September 2011
Hej på er. Nej, jag har inte blivit galen, jag vet att det ännu är augusti, men att göra trådar per vecka känns onödigt eftersom vi är lite i dvala efter sommaren. Jag testar att göra en per månad så får ni säga till om det ogillas.
Som sagt, idag har vi augusti och har är det rekordvärme med nästan 28grader ute.
Mina barn har haft skolstart idag och nu hoppas jag att min dotter har rätt att få busskort, underbart att slippa den kostnaden hela hösten och vintern och fram till snön smält bort.
På måndag bryter helvetet löst misstänker jag, då får mitt ex veta om att rädda barnen polisanmält honom ochhans sambo och jag vill inte ens slösa energi på att fundera ut skräcksenarion i tankarna, men det är givetvis svårt att låta bli.
Mitt blodtryck bråkar igen och jag måste skärpa mig med att sköta mat, sömn och motion om jag ska orka med denna höst som förmodligen blir tuff för både mig och barnen.
Nu ska jag sätta mig med en inlämningsuppgift som ska vara klar imorgon och jag bara skjuter upp det hela tiden…..suck!!!!!
Ha det bra i landet, nu blir det forum och fb förbud för mig, så att det blir något vettigt gjort!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här har det hänt saker…..Bla. har store sonen ingen skola att gå till just nu. Trodde det var skolplikt i Sverige men tydligen gäller det inte alla
Det var ju nämligen så att han fick en hög med diagonoser i våras. Hans dåvarande skola sa att de inte kan hjälpa han….och därför sökte vi vidare. Vi fick avslag på den ansökan och de beskedet kom inte fram…Eller kom fram i sonens namn och jag kunde inte få ut rek. brevet för den stog fort. i sonens namn. Brevet åkte tillbaka men alla var på sem.
Sååå vi förlorade ca 1, 5 mån i tidsmässing…..Samt planering vilken skola han ska gå i. Sen började jag ju jaga de ansvarige för detta när jag hade kommit tillbaka efter sem…..Men ingen visste något först.
Nu sitter vi här utan skola….För de försöker hitta en skola som han kan gå i….Som kan passa hans speciella behov. Sen blir det en fråga med hur han ska ta sig till skolan…..För han klarar inte åka dit själv. Visst kan min särbo just i nuläget köra han men det blir en kostnadsfråga……..
Ja detta hela är så snurrigt det kan bara bli…..Vet ej vilken fot man ska stå på….och hur de ska lösa detta för vissa skolor vill ej ta emot han då terminen hade redan börjat….men jag bara undrar om de får neka??
Bettan: Stå på dig nu. Nu borde de få upp ögonen ang. din dotter och hur hon mår….De får ju inte köra över er som de har verkat göra hittils.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Pia: Som de sa till mig när jag hade problem med vår skola så ska ALLA skolor hålla med personal för behövande elever. Tidigare har behovsbarn placerats i särskolan men det ska tydligen vara nytt för detta läsår att där hamnar bara barn med utvecklingsstörning, inte autismer längre.. Detta var det en person på skolverket som sa till mig..
Bettan: Hur går det? Hört nåt av A än? *hoppas inte*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Inget från A ännu, men tystnaden gör mig mer rädd än något annat kan jag säga.
jennifer ringde just, A hade messat henne och frågat vad hon vill ha i födelsedag, hon sa bara att hon inte svarat honom. De får ju inte ha sakerna de får iaf, endast henna hos A så detta brukar vara en jobbig sak för barnen.
Om han allvarligt försöker bli en bättre pappa är det bra, MEN jag vet bättre, han försöker bara göra rätt nu när han har ögonen på sig, han har ju redan sagt till familjerätten att han inte gjort något fel, det är jag som gör allt och instuerar barnen vad de ska göra och säga enligt honom.
J var till BUP igår, där sa de att det är uppenbart att A har någon slags störning som ej finns dokumenterad eller är känd, men att ingen tvekan finns om saken. Sedan om han är narcisist elr om han drar åt psykopat kan de inte avgöra så här, men störning är det iaf uppenbart sa de. Han har sin egen verkligehet och BUP gav inte många ören för socialtjänsten och socionomutbildningen som ligger långt efter i utvecklingen speciellt när barn far illa.
Skrämmande att höra BUP erkänna det men skönt att veta att fler reagerar på systemet. De beklagade att jag och barnen haft sådan otur i myndighetslotteriet och ifrågasatte starkt varför soc inte reagerat på att J sagt att hon vill dö mm mm. A och sambo skulle ha anmälts för längesedan enligt dem.
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
Bettan: Jag hoppas att det hela ska lösa sig med tiden….Ni har det inte lätt!!!
Ingann: Med tanke på att A har både lätt utvecklingstörning samt Autism m.m så borde han bli antagen på särskolan även när de gäller de nya reglerna. Detta är alla fal vad BUP sa till mig när utredningen var klar. Sen finns det ju olika sätt man kan ha undervisningen på. Man kan gå i vanlig klass men ha denna undervisning enbart osv.

Hej på er!
Idag har Bettan sagt stopp till socialtjänsten för nu fick jag nog. De tycker att lösningen för barnen är att få stödsamtal vilket inte leder till någon förändring. Det är ju inte barnen som gör något fel här, det är ju A och hans sambo som måste ändra sitt beteende emot barnen så om någon behöver samtal så är det de två vuxna vilket jag sa åt sockärringen. Jag sa att de utsätter barnen för myndighetsövergrepp och att om de inte kan göra något konkret för att ändra barnens situation i umgänget så ska de inte lägga sig i vårt liv alls.
Polisen sa i samråd att det Jennifer berättat inte är något hot mot barnen utan hot emot mig därför kan det ej bli något av det. IDIOTER!!!! Det är väl visst hot emot barn att säga att man ska skada deras mamma och det är dessutom psykisk misshandel att säga så. JAG BLIR GALEN PÅ DETTA!!!!!!!
Nu har jag iaf vågat säga ifrån på skarpen och människan höll faktiskt med mig. Men visst är det j*****t irriterande att höra dem sitta och knappa på tangentbordet medan de pratar med en, man vet liksom att de bedömmer mig och skriver ner hur de upplever mig. FY f-n säger jag bara!
Nej, nu är jag färdig med detta, det finns ingen hjälp att få för mina barn. Ska de åka till A och sedan i stödsamtal säga att de mår dåligt och att pappa är dum och hotar och sedan ska de på umgänge igen. Är det en myndighets lösning på att barn far illa?????? Helt sjukt enligt min åsikt!!!!!!
Pia: Har han en lätt utvecklingsstörning så ska han bli antagen till grundsärskolan! Då ska de inte kunna neka honom en plats.. Skolskjuts är de oxå tvugna att ge honom utefter HANS behov. Här kan du läsa nya reglerna för skolskjuts…
Bettan: Bra att du säjer ifrån! Det är nog enda sättet att få något att hända..
Men jag förstår inte hur BUP kan säja att socionomutbildningen ligger långt efter i utvecklingen.. Det innebär ju att de på BUP inte är tillräckligt kompetenta heller eftersom det är samma utbildning
Jag skulle ha läst på Socionomhögskolan i Örebro om jag inte fått min skada och efter det skulle jag kunna välja om jag ville jobba inom socialtjänsten, BUP, fältassistent, skolkurator mm..
/Ingalill

Ingann: Bup hade tydligen fått gått ganska många fler utbildningar efter det för att hålla sig uppdaterade. Jag lägger ingen värdering i det alls, för jag har ingen koll, men det var vad han sa iaf.
Jag känner att jag skulle vilja jobba med något som gör det bättre för barn i vårt land och tyvärr väljer jag bort myndigheter pga mina erfarenheter av dessa. Känner också en allt större längtan att adoptera ett litet barn från något av afrikas mer utsatta länder, men tyvärr innebär även detta kontakt med myndigheter så jag avstår från denna längtan tills vidare iaf.
Just nu är jag mest dunderförkyld och allt krånglar med tekniken på jobbet idag……suck. Dessutom får jag panik över att alla mina klasskamrater verkar plugga dag som natt, medan jag inte gjort ett smack ännu.
Idag ska jag städa när jag kommer hem och hoppas att kunna få en tvättid. Sedan ska jag ta mig i kragen och börja studera beskattning.
Barnen vill åka och kolla på hopptävlingar i helgen och jag vill plocka svamp, så allt hänger på om jag kan bli klar med städningen idag, bara att köra på tills man stupar i säng.
Ska bli så skönt med helg.
Bettan: Uppdateringskurser har ju ingenting med socionomutbildningen att göra.. Det var det jag reagerade på.
Att gå en uppdateringskurs eller utvecklingskurs har ingenting med grundutbildningen att göra… Det vore som att jämföra 2 lagerarbetare på olika företag. arbetare 1 är "vanlig" lagerarbetare medan arbetare 2 på det andra företaget går en truckutbildning, är då arbetare 1 efter i utvecklingen som lagerarbetare?
Däremot tycker jag, efter min erfarenhet, att de flesta på BUP tar sitt arbete på större allvar än tex familjerätten.. Men det betyder inte att det inte finns idioter inom BUP.. Så illa behandlad som R blev av en läkare på BUP har jag aldrig sett någon bli… Du kanske har läst i låsta delen?
Jag skulle oxå kunna tänka mig att adoptera någon liten behövande telning men jag tror att man gör mer nytta genom att hjälpa dem på plats genom någon bra organisation. Men de är ju så underbart söta och det gör ju så ont att se bilder på hur de har det..
Ne, nu ska jag krypa tillbaka under täcket i soffan igen.. Tror febern gått ner lite och jag ska försöka få i mig lite kräm.. Att vara sjuk är en bra bantningsmetod men tyvärr går man ju upp allt igen + lite till så fort man blir frisk
Ha en bra helg allihopa!
/Ingalill

Ingann, din stackare. Jag är förkyld som en tok och känner av både hals och bihålor, men jag klarar mig för jag har ingen feber. Krya på dig vännen !!!!!
Har just avslutat middagen och fy så svårt det är att komma igång igen när man satt sig:(
Nej, stänga av datorn är nog det enda som gäller om det ska bli något gjort. Just nu önskar jag verkligen att jag hade en diskmaskin och helst en robotdammsugare så att man fick lite hjälp åtminstone. Jaja ingen idé att klaga, det blir inte bättre för det.
Inget nytt här gällande skolan förutom att hab. kommer börja jag dem. Bilen bråkar igen…..Troligen servopunpen som inte är ok på den så min bror och M ska ta tag i det under kommande veckan och fixa den. Lämna in den på verkstad gör jag inte nu igen servopumpen kostar nästan 4000kr…..Ja inte billigt att ha bil men vi måste nästan ha det för vi är ändå 4 pers. och det kostar åka kollektivt med för oss.
Bettan stå på dig!! Och fort. kämpa. och krya på dig!!
Ingann: Du får vila och krya på dig!!
Själv ska jag snart till tvättstugan och här blir det tvätta och städa idag….

Har just kollat Bris rapporten för 2011. Fy f-n säger jag bara vilka skrämmande siffror på hur barn blir behandlade av myndigheter.
Nu är i alla fall hösten här för att stanna verkar det som, idag är det riktigt ruggväder och som gjort för att tända ljus och kolla på tjejfilm.
blogg att kika på: googla på babbelboden
Idag går det trögt på jobbet. Jag har just ansökt om semester på barnens jullov och hoppas den blir beviljad. Skönt att kunna vara hemma med dem ett helt lov.
Socialstyrelsen ska göra tillsyn i oktober och självklart meddelar Telia att det är driftstopp i internetanslutningen precis det datumet. Fick ringa Soc.styrelsen och fråga om de kan ändra datum för Telia var inte särskilt samarbetsvilliga
. Hon skrattade gott åt mig på soc.styrelsen när jag sa det.
Nej, nu gör jag några knop till innan det är dags att hämta barn.
God kväll….
Här blåser det occh regnar. Vi trodde att servopumpen hade lagt av på våran bil men nu fungerar den helt plötsligt som den ska
Ja ja den bilen har ett eget liv i mellan.
Ingen skola för A än. Har idag pratat med en som har hand om särskolan som förssöker hitta en skola för A. Hon tyckte inte om att detta inte än är löst…..med tanke på att det har nu gått några veckor och han ej har en skola att gå till.
Rektorn på hans gamla skola kan ha gjort ett fel då hon har skrivit ut han utan att kolla om han hade en skola att gå till…..Och man har från flera håll varit tydlig att det enda som gjordes var en ANSÖKAN till särskolan i våras och det kan bli avslag vilket det blev då A ändå kan klara av en vanlig skola med hjälp….Då är skolan tydligen skyldig till att hjälpa han så att han ska klara av de målen som finns.
Skolan bär ett stort ansvar för eleverna. Detta fick jag ännu en gång höra idag.
Nu har jag och M suttit och diskuterat igenom saker. Det blir nog så att vi kommer att anmäla skolan för en del saker som inte har fungerat som det ska som det borde ha gjort. Sen funderar vi på även gå till en advokat och anmäla min ex. för det han har utsätt mig för under de alla åren. Ja så det är mycket som ska tas i här….Men i slutändan så blir det nog lungt.

Men jösses nu har du det rent ut sagt förjä****t jobbigt och stackars A som inte har någon skola, snacka om att få känna sig annorlunda.
Jag blir så matt på folk som inte gör sitt jobb och tar ansvar för att fullfölja.
Ingen tackar dig för att du inte anmäler, så jag tycker ni kommit fram till ett bra beslut, även om ni har en väldigt jobbig tid att vänta.
Vi finns här för att stötta, på dem bara, skaffa en riktigt bra advokat.
Önskar er verkligen lycka till och enorm styrka.
Jag har begravning av min älskade mormor imorgon och dessutom är det Jennifers födelsedag, så känslorna är blandade. Har hjälpt en kompis att söka jobb och hoppas att han får napp.
Hittat ett hus jag vill titta på för min särbo är en segpropp och jag har inte hur mkt tid kvar i livet som helst, jag är less på att alla går framåt i livet utom jag.
Ibland kan de mest löjliga meningslösa sakerna lösa ut känslan av hopplöshet…….imorse blev jag arg på mig själv för att jag satt och brydde mig om att en gammal vän kom glidandes i en Audi cab alldeles ny, trådsmal och med märkeskläder. Jag bryr mig inte om sådant egentligen, men känslan av att inte ha åstadkommit något i mitt liv sved så in i bomben. Där kom jag i mina gamla noppiga kläder, en 14år gammal bil, oklippt med daskig matt färg i håret och en massa överskottskilon. Jag kände mig så j-a sunkig och värdelös och jag vet att det var så j-a löjligt av mig att känna så.
Pengar är inte allt, men fasen vad det underlättar!!!!!
Hoppas att ni får en bra dag trots allt, vi har alla något vi kämpar med.
Extra kram till Mirjami idag, stand strong girl!!!!!
Bettan…..Jag vet hur det känns när man känner den där känslan ang. vad har man åstakommit.
Ingen lösning än på A skola så det är bara se glad ut och vänta….Men jag ska anmäla detta hela snart väntar bara på att psykologen från hab. ska kontakta mig.
Jag fattar inte att en sådan här sak får hända…….
Bilen fungerar igen så den har slutat knaka i ratten som vi trodde var servopumpen….men jag får ta den till verksatd i slutet av månade så får de kika igenom den.
Bettan…Tack för kramen och jag skickar en tillbaka……..