JUL
Snart är det JUL
En helg då barnen är förväntansfulla inför klapparna och de riktigt små barnens ögon tindrar medan de tittar genom fönstren för att försöka få en glimt av tomten.
Mina barn har växt ifrån julmyset *så tråkigt för det är ju så mysigt* så här blir det bara lite julpynt för min egen skull.. Barnen har valt klappar själva för mammas val duger ju inte längre
Hur ska ni fira jul? Köper ni många klappar? Får alla klappar eller är det bara barnen? Pyntar ni mycket?
Ja, jag är i stort sett nyfiken på allt som har med julen att göra
Dela gärna med er av era traditioner och seder!
GOD JUL alla SF-are
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag kommer nog att spendera julen med min ex-svärmor (fast hon kommer nog att alltid vara svärmor) och med barnen. Kanske kommer ex-mannen att vara hemma i jul men det är inte säkert. Han har sin jobbvecka under julen annars.
Mina flickor har redan fått en varsin julklapp och det är allt dom får av mig. Dom kommer ju att få mera av andra personer. Jag har skitsnålt med pengar då jag skall flytta från mannen. (Är sjukpensionär).
#1 Det låter mysigt att fira med svärmor 
Jag vet hur det är att alltid behöva tänka på att pengarna ska räcka.. Man känner sig elak, fast man inte är det, när barnen inte kan få det som de vill ha eller lika mycket som "alla andra". Jag är oxå sjukpensionär…
Tur att dina töser har fler att få klappar ifrån
/Ingalill
Ja det är underbart att det finns flera som ger så jag inte behöver skämmas allt för mycket.
Sen fick jag den bästa julklappen av min mamma. Hon skänker mig 6000kr så jag kan betala tillbaka mitt lilla banklån vilket betyder att jag kan ta med mig barnen till badhuset lite oftare. 
Inte ska du behövaskämmas för att du inte har råd med massor av dyra klappar! Jag tror snarare det är nyttigt för barnen att inte få för mycket:)
Mina har aldrig fått från någon annan än mig och sin mormor så de bli desto gladare de gånger de kan få nåt extra istället. De sätter även mer värde på sina presenter än vad tex deras kompisar gör som får hur mycket som helst…
/Ingalill