träffa sonen kan han gå till fam.rätten och få ett umgänges plan. Svårare än så är det inte…..Men denna person vände och vred på allt han kunde men jag undvek han att ge svar.

Inte nog med det så kommer han flygandes ut till parkeringen när jag går dit och det kändes om han ville enbart se vilken bil jag skulle åka i.

Som M säger ska vi behlva ge sonen till en som har grova alkoholproblem?? Där vi inte vet om han är nykter eller berusad……Ja man kan börja undra vem dessa lagar ska hjälpa egentligen.Obestämd