Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 3986 ggr
sponny
0

Nytt boende

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som utlovat, för lääänge sedan, så kommer lite grann om mitt nya boende. Jag sålde och flyttade i somras ifrån en villa i en större by till ett mycket mindre hus på landet. Och det är verkligen ett litet hus, 68 kvadratmeter eller 3 rum och kök, när man är van vid ett hus på ca 150. Men jag är mycket nöjd. Det finns skog och åker som hör till stället och i framtiden finns det ett par grisar, lite höns och en eventuell ko. Och jag som när jag var yngre sa att jag aldrig ville ha ett eget ställe…jo, tjena.  Glad

Hur som helst så går livet framåt och höstarbetena börjar bli klara. Åkern som potatisen ska planteras på är harvad och klar för vintern. Vedboden är full med ved så jag och Mathilda slipper frysa. Jag sitter just nu i köket och lyssnar på knastret och suset från vedspisen.

Och vad tycker Mathilda om det hela då? Vad tycker hon om att vi flyttat ut på landet? Nu i helgen sa hon att:

"jag tycker faktiskt om att vi flyttade från det gamla huset."

"Jaha, varför det?"

"Jo, det är så tyst och lugnt här." Flört

Fortsättning följer…

sponny
0

Djurbeståndet här består just nu bara (inte så bara egentligen) av denna kaxiga lilla damen. Mathilda tycket hon skulle heta Skrållan, det har varit mycket Astrid Lindgren och Saltkråkan på sista tiden, så det fick bli så. På en bra dag när hon känner sig extra modig kan hon anfalla ett björklöv eller en svartmyra men börjar den gå mot henne så får man hoppa undan. Man vet ju inte vad sånna mysko kreatur kan hitta på. Glad

Bettan1975
0

Åhhhh Sponny, vilket drömställe!!!! Hur fint och gulligt som helst och lilla Skrållan är fin hon också.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

sponny
0

Ja, jag kan bara hålla med Bettan. För mig så är detta, även om det är stora ord, paradiset på jorden. Om det inte händer något väldigt, väldigt speciellt  så kommer jag aldrig att flytta härifrån. Jo, en gång till. Men då ska det bli till en, som en kompis sa, etta med jordvärme på kyrkogården. Flört

Hur som helst så hittar man en del riktigt underliga saker i gömmorna här på stället. Denna lilla galge med texten LUKONE TAILORING COMPANY OF CHICAGO hängde på väggen i vedboden. Jag har även hittat en del foton och brev från 20-talet som skickats från USA till detta lilla stället. De har jag skänkt till Hembygdsföreningen om de kanske har någon glädje av dem. Galgen får jag väl skänka till ett av Sveriges knasigaste museer, Olofströms Galgmuseeum, drygt en mil härifrån.

Så det finns ju en del fina utflyktsmål här nere om det blir en medis-träff någon gång. Tungan ute

Mirjami-78
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Verkar vara ett superställe du har fått tag på Sponny.GladTungan ute

Vi håller med på att kolla runt lite…..men har ej hittat än något som vi riktigt har fastnad för och så måste vi vänta lite pga. ekonomin men sedan kommer vi nog köpa något ställe på mindre ort men med bra buss/tåg förbindelse in till storstaden då jag kommer få hålla på att åka till jobbet varje dag.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Det ser verkligen ut som ett paradisSkrattande *jag vill oxå ha*

Du och Mathilda kommer ha det underbart där!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
0

Tack båda två. Ja, det är verkligen ett drömställe. Och både jag och Mathilda trivs jättebra. Visst det finns sjukt mycket att göra men med små steg i taget så ska det nog gå att få fason på det. Pappa, som är snickare, håller på att tillverka nya fönster till längan där djuren ska vara. Just nu är det mörkt som i sotarens "bakdel" Flört där inne och jag har inte för avsikt att hålla djur på det viset. De ska ha det lite ljust och fint de också.

Värmen i huset är fixad och det står nu en fin gjutjärnskamin i vardagsrummet. Nu ska jag bara fixa lite fläktar som kan dra runt värmen i huset så ska jag teoretiskt sett kunna värma hela huset med bara den.