NOVEMBER
Vi fortsätter med månadstråd en gång till och hoppas vi får mer fart och energi på skrivandet framöver
En vecka har gått även i denna månaden.. Vart har tiden tagit vägen? Helt otroligt att vi bara har 1,5 månader kvar till jul 
Hur många av er har redan börjat julshoppa? Själv kommer jag väl vara ute i sista sekunden som vanligt 
Hoppas ni får en fin vecka allihopa!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hej på dej Ingann.
Ja jösses…vart tar tiden vägen?? Våren och sommaren bara försvann.
Men det är skönt att vi inte har snö och kyla än…haha.
Jag har heller inte köpt några julklappar än…..sonen fyller dessutom 20 en vecka innan jul…hehe…så man kommer verkligen att vara bankrutt i januari…
Kram till er alla.
Två julklappar är i alla fall klara. En är köpt och den andra ska köpas nu i eftermiddag på väg till jobbet. Och så ska Mathildas brev till tomten renskrivas så vi kan posta det nästa vecka. Det är ett litet tips till er alla. Sätt er och skriv en önskelista till tomten med barnen, skriv dit adressen och skicka det till adressen till tomten. Och några veckor senare får barnet ett brev från tomten. Coolt! 
Säger som ni alla nadra….Vart tar tiden vägen?? Hinner inte med mycket här hemma….Ska hinna med barnen, särbon, jobbet och sen ska man hinna umgås, handla, städa, tvätta m.m
Just nu har store sonen magsjuka…..tydligen något som går nu men det går över väldigt fort.
Ja och sedan ska man inte glömma julen som snart står bakom dörren…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Så var det onsdag då… Jag sitter här och väntar på att en jurist från BEO (Barn och ElevOmbudsmannen) ska ringa… Jag vet att de inte sa någon tid utan bara "någon gång under dagen" men man vågar ju knappt gå på toa utifall man skulle missa telefonen. Den här väntan är outhärdlig!
Jag är iaf glad att det är jag som tar den här fajten…. Även om sonen är 18 så skulle han aldrig palla med.. Han hade gett upp direkt och sagt att han hoppar av skolan efter rektorns utspel
Nilla var så gullig på FB att hon länkade till LSS precis när jag var som mest i behov av det *all kärlek till dig Nilla
* Nu vet jag vad jag kan luta mig mot enligt lag!
/Ingalill
Torsdag… Hela dagen gick igår utan att någon ringde
Förmiddagen idag med… Strax innan lunch ringde jag upp BEo igen och fick äntligen prata med en person som lät kunnig så nu vet jag hur jag ska göra 
Det kommer bli ganska mycket telefonsamtalande framöver men det ska nog gå bra.. Kanske min lust och energi kan komma tillbaka nu när jag har något att fokusera på:)
Installerar ett Gott Humör på Folket …♥♥♥
Var God Vänta …
█ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░
Nerladdningen av program är nu klart…
█ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ Skratta och var Glad ◠‿◠
/Ingalill
Jag lyckas tydligen med det mesta…..Lyckades ta sönder toan för ca dryga en månad sedan……och idag så stog jag med frysdörren i handen när jag skulle "bara" öppna den. Särbon tittade väldigt underligt på mig och sa……vad du än rör så går det sönder.

haha duktig du ju
är du säker på att det varit barnen som pillat sönder datorn förut o inte du? *skrattar så jag vrider mig*
/Ingalill
Vet la sjyttan Ingann……Jag verkar lyckas med det mesta…..

Så får nog sluat skylla på barnen……Hi hi hi
Fredag.. och jag mår som ett lik… men vad kan man vänta sig efter en vecka av tjafs och sömnlösa nätter? nu kan det inte bli så mycket värre så jag får trösta mig med det:)
nu ska jag koka mig en stor kopp kaffe, slänga mig på soffan och bara stänga av hjärnan med nåt tankebefriande fb-spel!
Ha en underbar mysfredag allihopa!
Bettan: Ge Alicia en stor födelsedagskram från mig 
/Ingalill
Japp det är fredag…..
Färdig jobbat för denna veckan och nu skall vi sälja särbons däck och tapesera…..
Hoppas ni får en trevlig helg!!
Då var det måndag igen och ny vecka……
Dagarna bara försvinner. Lille sonen var ej ok idag så fick åka hem från jobbet men nu verkar han piggare igen så det blir dagis imorgon igen.
Är helt krossad. Efter jobbet åkte jag och Mathilda till biblioteket och lånade Tintin-album och skivor (det är mycket Tintin nu efter att vi såg den på bio), sedan iväg och handla, hem och bära in ved och sedan laga mat. När vi hade ätit och satt i soffan och mös med Mathilda och lyssnade på Tintin var jag bara sekunder från att somna. Så det blir tidig sänggång idag. Annars kommer jag nog inte att överleva hela veckan.
Så jag ska bara bre lite mackor till imorgon sedan blir det…gonatt.
Ibland är det de man behöver Sponny. Samma blir det här snart….Nämligen att lägga sig. Imorgon är det en ny dag……
Tisdag.. Jag trodde att den här veckan skulle bli bättre än förra men ack vad jag bedrog mig 
Skolan fortsätter att bråka så idag skulle jag ämnat in en anmälan till skolinspektionen men istället har jag suttit i telefonen med försäkringsbolaget.. Kim lyckades nämligrn igår igen! Han lekbråkade med en kompis så han slog ut ena tanden han slagit ut i våras samt en flisa ur en tand i underkäken 
När ska min och mina barn olyckor ta slut?
Nu blir det iaf Glamour, en kopp kaffe och en macka.. Nåt måste man ju äta;)
/Ingalill
Ja det är tisdag idag. Varit en lååååång dag så det blir sängen här straxs. Måste även boka tid till VC då jag har fått blåmärken som jag ej kan förklara så de får nog ta ett blodprov och kolla så att alla är som det skall….. Ingann: Hoppas du får en bättre dag imorgon. Vet att det inte är enkelt med skolor med stå på dig!! det gjorde jag,
Pia: Jag försöker men jag vet inte hur länge till jag orkar.. Jag får aldrig ens tid över att gå upp på VC och fixa mina egna prover
Jag har redan skjutit på det i ca 3 veckor… För ca 2 månader sen upptäckte de att jag fått diabetes så jag skulle ta fasteprover + urinprover varannan vecka för att se om jag behöver tabletter mot det men nu är det 5 veckor sen jag lämnade prov sist.. Diabetessköterskan är inte direkt glad på mig men vad ska jag göra? Barnen går först…
När jag väl tar mig några minuter för mig själv så lägger jag mig bara och tjuter så jag försöker att inte vara ensam.. Jag har inte tid att bryta ihop för vem tar då hand om barn och djur?
/Ingalill
Onsdag…
Idag har jag tagit en paus från allt vad tjafs, skolor och försäkringsbolag heter! Så himla skönt 
Ikväll ska jag laga någon god middag och bara vara efter flera veckors tappad matlust
Kroppen känns inte på topp så att säja efter ha levt på en macka per dag eller en liten klick makaroner utan nåt till så ikväll funderar jag på ugnsgratinerad fläskytterfilé med potatisgratäng 
Ha en underbar kväll alla sf-are!
/Ingalill
Ingann: Jag förstår dig och vet hur det är. Barnen är ens allt och de går alltid först.
Tid ja det är en bristvara ibland känner jag.
Jag måste till VC imorgon pga. mina blåmärken……
Torsdag… Veckan är snart slut
Jag har ingenlust till tjafs idag heller så jag har tagit ytterligare en pausdag
Det ligger mycket i att man måste må bra själv för att kunna hjälpa andra…
Så, vad händer en vacker torsdagskväll som denna? Här blir det jubileumsbingolotto med alla gamla programledare:) Jag spelar inte b-l normalt men ikväll kände jag för det
Sen kan man ju hoppas på en liten vinst oxå 
Ha en bra kväll alla glada, ledsna, uttråkade, kämpande, energiska och övriga!
/Ingalill
Imorgon är det första advent…..
Hoppas ni alla har det bara bra….Fast ni verkar ha fullt upp precis som jag.

Usch och fy vilket dåligt samvete jag har för att jag varit frånvarande här på forumet så länge.
Idag är det första advent och regnet öser ner, usch och fy så trist, jag vill faktiskt ha lite snö nu.
PÅ torsdag, den första december ska jag till rätten på förberedande förhandling om indraget umgänge för A……..jo då vårt helvete fortsätter. A har enligt mig nu slagit nytt rekord och vad familjerätten håller på med vill jag inte ens veta.
I fredags såg jag att jag hade ett mail från familjerätten som var skrivet den 21/11. Där stod att A hade lämnat in födelsedagspresent till Alicia på familjerätten den 11/11 då Alicias födelsedag var. Dessvärre hade famrätten ej hört av sig förrän nu eftersom hon vabbat. A ville att jag skulle hämta paketet tillsammans med Alicia stod det. Jag ringde receptionen och frågade om jag kunde hämta paketet men fick till svar att det fick jag inte om jag inte hade Alicia med mig.
Jag bröt ihop rätt rejält på jobbet och grät som en tok……jag menar hur lågt får man sjunka som låter sitt barn hämta paket på sockontoret???? Och hur kan famrätten tillåta det och att han bestämmer att Alicia ska följa med och hämta???? Får de ens säga att jag inte kan hämta det utan Alicia? Hon är inte myndig och jag är hennes vårdnadshavare så jag tvivlar på att det är juridiskt rätt att säga att jag som vårdnadshavare ej får hämta paket utan Alicia. MJin tanke var att åka och hämta och sedan säga att A skickat paket på posten, så hon slipper förnedringen att hämta paket på sockontoret. Inget som är så roligt att hon säger på skolan kan jag tycka och dessutom gjorde han inte så emot Jennifer. Inte ett grattis-pip har vi hört från honom till Alicia…..men just nu för två minuter sedan ringde det på dörren och barnens farmor kom och lämnade paket till Alicia.
Jag ville inte bjuda in henne för det är så stökigt, så nu ska det städas ordentligt här hemma så att jag alltid kan välkomn de som ringer på, även om jag inte så gärna vill ha dem här och döma mitt hem. Barnen vill träffa farmor och farfar men de vill inte åka dit eftersom de tar dit A.
Less nu, har stressat upp mig typ 10kg, ser för jävlig ut rent ut sagt, håller på att bränna ut mig(fick lägga studierna på is ett år) jag orkar inte med något hemma snart och tål inte ett dugg stress längre……..jag fattar inte vad som händer med mig……jag har ju lyckats kämpa så länge nu, det har gått över 3 år, varför blir det så här nu????
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Men Bettan…..Du har det inte lätt. Jag kan bara tala om att jag har det inte perfekt hemma hos mig och tycker att deras farmor kan väll ringa i så fall först till dig och fråga när hon kan komma över med paketerna för du skall inte behöva känna som du gör att det skall vara ordning bara för att om det är någon som råkar komma.
Stå på dig nu och försök tänka på dig och barnen. Du är en stark mamma….En mamma som aldrig ger upp utan kämpar in i det sista för dina barn….Du kommer även ta dig igenom denna rättegång även om de kan kännas tufft och jobbigt så kommer du göra det med tanke på dina barn och att du vill deras bästa. Jag bara hoppas att myndigheterna skall även stötta dig i detta hela. Styrka och stor kram till dig och dina barn.
Ojojoj Bettan
Du vet vad jag brukar säja.. Fokusera på dig själv och tjejerna (och O) och skit i A med anhang.. De tillför inte något bra och är inte värda din vånda! Stor kram gumman!
/Ingalill